۳۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۱۸۴۹۰۵
رییس سازمان اردویی راهیان نور:

مراسم بازسازی واقعه غدیر در 122 نقطه کشور برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری بسیج مستضعفان گفت: امسال مراسم بازسازی واقعه غدیر در صد و بیست و دو قطه کشور برگزار می‌شود.
بازسازي واقعه غدير خم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سردار یعقوب سلیمانی رییس سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری بسیج مستضعفان ظهر امروز در دیدار با حضرت آیت‌الله نوری همدانی، با اشاره به برگزاری مراسم بازسازی واقعه غدیر، گفت:‌ دیدار با مراجع تقلید برای بهتر برگزار شدن این مراسم کمک شایانی به دست‌اندرکاران این امر کرده است.
وی با بیان این که سال گذشته مراسم بازسازی واقعه غدیر در صد نقطه کشور برگزار شد، ابراز داشت:‌ امسال برنامه ریزی شده تا این مراسم در صد و بیست و دو نقطه کشور برگزار شود.
رییس سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری بسیج مستضعفان با اشاره به برگزاری جلسات مختلف درباره بهتر برگزار شدن مراسم بازسازی واقعه غدیر، ابراز کرد: کارگاه آموزشی بازسازی واقعه غدیر برای توجیه و بهتر انجام شدن این مراسم دهم مهرماه در قم برگزار می‌شود.
وی با بیان این‌که برگزاری مراسم بازسازی واقعه غدیر به صورت داوطلبانه است، گفت: عمده این مراسم با حضور و نقش آفرینی مردم در نقاط مختلف کشور برگزار می‌شود.
سلیمانی در ادامه با بیان این‌که اردوهای راهیان نور از جهت کمی و کیفی پیشرفت فراوانی کرده است، اظهار کرد: اردوهای راهیان نور یکی از بسترهای مناسب و تأثیر گذار در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به نسلی است که دفاع مقدس را ندیده است.
رییس سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری بسیج مستضعفان ادامه داد: بیش از 80 درصد مخاطبان این سازمان در اردوها جوانان و نوجوانان هستند.
وی با بیان این‌که سه سال است که طرح آمادگی دفاعی دانش آموزان در حال اجرا است، افزود: سال اول قریب به 350 هزار، سال دوم 700 هزار و امسال قریب به 1 میلیون نفر از دانش اموزان سال دوم دبیرستان به صورت داوطلبانه در مناطق عملیاتی جنوب و غرب اعزام می‌شوند.
سلیمانی با اشاره به تأثیر گذاری دانش‌آموزان اعزامی به مناطق جنگی بر روی خانواده‌های خود، خاطرنشان کرد: حضور خانواده‌ها در مناطق جنگی در ایام نوروز 30 درصد بیشتر شده است./927/پ202/ن
ارسال نظرات