۲۹ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۰:۴۲
کد خبر: ۱۸۴۷۹۲
حجت الاسلام راشد یزدی:

شهدا پناهگاه آینده بشریت هستند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه گفت: شهدا ملجأ و پناهگاه آینده بشریت هستند و فراموش کردن آنان آسیب بسیار مهلکی برای جامعه است که باید از آن جلوگیری شود.
حجت الاسلام راشد يزدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، حجت‌الاسلام کاظم راشد یزدی، استاد حوزه علمیه شب گذشته در یادواره 55 تن از شهدای فراش محله بهشهر و بزرگداشت آیت الله عبدالکریم هاشمی نژاد در مسجد امام حسین(ع) نصیرخان بهشهر گفت: در قرآن از مقام شهادت به عنوان بالاترین مقام نام برده شده که شهادت برترین نوع مردن است.

 

وی اظهار داشت: شهدا برای همیشه تاریخ ماندگار هستند و ما ممکن است بعد از سال ها از یادها برویم، اما شهدا و مقبره و بارگاه آنان تا ابد پا برجا خواهد ماند.

 

حجت الاسلام راشد یزدی با بیان این که در روز قیامت سه کس می توانند شفاعت کنند، ادامه داد: انبیا، علما و شهدا در روز قیامت می توانند شفاعت کنند و شهدا بعد از انبیا دومین مقام برای ورود به بهشت هستند.

 

وی گفت: شهدا برندگان واقعی در زندگی هستند و ما در این صحنه بازنده ایم، چرا که شهدا با معامله با خدا، قرب الهی را برای خود بدست آوردند.

 

استاد حوزه علمیه همچنین اظهار داشت: شهدا دارای عظمت فراوان هستند و اگر از خود گذشتگی شهدا نبود اکنون قم و نجف و امثال آن وجود نداشت تا علمای ما به ترویج دین بپردازند.

 

وی برگزاری یادواره شهدا را از مهم‌ترین راهکارهای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه برشمرد و یادآور شد: لازم است تا با برگزاری یادواره‌ها و برنامه‌های فرهنگی و ارزشی این فرهنگ را بیش از پیش در جامعه ترویج دهیم.

 

حجت الاسلام راشد‌یزدی در ادامه گفت: برگزاری یادواره های شهدا و ادب عمیق مردم بهشهر در برگزاری این یادواره بیانگر ارزش‌گذاری به شهید و شهادت است که باید حفظ شود.

 

وی خاطرنشان کرد: بهترین نوع رنگ مردن قرمز است و اولین کسی که از بشر از دنیا رفت با رنگ قرمز از دنیا رفت و دفن شد و هیچ رنگی به زیبایی خون شهید نیست.

 

حجت الاسلام راشد یزدی گفت: شهدا با خون سرخ خود درخت اسلام را آبیاری و این انقلاب را در برابر توطئه ها و ترفندهای مختلف دشمنان بیمه کردند و در حال حاضر مهم ترین وظیفه ما انتقال فرهنگ شهادت به جامعه است.

 

استاد حوزه علمیه گفت: شما مردم شهیدپرور و خانواده‌های معظم شهدا در همه صحنه‌ها تابع رهنمودهای رهبر انقلاب اسلامی بوده‌اید و هرگز به دشمن قسم‌خورده این نظام اجازه نمی‌دهد که با پیاده‌کردن اهداف شوم خود، خون شهدا را پایمال کنند.

 

حجت الاسلام راشد یزدی ادامه داد: شهرستان بهشهر 800 شهید والامقام در دوران دفاع مقدس به نظام جمهوری اسلامی تقدیم کرده است که این نشان از حضور پررنگ مردم این شهرستان در صحنه‌های مهم و حساس کشور دارد.

 

استاد حوزه علمیه همچنین با بیان این که مرگ سرخ بهترین نوع مرگ است که در قرآن از آن با عظمت و بزرگی یاد شده است یادآور شد: خانواده های شهدا برای از دست دادن فرزندان خود ناراحت نباشند چرا که آنان با خدا معامله کردند و پیروز میدان هستند./950/پ202/س

ارسال نظرات