۲۷ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۱۸۴۶۰۳

تأکید امام جمعه اهر بر تقویت و توسعه حوزه علمیه امام صادق

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی گفت: تقویت حوزه های علمیه شهرستانی راهکاری مهم در جلوگیری از عدم مهاجرت طلاب بومی منطقه به حوزه های علمیه بزرگ کشور است.
حجت الاسلام حاجي زاده، امام جمعه اهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام جواد حاجی‌زاده، عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی امروز در نشست شورای اقامه نماز اهر با تأکید بر این‌که برپایی نماز جماعت در ادارات، مدارس و مساجد تجلی وحدت امت اسلامی است، اظهار داشت: تأکید آیات قرآنی و ائمه اطهار(ع) بر اقامه نماز به صورت جماعت، ضرورت وحدت را نشان می دهد.


وی با تأکید بر این‌که باید به امر نماز به عنوان یک اصل نگاه کنیم، خاطرنشان کرد: نباید به بهانه کار از فضیلت اقامه نماز در اول وقت غافل شویم، متأسفانه نسبت به امر اقامه نماز اول وقت در برخی ادارات با غفلت، بی‌توجهی و تسامح مواجه هستیم، باید فرهنگ‌ لازم در این زمینه میان کارمندان و مدیران رایج شود.


حجت الاسلام حاجی‌زاده همچنین با اشاره به مشکل کمبود روحانی و امام جماعت در مناطق شهری و روستایی شهرست
ان اهر تصریح کرد: با تقویت و توسعه حوزه علمیه امام صادق(ع) و همچنین با راه‌اندازی پایه‌ها و سطوح بالاتر در این مرکز علوم دینی می توان با تربیت علاقه‎مندان به تحصیل در حوزه‌ گامی عملی در این زمینه برداشت.


امام جمعه اهر با بیان این‌که اغلب نقاط کشور با معضل کمبود روحانی مواجه هستند، گفت: تقویت حوزه های علمیه شهرستانی راهکاری مهم در جلوگیری از عدم مهاجرت طلاب بومی منطقه به حوزه های علمیه بزرگ کشور است، از این رو نیازمند متولیان فرهنگی و دینی شهر در تقویت و توسعه فضاهای آموزشی حوزه در اهر هستیم.


وی در بخش دیگری از سخنان خود مخاطب شناسی، بهره‌مندی از کارشناسان و اساتید مجرب، اتخاذ راهکارهای هنری و بصری در جذب جوانان به امر نماز در مساجد را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: با تنوع‌بخشی و ارائه ساز و کار علمی و متناسب با سلایق و خواسته جوانان و مشارکت دادن آنان در برنامه‌های فرهنگی می توان موجب جذب جوانان به مساجد بود.


حجت الاسلام حاجی‌زاده با بیان این‌که نقش ائمه جماعات در جذب نسل جوان جامعه به محافل دینی و مذهبی به مراتب حساس‌تر از دیگر متولیان امور مساجد است، افزود: در عین حال باید یکی از برنامه‌های اصلی و جدی، برنامه‌ریزی مناسب در زمینه ترویج فرهنگ نماز در مدارس و دانشگاه‌ها باشد.


همچنین صمد طایری، دبیر شورای اقامه نماز اهر با ارایه گزارشی از فعالیت های شش ماهه این شورا در اهر اظهار داشت: در آستانه بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها برنامه‌ریزی مناسبی برای برگزاری نماز جماعت در مراکز آموزشی شهر پیش بینی شده است./935/پ202/ب

ارسال نظرات