۲۸ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۵
کد خبر: ۱۸۴۷۲۰

همایش بانوان عازم حج در آذربایجان‌شرقی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ سومین همایش بانوان حج‌گزار آذربایجان شرقی در آستانه فرا رسیدن اعزام زائران بیت الله الحرام در تبریز برگزار شد.
مکه، مسجد الحرام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از تبریز، سومین همایش بانوان حج‌گزار آذربایجان شرقی امروز با هدف معرفت‌افزایی و ارتقای اطلاعات مذهبی و همچنین آشنایی بیشتر بانوان زائر با سفر حج و فراهم شدن زمینه‌های بهره‌گیری مناسب از این سفر معنوی در سالن اجتماعات دبیرستان دخترانه شاهد تبریز برگزار شد.


حجت‌الاسلام رسول مشهوری، مدیر دفتر حج و زیارت آذربایجان شرقی در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار رسا با بیان این‌که امسال دو هزار و 800 نفر از مردم استان برای انجام مناسک حج ابراهیمی به مکه و مدینه مشرف خواهند شد، اظهار داشت: اعزام حجاج این استان در اوایل مهر ماه از فرودگاه شهید مدنی تبریز آغاز خواهد شد.


وی با اعلام این‌که خانواده های حجاج جهت اطلاع بیشتر در مورد زمان نشست پروازها قبل از مراجعه به فرودگاه برای استقبال از زائران با شماره اطلاعات پرواز 199 و 4-5234701 تماس داشته باشند، تصریح کرد: توصیه ما به خانواده های حجاج این است که حدالامکان به جهت عدم به وجود آمدن ترافیک از حضور در فرودگاه برای بدرقه و استقبال پرهیز کنند.


حجت الاسلام مشهوری با بیان این‌که حجاج استان زنجان نیز از فرودگاه تبریز عازم سرزمین وحی خواهند شد، تصریح کرد: این همایش در راستای معرفت‌افزایی و ارتقای اطلاعات مذهبی و آشنایی بیشتر زایران با سفر حج و توجه حجاج به توصیه‌های امنیتی، پزشکی و عقیدتی عوامل کاروان های حج برگزار شد.


مدیر دفتر حج و زیارت آذربایجان شرقی افزود: در این همایش شرکت‌کنندگان با احکام و مناسک ویژه بانوان، اخلاق بانوان، اطلاع‌رسانی درباره حرمین و اماکن مقدسه مکه و مدینه، امنیت سفر، حجاب و پوشش، آداب معاشرت و همچنین بایدها و نبایدهای سفر آشنا شدند.


وی در بخش دیگری از سخنان خود از اعلام نتایج قرعه کشی متقاضیان سفر به عتبات عالیات در روز یکشنبه 31 شهریور ماه بر روی سایت
www.atabat.haj.ir خبر داد و گفت: داشتن گذرنامه با اعتبار حداقل شش ماه از تاریخ اعزام ضروری است و برای فرزندان بالای 17 سال نیاز به گذرنامه مستقل وجود دارد.


بنابر این گزارش، در این همایش که با حضور 130 تن از بانوان حج‌گزار استان آذربایجان شرقی برگزار شد، خانم‌ها پورحیدر و صفری از معینه‌های حج منطقه درباره احکام و مناسک ویژه بانوان، اخلاق بانوان، اطلاع‌رسانی درباره حرمین و اماکن مقدسه مکه و مدینه، امنیت سفر، حجاب و پوشش، آداب معاشرت و همچنین بایدها و نبایدهای سفر به ایراد سخن پرداختند و زائران را با موارد لازم آشنا کردند.


همچنین فرج‌زاده به بیان مباحث پزشکی‌ ویژه بانوان پرداخت که بخش پایانی این همایش، پرسش و پاسخ بود و مورد استقبال حاضران قرار گرفت و بانوان شرکت کننده در این مراسم توانستند پاسخ سوالات مختلف خود را از سوی کارشناسان امر دریافت کنند./935/ت302/ب

ارسال نظرات