۲۷ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۱۸۴۵۹۸
رییس مرکز فقهی ائمه اطهار خبر داد؛

برگزاری 25 کرسی آزاد اندیشی در مرکز فقهی ائمه اطهار

خبرگزاری رسا ـ رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر ایجاد کرسی‌های نظریه پردازی، در حوزه علمیه، گفت: این مرکز فقهی تا کنون 25 نشست تخصصی در مسائل مهم و مورد نیاز جامعه برگزار کرده که در پنج جلد چاپ شده است.
آيت‌الله فاضل
آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) امروز در حاشیه مراسم افتتاحیه هجدهمین سال تحصیلی دورس تخصصی فقه و اصول و تفسیر و تربیت محقق مذاهب اسلامی مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در گفت‌وگو با خبرنگاران، گفت: سالیان گذشته  مرکز فقهی فقط در رشته‌های فقه و اصول برنامه تخصصی داشت اما چندین سال است که در رشته‌ کلام برای تربیت محقق مذاهب اسلامی و در رشته تفسیر برای تربیت مفسران برنامه ریزی شده است.
وی ادامه داد: از سال 76 تا کنون مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) پنجاه طلبه قریب الاجتهاد تحویل حوزه‌های علمیه داده‌ است که مشغول تدریس در حوزه هستند.
آیت‌الله فاضل لنکرانی با اشاره اقدامات صورت گرفته در بخش آموزش و پژوهش این مرکز، گفت:‌ مباحث آموزشی و پژوهشی این مرکز هر سال قوی تر و گسترده تر می‌شود؛ در قم و مشهد و برخی از کشورهای دیگر برنامه‌هایی داریم و امیدواریم در این شرایطی که برای حمایت از دین و دفاع از مکتب اهل بیت(ع) وظیفه مضاعفی بر دوش ما است بتوانیم به خوبی نقش آفرینی کنیم.
رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) ادامه داد: در زمینه پژوهش نیز اقدامات مثبتی در این مرکز انجام شده و با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر ایجاد کرسی‌های نظریه پردازی، این مرکز فقهی تا کنون 25 نشست تخصصی در مسائل مهم و مورد نیاز جامعه برگزار کرده که در پنج جلد چاپ شده است.
وی با بیان این که پژوهش‌های عمیق علمی در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) انجام شده است، اظهار داشت: یکی از مراکزی که تلاش داشت تا قانون باطل کنترل جمعیت کنار گذاشته شود این مرکز بود که با برگزاری نشست‌های علمی در این زمینه فعالیت مثبتی داشت.
پذیرش 28 طلبه پایه اول در مرکز فقهی ائمه اطهار
آیت‌الله فاضل لنکرانی با اشاره به این که امسال برای نخستین سال مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) از طلاب پایه اول نیز پذیرش کرد، گفت: شروع کار ما با پذیرش طلاب خارجی بود، چند سال بعد طلاب سطح و امروز ضرورت دیدیم که طلاب از پایه اول پذیرش شوند چون می خواهیم این طلاب با شیوه تخصصی از ابتدا آشنا شوند.
وی ادامه داد: امسال حدود 28 نفر از طلاب پایه اول را پذیرش کردیم و امیدواریم از امکانات این مرکز که مستقل و از راه وجوهات شرعیه مردم اداره می شود در راه تحصیل بهتر علم استفاده کنند./927/پ202/ج
ارسال نظرات