۲۸ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۰
کد خبر: ۱۸۴۶۷۶

اشتغال به تحصیل بیش از یک هزار طلبه در حوزه های علمیه خراسان جنوبی

خبرگزاری رسا ـ مدیر مرکز نمایندگی حوزه علمیه خراسان جنوبی با بیان این که حوزه های علمیه خراسان جنوبی از قدمتی بیش از یکصد سال برخورداره بوده و از حوزه های قدیمی شرق کشور محسوب می شوند، گفت: در حال حاضر بیش از یک هزار طلبه در پایه های مختلف تحصیلی علوم دینی را فرا می گیرند.
اشتغال به تحصیل بیش از یک هزار طلبه در حوزه های علمیه خراسان جنوبی

حجت الاسلام محسن مشرفی، مدیر مرکز نمایندگی حوزه های علمیه خراسان جنوبی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند با بیان این که 20 حوزه علمیه در سطح استان فعال است، گفت: در حال حاضر بیش از یک هزار طلبه در حوزه علمیه های علمیه استان مشغول به تحصیل بوده که از این تعداد 800 نفر برادر و 300 نفر دیگر خواهر هستند.

 

وی از پذیرش 331 طلبه جدید الورود در سال تحصیلی جدید خبرداد و گفت: 208 نفر از طلاب جدید الورود برادر و 123 نفر دیگر از خواهران طلبه هستند که از طریق آزمون سراسری حوزه علمیه خراسان در حوزه های علمیه استان پذیرش شده اند.

 

 مدیر مرکز نمایندگی حوزه علمیه خراسان جنوبی با بیان این که 16 مدرسه در استان فقط برادران طلبه را پذیرش می کند، گفت: در حال حاضر یک حوزه علمیه سطح دو و یک حوزه کاملا تخصصی به نام مدرسه امیر المومنین (ع ) در استان فعال است که در دو رشته کلام و معارف اسلامی در دوره ارشد طلاب را پذیرش می کند و همچنین در سال جاری در هر دو رشته از رشته های این حوزه 12 طلبه علوم دینی را در سطح تخصصی می آموزند.

 

 حجت الاسلام مشرفی کمبود اساتید خبره را یکی از مشکلات حوزه های علمیه استان عنوان کرد و ادامه داد: برابر مقررات برای هر 28 طلبه باید یک استاد در مدارس وجود داشته باشد که هنوز تعداد اساتید حوزه های علمیه استان به حد نصاب طلاب نرسیده و مرکز نمایندگی به صورت مستمر ومداوم به دنبال حل این مشکل بوده و تا حدودی توانسته این مشکل را حل کند.

 

وی یادآور شد: در حال حاضر130 استاد در حوزه های علمیه خراسان جنوبی مشغول به تدریس هستند که 30 نفر از این اساتید اعزامی از مرکز مدیریت حوزه های علمیه بوده و حدود 100نفر دیگر از اساتید بومی استان هستند./968/ت302/ب

ارسال نظرات