۳۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۱۸۴۸۷۶

تحصیل بیش از 220 طلبه و دانش پژوه در حوزه علمیه آمل

خبرگزاری رسا ـ معاون حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) از تحصیل بیش از 220 طلبه و دانش پژوه در این مجموعه حوزوی خبر داد.
حوزه علميه امام حسن عسکري آمل

حجت الاسلام نورالله براری، معاون حوزه علمیه و مرکز تخصصی امام حسن عسکری(ع) آمل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل با بیان این که مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل در سال 1383 از سوی حضرت آیت الله جوادی آملی تأسیس شد، افزود: این مدرسه هماهنگی کامل با مسؤولان حوزه داشته و سعی دارد همه برنامه های ابلاغی را اجرا کند.

 

وی با بیان این که در حال حاضر بیش از 150 طلبه و دانش پژوه در این حوزه مشغول تحصیل هستند، گفت: بهره گیری از اساتید برجسته و مجرب یکی از ویژگی های مهم این حوزه علمیه است.

 

حجت الاسلام براری به فعالیت های علمی مرکز تخصصی در رشته های تفسیر و کلام این حوزه اشاره کرد و افزود: در حال حاضر بیش از 70 طلبه در این مرکز به فعالیت های علمی مشغول هستند.

 

وی با اشاره به این که در حوزه علمیه و مرکز تخصصی امام حسن عسکری(ع) آمل به مباحث و دوره های اخلاقی توجه ویژه ای می شود و اهتمام خوبی در این راستا وجود دارد، خاطرنشان کرد: دوره های ترویج مکارم اخلاقی هر هفته به صورت منظم در این حوزه علمیه برگزار می شود که با استقبال خوبی از سوی طلاب و اساتید روبرو شده است.

 

معاون حوزه علمیه و مرکز تخصصی امام حسن عسکری(ع) آمل با بیان این که در این دوره ها از اساتید برجسته اخلاق استفاده می شود، گفت: باید این فرصت های ارزنده را قدر دانسته و استفاده کافی را از آن ببریم.

 

حجت الاسلام براری با اشاره به این که نشریه داخلی علمی اطلاع رسانی صراط اندیشه از سوی این حوزه علمیه منتشر می شود، بیان داشت: تاکنون چهار شماره از این نشریه که به مسائل دینی و حوزوی می پردازد منتشر شده است.

 

وی به برگزاری همایش ملی علامه محمدتقی آملی اشاره کرد و گفت: این همایش به همت بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء، حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) و شورای فرهنگ عمومی شهرستان برگزار شد.

 

معاون حوزه علمیه و مرکز تخصصی امام حسن عسکری(ع) آمل با اشاره به این که ایجاد یک فضای فرهنگی ورزشی مناسب از جمله مهم ترین برنامه های مدیریت حوزه بوده است، افزود: در حال حاضر این مجموعه یکی از مجهز ترین مراکز فرهنگی ورزشی استان محسوب می شود که در هیچ حوزه علمیه ای وجود ندارد.

 

حجت الاسلام براری از استقبال فراوان طلاب نسبت به این مجموعه فرهنگی ورزشی خبر داد و گفت: جدیدترین لوازم ورزشی به منظور استفاده طلاب و روحانیان فراهم شده است.

 

وی با بیان این که تیم فوتبال حوزه به منظور شرکت در مسابقات تشکیل شد، خاطرنشان کرد: یک دوره مسابقه فوتبال داخلی در سطح حوزه برگزار گردید که تیم پایه هشت توانست به مقام قهرمانی دست پیدا کند.

 

معاون حوزه علمیه و مرکز تخصصی امام حسن عسکری(ع) با بیان این که دوره آموزشی سلامت افزایی در این حوزه برگزار می شود، خاطرنشان کرد: در این دوره آموزشی که با همکاری شبکه بهداشت و درمان آمل برگزار خواهد می شود افزون بر کلاس حضوری، بسته های آموزش سلامت و بهداشت  فردی نیز در اختیار طلاب قرار می گیرد.

 

وی با اشاره به این که این دوره آموزشی دو دستاورد مهم برای ما خواهد شد، گفت: برگزاری چنین دوره هایی سبب می شود تا طلاب روش زندگی سالم را پیدا کنند و به نتایج علمی در راستای سلامت دست یابند و در کنار این امر از آنجایی که بیش از 70 طلبه این حوزه علمیه در مساجد، مدارس و ادارات نماز جماعت برگزار می کنند و در ایام مختلف سال به تبلیغ می پردازند می تواند اصول سلامت و بهداشت فردی را در جامعه ترویج دهند.

 

حجت الاسلام براری برنامه آینده در بخش سلامت افزایی حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) را استفاده از کارشناسان تغذیه دانست و خاطرنشان کرد: در این طرح برای هر یک از طلاب شناسنامه ای تهیه می شود که نحوه غذاخوردن و میزان استفاده از کالری در نظر گرفته شده است.

 

معاون حوزه علمیه و مرکز تخصصی امام حسن عسکری(ع) آمل، طرح استفاده از کارشناسان تغذیه را در سلامت افزایی حوزویان ارزنده دانست و یادآور شد: این طرح در حال بررسی و مطالعه است تا به صورت اصولی وارد فاز اجرایی شود.

 

حجت الاسلام براری با بیان این که یک دوره کلاس تجوید و روخوانی قرآن کریم و صحیح خوانی نماز برای پرسنل حوزه و طلاب علاقه‎مند در نظر گرفته شده است، یادآور شد: این دوره با حضور استاد کریمی از اساتید برجسته علوم قرآنی برگزار می شود.

 

معاون حوزه علمیه امام حسن عسکری (ع) آمل همچنین از برگزاری دوره تجوید و روخوانی قرآن کریم در این حوزه خبر داد و گفت: این دوره در دو سطح علمی و تخصصی برگزار می شود./950/ت302/ب

ارسال نظرات