۳۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۱۸۴۹۱۵

ویژه برنامه های هفته دفاع مقدس در آذربایجان‌شرقی اعلام شد

خبرگزاری رسا ـ فرمانده سپاه عاشورای آذربایجان‌شرقی به تشریح ویژه برنامه های هفته دفاع مقدس در استان پرداخت و گفت: یادواره شهدای اطلاعات عملیات لشکر 31 عاشورا برگزار می شود.
سردار علي‌اکبر پورجمشيديان، فرمانده سپاه عاشوراي آذربايجان‌شرقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سردار پورجمشیدیان، فرمانده سپاه عاشورای آذربایجان‌شرقی امروز در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران به تشریح ویژه برنامه های هفته دفاع مقدس در استان پرداخت و اظهار داشت: نخستین روز این هفته با عنوان روز اقتدار و صلابت نیروهای مسلح نامگذاری شده که فردا مراسم رژه نیروهای مسلح استان در میدان آذربایجان تبریز از ساعت 8 صبح برگزار می شود.


وی با بیان این‌که در رژه 31 شهریور توان موشکی نظام از جمله موشک شهاب 3 به عنوان نخستین موشک بالستیک ایران و یگان امنیتی عمار به نمایش گذاشته می‌شود، ادامه داد: در همین روز نمایشگاه بزرگ دفاع مقدس با 100 غرفه در پارک شمیم پایداری افتتاح خواهد شد که در همین محل شبیه‌سازی عملیات نصر چهار به اجرا در خواهد آمد.


پورجمشیدیان با اشاره به این‌که امسال در نمایشگاه دفاع مقدس برنامه کودک نیز ویژه فرزندان نیروهای مسلح با عنوان «شاپرک» اجرا می‌شود، گفت: راه‌اندازی بیمارستان صحرایی سپاه در منطقه نظرکهریزی هشترود، غبارروبی مزار شهدا، راهپیمایی خانوادگی نیروهای مسلح و قرائت زیارت عاشورا در مزار شهدای گمنام عون بن علی از دیگر برنامه های این هفته است.


فرمانده سپاه عاشورا همچنین از برگزاری یادواره شهدای اطلاعات عملیات لشکر 31 عاشورا با حضور سرلشکر باقری خبر داد و افزود: این یادواره برای نخستین بار در استان برگزار می‌شود که همزمان با آن یادمان شهید حسن باقری (غلامحسین افشردی) در روستای افشرد شهرستان هریس کلنگ‌زنی می‌شود.


وی افزود: بخشی از جهاد اقتصادی مدنظر مقام معظم رهبری محرومیت‌زدایی است و هنوز با وجود خدمات فراوان، محرومیت‌هایی در بعضی از بخش‌ها مشاهده می‌شود که بخش نظرکهریزی شهرستان هشترود یکی از این مناطق است که اهالی آن می‌توانند از خدمات رایگان این تیم‌های درمانی بهره‌مند شوند.


پورجمشیدیان برگزاری همایش پیشکسوتان و بازنشستگان سپاه و بسیج، نشست های عقیدتی سیاسی، تجلیل از برگزیدگان حلقه‌های صالحین، برگزاری یادواره شهدا، دیدار با خانواده های شهدا، جانبازان و آزادگان، خدمات رایگان اتوبوسرانی، روایتگری و خاطره گویی رزمندگان در مدارس، مسابقات فرهنگی و اکران فیلم های دفاع مقدس را از دیگر برنامه های این هفته برشمرد.


وی در پایان از  اجرای ویژه برنامه های دفاع مقدس در 33 مسجد شاخص استان خبر داد و گفت: کتاب‌های حوزه دفاع مقدس شامل  ختمی های ننه فاطمه، حنجره های زخمی، آلبوم امیر شهید سرلشکر فکوری، کمی موجب هستم و تولدی در هور در این هفته رونمایی خواهد شد./935/پ202/ب

ارسال نظرات