۳۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۴
کد خبر: ۱۸۴۸۴۶

سرپرست حجاج ایرانی به جمع زائران مدینه پیوست

خبرگزاری رسا - نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی و سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت، پس از بدرقه توسط حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری وارد مدینه منوره شدند.
حجت الاسلام سيدعلي قاضي عسکر سرپرست حجاج ايراني و نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت حجت الاسلام و المسلمين سيد علي قاضي عسگر

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر، نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی و سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت، ظهر جمعه 29 شهریور ماه پس از بدرقه رسمی از سوی حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری وارد مدینه منوره شدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر در بدو ورود به مدینه منوره، مورد استقبال عبدالحمید المطیری نماینده وزیر کشور عربستان سعودی و رسولی محلاتی سفیر جمهوری اسلامی ایران در عربستان قرار گرفت.

دکتر حشمت‌الله قنبری همدانی، معاون توسعه و منابع انسانی بعثه مقام معظم رهبری و دکتر محمدرضا باقری معاون امور بین‌الملل بعثه مقام معظم رهبری نیز نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی را در ورود به عربستان سعودی همراهی می‌کردند.

وی در فرودگاه مدینه منوره در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شعار حج امسال «حج؛ معنویت، هم‌اندیشی و اتحاد اسلامی» است، اظهار داشت: نگاه جمهوری اسلامی ایران به حج، منشا تحول روحی و اخلاقی است.

سرپرست حجاج ایرانی افزود: نگاه جمهوری اسلامی ایران به حج، نگاه به وحدت و آشنایی ملت‌های اسلامی با یکدیگر است تا در پرتوی این آشنایی به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا کنند.

وی با اشاره به دیدگاه‌های دولت یازدهم در زمینه ارتباط با عربستان سعودی، گفت: تلاش ما بر این است که با دولت عربستان رابطه بهتر و دوستانه‌تری پیدا کنیم.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در فرودگاه مهرآباد نیز گفت: توفیق میزبانی که به عربستان داده شده تا میزبان ضیوف الرحمان باشند اقتضا می‌کند که بهترین رفتار را با زائران عزیز از همه کشورها داشته باشد.

وی افزود: ما هم به عنوان یک کشور مهم در منطقه و به عنوان کشوری که بهترین حج گزاری را به اعتراف مقامات سعودی دارد این توقع را داریم که در همه بخش‌ها درخصوص زائران ایرانی ان شاء الله مراعات کنند و آن مسایلی که احیانا بعضی از تندروها در برخورد با زائران یا روحانیان ما دارند، شاهد اینگونه مسایل در حج نباشیم.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر تصریح کرد: امیدواریم امسال حجی آرام و مطلوب داشته باشیم.

بر طبق این گزارش، سعید اوحدی، رئیس سازمان حج و زیارت نیز در بدو ورود به مدینه منوره، تعداد زائران ایرانی اعزامی به مدینه تا جمعه 29 شهریور ماه را 12 هزار و 500 نفر اعلام کرد و گفت: آخرین پرواز ورودی زائران ایرانی به عربستان سعودی 18 مهر ماه خواهد بود.

وی تصریح کرد: پروازهای بازگشت حجاج ایرانی از عربستان به ایران از 28 مهر ماه آغاز می‌شود و آخرین پرواز حجاج کشورمان 18 آبان ماه در ایران فرود می‌آید. /917/د102/ن

ارسال نظرات