۳۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۵
کد خبر: ۱۸۴۹۱۰
امام جمعه مرند:

آموخته‌های طلاب باید در اعمالشان تجلی یابد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مرند با بیان این که آموخته‌های طلاب باید در اعمالشان تجلی یابد گفت: عامل بودن به دانسته‌ها نخستین تکلیف عالمان دینی است.
حجت الاسلام علي نعمت زاده، امام جمعه مرند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام علی نعمت‌زاده، مؤسس حوزه های علمیه مرند، امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) این شهر اظهار داشت: رسالت امروز طلاب در مقام علم و عمل بسیار حساس‌تر از گذشته است.

وی با تأکید بر این‌که طلاب برای موفقیت باید برنامه‌ریزی تحصیلی داشته باشند، خاطرنشان کرد: اگر اعتقاد قلبی به مسیری که در آن قدم گذاشته اید دارید، باید همت مضاعف برای کسب توفیقات روزافزون داشته باشید؛ در غیر این صورت کسی بدون مجاهدت علمی و تلاش شبانه‌روزی به جایی نرسیده است.

امام جمعه مرند با بیان این‌که آموخته‌هایتان باید در اعمالتان تجلی یابد، تصریح کرد: بنا بر احادیث و روایات معتبر وارده، عامل بودن به دانسته‌ها نخستین تکلیف عالمان دینی است؛ چراکه در صورت اخلاص، کلام نیز بر مخاطب تأثیرگذار خواهد بود.

حجت الاسلام نعمت‌زاده با اشاره به موفقیت طلاب مرندی در المپیادهای علمی سال تحصیلی گذشته یادآور شد: موفقیت های تحصیلی طلاب این شهر در سایه تلاش ها و دلسوزی اساتید و مجاهدت حوزویان مرند حاصل شده است و امیدواریم در سال تحصیلی جدید نیز شاهد چنین توفیقاتی باشیم.

وی در پایان توجه به تهذیب نفس را لازمه تأثیرگذاری مثبت علوم حوزوی در زندگی و تبلیغ طلاب دانست و گفت: امروز برای مقابله با تهاجم فرهنگی و عقیدتی دشمنان اسلام نیازمند طلابی مجاهد در عرصه پاسخگویی به شبهات دینی مردم هستیم.

بنابر این گزارش، ارائه گزارشی از فعالیت های مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) از سوی مدیر این مرکز علوم دینی و تشریح برنامه های آموزشی، پژوهشی و تحصیلی طلاب از سوی معاون آموزشی از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

همچنین مسؤول معاونت فرهنگی این مرکز علوم دینی در سخنانی بر توجه به ذیّ‌طلبگی تأکید کرد.

گفتنی است، قرائت مقاله از سوی خواهر مرامی با عنوان آشنایی با سیره مرحوم آیت الله میرزا علی اکبر مرندی شامل تلاش و پشتکار آن عالم وارسته در تحصیل، تزکیه نفس، تبلیغ و همچنین بیان توصیه های حکیمانه از دیگر برنامه های مراسم آغاز سال تحصیای مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) بوده است./935/پ203/غ

ارسال نظرات