۲۸ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۱۸۴۷۰۰

جذب استاد در حوزه های علمیه آذربایجان غربی

خبرگزاری رسا ـ معاون واحدهای آموزشی حوزه علمیه آذربایجان غربی از برگزاری آزمون استادی مدارس علمیه استان خبر داد و گفت: امسال از طریق برگزاری آزمون شفاهی 20 استاد جذب و مشغول تدریس در مدارس علمیه شدند.
حجت الاسلام مقدم، معاون حوزه علميه آذربايجان غربي
حجت الاسلام حبیب مقدم، معاون واحدهای آموزشی حوزه علمیه آذربایجان غربی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه افزود: امسال از طریق برگزاری آزمون شفاهی 20 استاد جذب و مشغول تدریس در مدارس علمیه شدند.
 
وی گفت: متقاضیان جدید استادی حوزه های علمیه استان در آزمون شفاهی به سوالات در چهار رشته ادبیات عرب، فقه و اصول، علوم عقلی پاسخ گفتند.
 
حجت الاسلام مقدم تعداد شرکت کنندگان در آزمون استادی مدارس علمیه استان را پنجاه نفر اعلام کرد و گفت: این آزمون با حضور اساتیدی از حوزه ی علمیه ی قم به صورت شفاهی در ارومیه، مرکز مدیریت حوزه علمیه استان آذربایجان غربی برگزار شد.
 
معاون واحدهای آموزشی حوزه علمیه آذربایجان غربی اظهار کرد: همچنین 30 نفر از اساتید دارای حکم که خواستار ارتقاء حکم تدریس بودند، با شرکت در این آزمون برای تدریس در سطوح بالاتر برگزیده شدند.
 
وی در ادامه با تشریح روند برگزاری آزمون شفاهی سطوح عالی حوزه ی علمیه آذربایجان غربی اظهار کرد: این آزمون مخصوص طلاب سطح دو و سه جهت امتحانات شفاهی فقه و اصول در کلیه پایه های شش الی دهبود که با حضور یکصد طلبه برگزار شد.
 
حجت الاسلام مقدم خاطرنشان کرد: با این روند سال تحصیلی جدید با هزار طلبه و صد استاد در هشت مدرسه علمیه برادران استان آغاز شده است. 

وی گفت: با توجه به برگزاری جلسات هم اندیشی با مدیران مدارس، امسال برنامه ریزی های خوبی در جهت تنوع بخشی به برنامه های مدارس علمیه استان انجام گرفته شده است.


معاون واحدهای آموزشی حوزه علمیه آذربایجان غربی اظهار کرد: در بعد پژوهشی تدوین مقالات در موضوعات مختلف و ارسال به جشنواره کشوری علامه هلی، در بعد آموزشی جذب اساتید مجرب جدید و ارتقاء سطح علمی اساتید، در عرصه تربیتی بهره گیری از اساتید اخلاق زبده و در عرصه ورزشی برگزاری دومین جشنواره فرهنگی ورزشی  از جمله برنامه هایی است که در سال تحصیلی جدید اجرا می شود./936/ت302/ب

ارسال نظرات