۲۸ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۲
کد خبر: ۱۸۴۷۰۶
در آغاز سال تحصیلی جامعه المصطفی مطرح شد؛

توصیه‌های مدیر حوزه به طلاب غیر ایرانی

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه‌های علمیه، خادم دین، شریعت، مکتب و سرباز امام زمان‌(عج) بودن را از نعمت‌های بزرگ خداوند به طلاب علوم دینی برشمرد و خواستار انجام وظیفه به بهترین شکل ممکن در برابر این نعمت‌ها شد.
آيت الله حسيني بوشهري آيت الله حسيني بوشهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری در مراسم آغاز سال تحصیلی جامعةالمصطفی که امروز در سالن همایش‌های مجتمع آموزش عالی امام خمینی‌(ره) برگزار شد، تنها هنر طلاب علوم دینی را قدرشناسی از نعمت‌های فراوان خداوند که در اختیار آنان گذاشته است، عنوان کرد.

 

وی خادم دین، شریعت، مکتب و سرباز امام زمان‌(عج) بودن را از نعمت‌های بزرگ خداوند به طلاب علوم دینی برشمرد و گفت: امام علی‌(ع) می‌فرمایند «اگر نعمتی به کسی داده شد خداوند حقی برای خود در این نعمت قرار داده است»؛ بنابراین طلاب باید نسبت به این نعمت‌ها انجام وظیفه کنند.

 

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به روایتی از امام صادق‌(ع) که می‌فرماید «خداوند متعال حرمی دارد و آن مکه است، پیامبر اکرم‌(ص) حرمی دارد و آن مدینه است و ما اهل بیت‌(ع) حرمی داریم و آن قم است»، حضور طلاب غیرایرانی در شهر قم که عش آل محمد‌(ص) است را از نعمت‌های دیگر خداوند عنوان و اظهار کرد: المصطفی تحت اشراف مستقیم رهبر معظم انقلاب است.

 

وی در ادامه بر ارزیابی فضای سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کشورهای مختلف و متناسب‌سازی نیازهای طلاب و برنامه‌ریزی صحیح براساس آن نیازها تأکید و توصیه کرد: این کلام امام علی‌(ع) را که می‌فرمایند «خوشا به حال کسی که به وظیفه‌اش به خوبی عمل کند و مشکلات را برای رسیدن به آن هدف به جان بخرد»، مدنظر قرار دهید و در کنار تلاش مسؤولان، تحمل کنید.

 

آیت‌الله حسینی بوشهری تحمل مشکلات برای رسیدن به هدف متعالی را از مهم‌ترین اهداف طلاب غیرایرانی برای تحصیل در ایران اسلامی عنوان کرد و گفت: معتقدیم در برابر تمام تبلیغات سویی که دشمنان اسلام علیه مسلمانان انجام می‌دهند، یک نفر شما با هزاران نفر برابری می‌کند.

 

وی با اشاره به تقید و تهذیب بی‌نظیر علما و بزرگان حوزه، از طلاب غیر ایرانی خواست که برای رسیدن به تهذیب و تزکیه نفس تلاش کنند و گفت: اگر این‌گونه تربیت شوید و با این روحیه به کشورهایتان باز گردید، نه دشمنان شما و نه دشمنان اهل بیت‌(ع) جرأت نفس کشیدن در برابر کلام شما را ندارند./920/پ202/ج

ارسال نظرات