۳۱ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۳
کد خبر: ۱۸۵۰۳۶
آیت الله طباطبایی نژاد:

آموزش و پرورش مرجع اصلی گسترش فرهنگ اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اصفهان معلم را در اعمالی که دانش آموزش در آینده انجام می دهد سهیم دانست و افزود: ثمره کار یک معلم خوب می تواند کسی چون امام خمینی (ره) باشد که جهانی را متحول کرد.
آيت الله طباطبايي امام جمعه اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، صبح امروز در آستانه بازگشایی مدارس در دیدار مدیر کل، شورای معاونین مدیران و روسای ادارت آموزش و پرورش استان اصفهان، آموزش و پرورش را مرجع اصلی گسترش فرهنگ اسلامی دانست و گفت: انتخاب و گزینش یک معلم از گزینش یک قاضی به مراتب مهم تر است و لذا باید دقیق تر باشد.

 وی خاطرنشان کرد: نسل های آینده کشور در اختیار آموزش و پرورش قرار می گیرند و معلم و فراتر از آن مدیر یک مدرسه می تواند برای تربیت صحیح و اسلامی آنها برنامه های گوناگونی داشته باشد و این بزرگترین نعمتی است که شما معلمان و مدیران را شامل شده است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری، معلم را در اعمالی که دانش آموزش در آینده انجام می دهد سهیم دانست و افزود: ثمره کار یک معلم خوب می تواند کسی چون امام خمینی (ره) باشد که جهانی را متحول کرد، بنابراین در همه قدم ها و اثر های این مرد بزرگ سهیم است و چنان چه رفتار یک معلم عامل انحراف یک دانش آموز شود، معلم نیز از مکافات عمل او بی بهره نخواهد بود.

 وی در ادامه به روایتی از امام رضا(ع) اشاره کرد و اظهار داشت: امام رضا (ع) می فرمایند: «از ما نیست کسی که هر روز به حساب نفس خود رسیدگی نکند تا اگر کار خوبی انجام داده از خدا طلب فزونی و اگر گناهی مرتکب شده استغفار کند».

مسؤولان وظیفه نظارت بر کار معلمان را فراموش نکنند

آیت الله طباطبایی نژاد افزود: خروج از لوای اهل بیت (ع) ممکن است تدریجاً اتفاق بیفتد، چرا که اعمال نیک انسان در ذهن می ماند و اعمال بد فراموش می شود و همین امر موجبات غرور و دوری از خدا را برای او فراهم و حرکت در این مسیر را روان تر و سریع تر می کند.

 وی تصریح کرد: هر انسان برای خوب یا بد شدن مبنا دارد و مبنایی تر از معلم کسی نیست، بنابراین مدیران و مسؤولان آموزش و پروش باید نظارت دقیق و کافی در بکارگیری و عملکرد افراد به عنوان یک معلم داشته باشند.

 در این دیدار مجید عاملیان، مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان، علت حضور خود را ارائه گزارشی از فعالیت ها و تجدید میثاق با آرمان های امام(ره) و ولی فقیه، رهبر معظم انقلاب، عنوان کرد و گفت: در سالی که از طرف رهبر معظم انقلاب به "حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی" نامگذاری شد، آموزش و پروش به خوبی سهم خود را در حماسه سیاسی ایفا کرد.

 عاملیان بیان داشت: آموزش و پروش هم در ایجاد انگیزه برای حضور حداکثری و هم در اجرای انتخابات از همه ظرفیت خود چه نیروی انسانی و چه تجهیزات سخت افزاری و فضای آموزشی استفاده کرد و آنچه به عنوان حماسه اقتصادی می تواند تحقق پیدا کند بالا بردن بهره وری است که در این راستا تلاش های خوبی صورت گرفته است/939/پ203/ب

ارسال نظرات