۲۸ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۱۸۴۷۱۰
معاون آموزش المصطفی خبر داد:

تحصیل 1700 طلبه جدیدالورود در جامعةالمصطفی

خبرگزاری رسا ـ معاون آموزش جامعةالمصطفی العالمیه از تحصیل 1700 طلبه جدیدالورود در این مرکز علمی حوزوی خبر داد و گفت: بار تبلیغ اسلام و معارف ناب اهل بیت‌‌(ع) در برخی کشورها برعهده فارغ‌التحصیلان المصطفی است.
مراسم آغاز سال تحصيلي جامعه المصطفي العالميه مراسم آغاز سال تحصيلي جامعه المصطفي العالميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام جعفر علمی در مراسم آغاز سال تحصیلی جامعةالمصطفی العالمیه که پیش از ظهر امروز در سالن همایش‌های مجتمع آموزش عالی امام خمینی‌‌(ره) برگزار شد، ابراز امیدواری کرد که طلاب امسال شاهد پیشرفت و اعتلای هرچه بیشتر المصطفی و به ثمر نشستن تلاش‌ها و کوشش‌های علمی خود باشند.

 
معاون آموزش جامعةالمصطفی با بیان اینکه حوزه علمیه قم محور جهان تشیع و یکی از محورهای اصلی جهان اسلام است، گفت: هیچ‌کس در این مسأله تردیدی ندارد که حوزه علمیه قم در معرفی اندیشه اسلامی در سطح دنیا اگر حرف اول را به تنهایی نزند، تنها یک یا دو معادل در جاهای دیگر دارد.
 
وی در ادامه تولید ده‌ها مجله،‌ تربیت صدها دانش‌پژوه و تولید صدها کتاب به زبان‌های مختلف را یکی از دستاوردهای تلاش‌های علمی جامعةالمصطفی العالمیه برشمرد و گفت: با تلاش‌ها و مجاهدت‌های انجام شده، جامعةالمصطفی نقش بی‌بدیلی را در سطح بین‌الملل اجرا می‌کند.
 
حجت‌الاسلام علمی، رسالت تاریخی المصطفی در تربیت طلاب فرهیخته و توانمند را نشان‌دهنده تأثیر بی‌نظیر المصطفی در گسترش و تبلیغ معارف اهل بیت‌(ع) دانست و تصریح کرد: در برخی کشورها بار تبلیغ اسلام و تبلیغ معارف ناب اهل بیت‌‌(ع) برعهده فارغ‌التحصیلان المصطفی است.
 
وی با بیان اینکه شصت تا هفتاد درصد مبلغان فعال در حوزه تبلیغ بین‌الملل یا فارغ‌التحصیل المصطفی در قم هستند و یا فارغ‌التحصیل نمایندگی‌های این مرکز علمی حوزوی در کشورهای خود، گفت: فعالیت‌های علمی جامعةالمصطفی روز به روز گسترش پیدا می‌کند و خدا را از این بابت شاکریم.
 
معاون آموزش المصطفی بر ضرورت بالا بردن معیارهای آموزشی المصطفی تأکید کرد و افزود: بالا رفتن معیارهای آموزشی المصطفی باید وجهه همت ما بوده و فارغ التحصیل المصطفی کسی باشد که یک نوع مرجعیت علمی در آن درسی که خوانده داشته باشد و دستاوردهای وی مورد اعتماد باشد.
 
وی با بیان اینکه جامعةالمصطفی در آستانه یک جهش بی‌نظیر است که اگر اتفاق بی‌افتد تأثیر آن تا چهل و پنجاه سال دیگر باقی بماند، از تدوین و نگارش 332 رساله دکتری و 1504 رساله سطح چهار در این مرکز علمی حوزوی خبر داد و خواستار افزایش تلاش‌های علمی استادان، پژوهشگران و طلاب در این زمینه شد.
 
حجت‌الاسلام علمی همچنین از ضرورت بازنگری رشته‌های تحصیلی متناسب با نیازهای معرفتی بین‌المللی جامعةالمصطفی گفت و ابراز داشت: اکنون آن چیزی که در حوزه بیداری اسلامی مورد نیاز است و می‌توان از آن به عنوان بنیادی‌ترین روش در این حوزه نام برد، ارائه الگوها و نظریه‌ها است.
 
وی با بیان اینکه25  مرکز آموزشی تابع و پیوسته در جامعةالمصطفی وجود دارد که در آنها15  هزار طلبه و دانش‌پژوه در127  رشته تحصیلی مشغول به تحصیل هستند، افزود:امسال1700  نفر به خانواده المصطفی اضافه می‌شوند که از این میان900  نفر در داخل و800  نفر در شعب المصطفی به طور مستقیم مشغول تحصیل هستند./920/پ202/ی
ارسال نظرات