۲۹ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۱۸۴۸۱۰
نماینده ولی فقیه در کرمان:

خردگرایی حجت الاسلام روحانی رمز موفقیت دولت یازدهم است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه کرمان گفت: رییس جمهور محترم تاکنون با گفتار و کردار خود عقل و خرد خود را بر همه ثابت کرده‏ است؛ امیدواریم تا پایان کار دولت عقل و خرد مقدمه کارهای وی باشد.
حجت الاسلام سيد يحيي جعفري نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه کرمان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت‏الاسلام والمسلمین سید یحیی جعفری، نماینده ولی فقیه در کرمان، امروز در خطبه‏های نماز جمعه که در مصلای امام علی(ع) این شهر برگزار شد، گفت: تقوا به معنای انجام واجبات و دوری از محرمات است.

وی در ادامه افزود: پیامبر اکرم(ص) در روایتی امام علی(ع) را مکرر به خواندن نماز شب توصیه می‏کند و کسی که در هفته حداقل دو مرتبه این مستحب را به جا آورد سعادتمند است.

نماینده ولی فقیه در کرمان با بیان این‌که این ماه از آن امام رضا(ع) است، عنوان کرد: این امام بزرگوار دوست هرکس را عقلش و دشمن هرکس را جهل و نادانی‏اش می‏داند.

وی تصریح کرد: تاریخ انقلاب اسلامی تاکنون شاهد برخی افرادی بوده که در نظام جمهوری اسلامی مسؤولیتی را بر عهده داشته‏اند؛ اما از خردگرایی دور بوده‏اند که در پایان به پیکر این انقلاب ضربه زدند.

امام جمعه کرمان اظهار داشت: حجت‏الاسلام روحانی، رییس جمهور محترم تاکنون با گفتار و کردار خود عقل و خرد خود را بر همه ثابت کرده‏ است؛ امیدواریم تا پایان کار دولت عقل و خرد مقدمه کارهای وی باشد.

وی بیان کرد: انسان دارای چند نفس است که نفس عماره یکی از آنها است که خداوند در قرآن در مورد آن می‏فرماید«نفس، انسان را به گناه سفارش می‏کند».

حجت‏الاسلام والمسلمین جعفری با اشاره به سالروز آغاز جنگ تحمیلی اضافه کرد: می‏توان این جنگ را یکی از جنگ‏های بزرگ تاریخ در چند دهه اخیر دانست که جوانان بسیاری را از ما گرفت.

وی خاطرنشان کرد: قدر سپاه پاسداران را باید بدانیم؛ چراکه سپاه پاسداران در تمام عرصه‏ها رشادت‏های زیادی را از خود به جا گذاشته است.

نماینده ولی فقیه تأکید کرد: یک انسان حتی بسیار پست‏ و پلید در برابر دشمن کشورش ایستادگی می‏کند اما منافقین در جنگ هشت ساله و همچنین ترور شخصیت‏ها به کشور خود آسیب‏های زیادی زدند که عاقبت خداوند آن‏ها را در چشم جهانیان ذلیل ساخت.

امام جمعه کرمان با بیان این‏که هرکار سخت ارزش بیشتری نزد خداوند دارد، یادآور شد: معلمان بزرگترین و سنگین ترین شغل را به دوش می‏کشند.

وی در پایان گفت: والدین تحصیل فرزندان را در معلمان منحصر نکنند بلکه خود آنها نیز در عرصه آموزش به فرزندانشان کمک کنند./9706/پ201/س

ارسال نظرات