۲۸ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۲
کد خبر: ۱۸۴۷۰۷
مشاور ریاست دانشگاه قرآن و حدیث:

توجه به علم و دانش لازمه ساختن تمدن دینی است

خبرگزاری رسا ـ مشاور ریاست دانشگاه قرآن و حدیث با بیان این‌که جامعه محتاج علم و دانش است، گفت: جامعه ما داعیه دار برپا ساختن یک تمدن دینی است و برای این‌که به این مرحله برسیم نیازمند علم و دانش هستیم.
حجت‌الاسلام هادي صادقي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ حجت‌الاسلام هادی صادقی مشاور ریاست دانشگاه قرآن و حدیث پیش از ظهر امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه قرآن و حدیث، با بیان این که حقیقت علم نور است، گفت: نورانیت با عمل حاصل می شود و نور راهگشای عمل است.
وی با تأکید بر این که علم باید همراه با اخلاص باشد، ابراز کرد: در روایات طالبان علم به سه دسته تقسیم می‌شوند گروهی برای جدال و جهالت ورزی و برخی برای افتخار که هر دو در گمراهی هستند اما کسانی که آمده اند تا از راه علم به حقیقت دست پیدا کنند اهل نجات هستند.
حجت‌الاسلام صادقی جامعه امروزی را محتاج علم و دانش دانست و افزود: جامعه ما داعیه دار برپا ساختن یک تمدن دینی است و برای این‌که به این مرحله برسیم نیازمند علم و دانش هستیم.
معاون فرهنگی قوه قضاییه ادامه داد: راه تمدن سازی دینی را باید از کتاب و سنت استخراج کرد و در این راه کسانی که در حوزه دینی مشغول به تحصیل و فعالیت هستند وظیفه سنگینی برعهده دارند.
مشاور ریاست دانشگاه قرآن و حدیث با بیان این که علم باید مبدأ عمل شود، اظهار کرد: کسانی که در مسیر علم حرکت می‌کنند باید به قدر توان و استعداد خود بار بردارند و در این راه از فرصت‌ها به خوبی استفاده کنند.
وی بر ضرورت آموزش‌های صحیح در مسیر علم و دانش تأکید کرد و گفت: اگر طالب علم در همان ابتدا برای مسیر حرکت علمی خود برنامه ریزی و آموزش صحیح را در نظر بگیرد به موفقیت خواهد رسید.
حجت‌الاسلام صادقی با بیان این که روش تحقیق باید در میان دانش پژوهان توسعه پیدا کند، تصریح کرد: تحقیقات روشمند باید مورد توجه دانش پژوهان و طالبان علم قرار گیرد.
معاون فرهنگی قوه قضاییه با اشاره به این که تحقیق باید مسأله محور باشد، گفت: متأسفانه حوزه و دانشگاه در روش تحقیق ضعیف هستند و برای این امر باید چاره‌ای اندیشیده شود.
مشاور ریاست دانشگاه قرآن و حدیث بر ضرورت توجه به بحث پژوهش در میان طالبان علم تأکید کرد و ابراز داشت: امروز مسأله‌ای که کمتر به آن توجه می‌شود امر پژوهش است./927/پ202/ی
ارسال نظرات