۲۸ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۵
کد خبر: ۱۸۴۷۱۴
جانشین فرمانده سپاه صاحب‌الزمان خبر داد؛

تشییع سه شهید گمنام و سه شهید شناسایی شده در اصفهان

خبرگزاری رسا ـ جانشین فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) در استان اصفهان از برگزاری مراسم تشییع 6 شهید گمنام و شناسایی‌شده از ناحیه سپاه امام صادق(ع) به سمت گلستان شهدای اصفهان خبر داد.
سردار مجتبي فدا جانشين فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، سردار مجتبی فدا، جانشین فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) در نشست خبری ویژه دفاع مقدس که در جمع اصحاب رسانه، پیش از ظهر پنج‌شنبه در مرکز صدا و سیمای اصفهان برگزار شد، با اشاره به مراسم تشییع سه شهید گمنام و سه شهید شناسایی‌شده گفت: تشییع شهدا در روز سه‌شنبه دوم مهرماه 92 ساعت 15 و 30 دقیقه از محل ناحیه سپاه امام صادق(ع) به سمت گلستان شهدای اصفهان انجام می‌شود.

سردار فدا با اشاره به این‌که این رژه ساعت 8 و 30 دقیقه صبح اولین روز هفته دفاع مقدس از مقابل گلستان شهدا آغاز می‌شود، ادامه داد: نمایشگاه هفته دفاع مقدس هر سال در دهکده مقاومت برگزار می‌شد، اما امسال برنامه بر این بود که با توجه به خشکی رودخانه در مرکز شهر برگزار شود که با مخالفت مواجه شد.

وی با بیان این‌که همایش تجلیل از زنان شهیده و همایش عفاف و حجاب نیز در هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود، گفت: نمایشگاه دفاع مقدس در طول هفته دفاع مقدس در دهکده مقاومت دایر است، همچنین راویانی به مکان‌های مختلف همچون مدارس، مساجد فرستاده می‌شوند، 39 یادواره محلی و شهرستانی در سطح استان برگزار می‌شود.

جانشین فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) خاطرنشان کرد: برگزاری کوه‌گشت خانوادگی، تمرین و بازآموزی و آموزش مربیان طرح آمادگی دفاعی، همایش راویان دفاع مقدس، برگزاری همایش پیاده‌روی خانوادگی از برنامه‌های هفته دفاع مقدس است.

وی با اشاره به این‌که امسال نیز برنامه بازدید از مناطق عملیاتی صورت خواهد گرفت، ادامه داد: در ادامه برنامه‌های دفاع مقدس نزدیک به 30 هزار دانش‌آموز از استان اصفهان در این مناطق امسال نیز حضور می‌یابند، همچنین افتتاح و بهره‌برداری از 155 سالن ورزشی از برنامه‌های هفته دفاع مقدس در استان اصفهان است.

سردار فدا بیان کرد: سال گذشته نزدیک به 50 هزار نفر دانش‌آموز به بازدید از مناطق عملیاتی دفاع مقدس پرداختند و امسال نیز همه گونه تمهیدات برای افزایش ایمنی این اردوها همچون بیمه، حرکت در طول روز، ایمن بودن اتوبوس‌ها در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به این که به نقش اصفهان در دفاع مقدس به خوبی پرداخته نشده است، اظهار کرد: اصفهان همواره استانی تأثیرگذار در مسائل مختلف کشور بوده است، تنها استانی که دو لشکر از آن در جنگ حضور داشت، اصفهان بوده است.

سردار فدا اظهار کرد: یگان‌های مختلف توپخانه و زرهی از اصفهان در جنگ حضور داشتند که اصفهان پس از تهران از این نظر قرار دارد، خوزستان دارای 23 هزار شهید است، اما تعداد شهدای اصفهان 36 هزار نفر است.

وی با اشاره به این‌که بیشترین تعداد فرمانده شهید و شهید دانش‌آموز را استان اصفهان دارد، بیان کرد: بیشترین جانباز بالای 25 درصد، خانواده دو شهید را اصفهان دارا است و تنها استانی که از سوی امام خمینی(ره) قدر و منزلتش در حماسه 25 آبان نام‌برده شد، اصفهان است.

جانشین فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) ادامه داد: همان طور که منشأ نبرد و مقابله مردم سوریه الگو برداری از نبرد علوی و فاطمی و نبرد مردمی و دفاع همه جانبه مردم ایران در نبرد هشت ساله است./914/پ202/ب

ارسال نظرات