۲۷ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۸:۵۸
کد خبر: ۱۸۴۶۴۶
آیت الله نورمفیدی:

القاعده و طالبان به نام اسلام تیشه به ریشه اسلام می زنند

خبرگزاری رسا ـ نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که امروز گروه های منحرفی همچون القاعده و طالبان به نام اسلام، تیشه به ریشه اسلام می زنند، تصریح کرد: فتوای برخی عالم نماها در خصوص نکاح جهادی نشان دهنده اوج جهالت و نادانی این عده است و معلوم نیست بر اساس کدام منطق و احکام دین خدا صادر شده است.
آيت الله نورمفيدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان، امروز در همایش مدیران و ناظران مدارس علوم دینی اهل سنت استان، توهین به باورهای مذاهب اسلامی اعم از شیعه و سنی را باطل و حرام دانست و گفت: اگر کسی این عمل زشت را مرتکب شود، دشمن اسلام و مسلمانان است.

 

وی افزود: این دشمنی‌ها از سوی آمریکا و استکبار جهانی در جوامع اسلامی ریشه دوانده و متأسفانه برخی از افراد ساده و جاهل فریب آنان را می خورند.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری، تفرقه و اختلاف افکنی را هدف اصلی دشمنان اسلام ناب دانست و خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام امروز همه توان خود را در جهت تفرقه میان امت اسلامی به کار گرفته اند و این هشداری برای کشورهای اسلامی است که مراقب توطئه افکنی های دشمنان باشند.

 

آیت الله نورمفیدی، وحدت و همبستگی امت اسلامی را خطر بزرگی برای صهیونیسم جهانی دانست و تصریح کرد: صهیونیست ها در شرایط کنونی که جایگاه خود را در منطقه و جامعه جهانی متزلزل می بینند، پروژه جنگ فرقه ای میان امت اسلامی را آغاز کردند.

 

رییس شورای استانی حوزه علمیه گلستان با بیان این علمای شیعه و سنی باید مراقب توطئه‌های آمریکا و صهیونیست‌ها باشند، خاطرنشان کرد: امت اسلامی باید بدانند که هر گونه تفرقه و دودستگی تنها به تقویت جایگاه نامشروع رژیم صهیونیستی کمک خواهد کرد.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان، رژیم صهیونیستی را همچون غده چرکینی در منطقه خاورمیانه دانست و تصریح کرد: مسلمانان باید با تقویت وحدت و همدلی میان خود این غده سرطانی را از خاورمیانه بیرون آورند.

 

امام جمعه گرگان شرایط امروز خاورمیانه را بحرانی توصیف کرد و با بیان این که آمریکایی به بهانه استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه در تلاش هستند زمینه حمله به این کشور را فراهم کنند، تصریح کرد: مخالفت جامعه جهانی با خوی جنگ طلبی آمریکایی ها مانع از اجرای طرح لابی های صهیونیستی در سوریه شد.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که آمریکا و رژیم صهیونیستی از همان ابتدا طرح حمله به سوریه را آماده کرده بودند، ادامه داد: آنها با حمایت از گروه های تروریستی در سوریه تلاش کردند تا دولت قانونی سوریه را تضعیف و برکنار کنند که طرح آنها با شکست مواجه شد.

 

آیت الله نورمفیدی با اشاره به این که رژیم صهیونیستی با همکاری آمریکایی ها تلاش می کنند محور مقاومت در منطقه را نابود کنند، تصریح کرد: این همه تلاش آمریکا و صهیونیست ها برای جبران شکست های متعدد آنها از جبهه مقاومت در چند سال اخیر در منطقه است.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان در بخش دیگری از سخنان خود به نقش مدارس علمیه در نشر و گسترش علوم دینی در جامعه اشاره کرد و گفت: اگر تلاش حوزه های علمیه نبود امروز از احکام الهی چیزی باقی نمی ماند.

 

وی با اشاره به این که حوزه های علمیه در تاریخ از دین خدا و رسول گرامی اسلام(ص) صیانت کردند، ادامه داد: نقش آفرینی و از خودگذشتگی های علما و فقهای بزرگ دینی بستری را برای گسترش اسلام ناب در دنیا فراهم کرد.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که حوزه‌های علمیه باید تلاش کنند تا روحیه تبلیغ و ترویج اسلام ناب در میان طلاب بیش از گذشته تقویت شود، تصریح کرد: حوزه های علمیه نقش بسیار مهمی در تربیت عالمان و بزرگان دینی بر عهده داشته و دارد.

 

وی با بیان این که عالمان امروز باید آگاه به مسائل روز باشند، ادامه داد: عالم آگاه و هوشیار نیاز امروز دنیای اسلام است تا مانع از تحقق توطئه های دشمنان در میان امت اسلامی باشند.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به این که امروز گروه های منحرفی همچون القاعده و طالبان به نام اسلام، تیشه به ریشه اسلام می زنند، تصریح کرد: فتوای برخی عالم نماها در خصوص نکاح جهادی نشان دهنده اوج جهالت و نادانی این عده است و معلوم نیست بر اساس کدام منطق و احکام دین خدا صادر شده است.

 

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به گسترش روز افزون شبکه های ماهواره ای برای تضعیف جایگاه اسلام در دنیا، خاطرنشان کرد: باید شبکه ای راه اندازی شود و در آن علمای شیعه و سنی با هم به بررسی مسائل پرداخته و پاسخگوی عموم جامعه باشند./950/پ203/س

ارسال نظرات