۲۷ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۹
کد خبر: ۱۸۴۶۲۷
مسؤول بخش تفسیر قرآن مرکز فقهی ائمه اطهار:

توجه طلاب به مباحث تفسیری ضروری است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول بخش تفسیر قرآن مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با تأکید بر ضرورت توجه طلاب به مباحث تفسیری، گفت: کسانی که می خواهند در رشته‌های مختلف اسلامی متخصص شوند، ابتدا باید در رشته‌های قرآنی متخصص باشند.
مراسم آغاز سال تحصيلي مرکز فقهي ائمه اطهار
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید محمد حسین عظیمی مسؤول بخش تفسیر قرآن مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)، ظهر امروز در مراسم افتتاحیه هجدهمین سال تحصیلی دروس تخصصی فقه و اصول و تفسیر و تربیت محقق مذاهب اسلامی مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)، گفت: رزق معنوی انسان کتاب‌ خدا و عترت است و قرآن مهمترین منبع علمی است که در اختیار بشر قرار گرفته است.
وی با تأکید بر ضرورت توجه طلاب به مباحث تفسیری، ابراز داشت: لازمه کسانی که می خواهند در رشته‌های مختلف اسلامی متخصص شوند این است که در رشته‌های قرآنی نیز متخصص باشند.
مسؤول بخش تفسیر قرآن مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) ادامه داد: متأسفانه در طول تاریخ تشیع تلاش چندانی در زمینه مسائل تفسیر قرآن نشده است.
حجت‌الاسلام عظیمی با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید درباره توجه به تفسیر قرآن، اظهار داشت: البته در این زمینه هنوز جای کار فراوان است و امیدواریم در چند سال آینده به همان اندازه که استاد درس خارج فقه و اصول داریم درس‌های تفسیر نیز اینگونه باشد.
وی با بیان این که امروز جایگاه اسلام در کشورهای غربی بسیار بهتر از گذشته است، ابراز کرد: نخستین سؤالی که مردم دنیا از اسلام می‌کنند درباره فقه نیست بلکه از قرآن سؤال می‌کنند، از این رو نیازمند تربیت مفسر هستیم.
مسؤول بخش تفسیر قرآن مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در ادامه افزود: امسال، چهارمین سالی است که درس تفسیر در مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام عظیمی با بیان این که امسال سال سومی است که دوره تخصصی تفسیر آغاز به کار کرده است، گفت:‌ از حدود 200 نفری که برای حضور در این دوره مراجعه کرده بودند بیست نفر انتخاب خواهند شد.
وی با اشاره به اقدامات پژوهشی مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) درباره تفسیر قرآن کریم، ابراز داشت: این مرکز حمایت‌های مادی و معنوی از پژوهشگران بخش تفسیر را انجام داده که امیدواریم در 10 سال آینده محققانی مفسر و مبلغ از این مرکز به حوزه علمیه قم خدمت کنند./927/پ202/ی
ارسال نظرات