۳۱ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۲
کد خبر: ۱۸۵۰۴۱

چند خبر کوتاه از اداره کل تبلیغات اسلامی قم

خبرگزاری رسا ـ تشکیل انجمن نخبگان وبلاگ‌نویس دینی و برگزاری جشنواره وبلاگ‌نویسی دینی در قم برخی از اخبار اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم است.
سازمان تبليغات اسلامي
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، حجت‌الاسلام عباس اسکندری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم در دیدار سید مرتضی موسوی‌نژاد، مدیر دبیرستان علوم و معارف اسلامی صدرای قم گفت: دبیرستان صداری قم یکی از موفق‌ترین دبیرستان‌های صدرا در کشور است و امیدواریم برای توسعه این دبیرستان به منظور جذب تعداد بیشتری از دانش آموزان اقدام شود.
وی با اشاره به استقبال خانواده‌ها برای ثبت نام فرزندانشان در این دبیرستان، این رویکرد مردمی را نشان دهنده موفقیت دبیرستان علوم و معارف اسلامی صدرا در تربیت و رشد فضائل اخلاقی در کنار علم آموزی دانش آموزان دانست.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم تأکید کرد: متأسفانه به دلیل پایین بودن ظرفیت جذب دانش‌آموز در این دبیرستان، زمینه ثبت نام بسیاری از دانش‌آموزان در دبیرستان صدرای قم امکان پذیر نیست.
حجت‌الاسلام اسکندری با قدردانی از تلاش مسؤولان و معلمان دبیرستان علوم و معارف اسلامی صدرا، گفت: این دبیرستان از معلمان باتجربه و مسؤولیت‌پذیر برخوردار است.
در این دیدار سید مرتضی موسوی نژاد، مدیر دبیرستان علوم و معارف اسلامی صدرا گزارشی از فعالیت‌های این دبیرستان و طرح‌های آینده آن ارائه کرد.
راه‌اندازی شبکه ملی اینترنت؛ گام مهمی در کاهش آسیب‌های فضای مجازی
مدیرعامل مؤسسه فرهنگی و اطلاع‌رسانی تبیان راه‌اندازی شبکه ملی اینترنت ایران را گام مهمی در کاهش آسیب‌های فضای مجازی دانست.
دکتر طالب‌پور در نخستین جشنواره وبلاگ نویسی دینی تبیان قم که از سوی اداره کل تبلیغات اسلامی این استان برگزار شد به آسیب‌های شبکه‌های اجتماعی از قبیل فیس بوک و برخی شبکه‌های دیگر اشاره کرد و گفت: تمامی اطلاعات و سلایق جوانان ما در این شبکه‌ها از سوی آمریکا و کشورهای اروپایی رصد می‌شود.
وی با تشکر از مقام معظم رهبری درباره تشکیل شورای عالی فضای مجازی، ابراز امیدواری کرد که بسیاری از مشکلات و آسیب‌های فضای مجازی با مدیریت این شورا برطرف شود.
طالب‌پور با اشاره به آغاز کار شبکه ملی اطلاعات یا شبکه ملی اینترنت در آینده‌ای نزدیک اظهار کرد: با وجود این شبکه، پهنای باند مورد نیاز داخل از پهنای باند دسترسی به شبکه جهانی اینترنت تفکیک شده و محدودیت سرعت دسترسی به اینترنت برداشته می‌شود.
مدیرعامل مؤسسه فرهنگی و اطلاع‌رسانی تبیان مهم‌ترین ویژگی این شبکه نسبت به شبکه فعلی را بحث میزبانی محتوا در داخل کشور ذکر کرد.
طالب‌پور در پایان از مسؤولان اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم به ویژه حجت‌الاسلام اسکندری برای برگزاری جشنواره وبلاگ نویسی دینی تبیان قم قدردانی کرد.
تشکیل انجمن نخبگان وبلاگ‌نویس دینی در قم
دبیر نخستین جشنواره وبلاگ نویسی دینی تبیان از تشکیل انجمن سراسری نخبگان وبلاگ نویس دینی در قم خبر داد.
حمید کریم‌خانی در مراسم اختتامیه جشنواره وبلاگ نویسی دینی تبیان قم اظهار کرد: این انجمن برای همفکری و هماهنگی بین وبلاگ‌نویسان دینی در سراسر کشور به منظور هم‌افزایی بیشتر برای انتشار مباحث ارزشی تشکیل می‌شود.
وی ادامه داد: در این انجمن از وبلاگ‌نویسانی که سال‌هاست در عرصه فضای مجازی فعالیت می‌کنند دعوت می‌شود تا انسجام بیشتری در انتشار محتوای ارزشی ایجاد شود.
به گفته کریم خانی، برنامه‌ریزی و نحوه عضویت در این انجمن در آینده‌ای نزدیک بر روی سایت تبیان قم قرار می‌گیرد.
وی از شرکت هزار و 50 وبلاگ نویس در جشنواره وبلاگ نویسی دینی تبیان قم خبر داد و اظهار کرد: استقبالی که از این جشنواره شد و جریانی که برای درج محتواهای دینی شکل گرفت به خوبی مشخص شده که این جشنواره در رسیدن به اهدافش موفق بوده است.
کریم خانی در عین حال با بیان این‌که برگزاری این‌گونه جشنواره‌ها در سطح ملی عاری از نقص نیست تصریح کرد: انتقادات سازنده و پیشنهادات مخاطبان و شرکت‌کنندگان در جشنواره را برای بالابردن کیفیت جشنواره‌های آینده استفاده خواهیم کرد.
وی استفاده برخی وبلاگ‌نویسان از محتواهای موجود در سایت تبیان قم را ظرفیت مناسبی برای این سایت فرهنگی دینی دانست و تأکید کرد: بیش از یک سال است که این سایت رونمایی شده و محتوای خوب ارزشی بر روی خروجی آن قرار گرفته است.
دبیر نخستین جشنواره وبلاگ نویسی دینی تبیان گفت: اگر جشنواره دوم تبیان قم را امسال برگزار کنیم و بتوانیم تعداد بیشتری از فعالان این حوزه را مورد حمایت قرار دهیم و جریانی را در این فضا برای نشر و گسترش مفاهیم دینی ایجاد کنیم، در رسیدن به اهدافمان موفق خواهیم بود.
جشنواره وبلاگ‌نویسی دینی در قم برگزار شد
نخستین جشنواره وبلاگ نویسی دینی تبیان قم در مراسمی با تجلیل از 48 وبلاگ نویس برتر به کار خود پایان داد.
این جشنواره که از سوی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد، پیش از ظهر پنجشنبه با حضور چهره‌های فرهنگی و تعدادی از مسؤولان پایان یافت.
حجت‌الاسلام عباس اسکندری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم در این مراسم، فضای مجازی را ظرفیت مناسبی برای نشر مبانی عظیم معرفتی، معنوی و اخلاقی دانست و گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، محدودیت‌های زیادی برای انتشار اطلاعات وجود داشت اما اکنون با وجود اینترنت و امکانات اطلاع‌رسانی که با سرعت هر چه تمام‌تر رو به پیشرفت است تمام موانع و مرزها برداشته شد.
وی ورود حجم عظیمی از مسائل غیرارزشی در فضای مجازی را از آسیب‌ها و موانع فعالیت در این عرصه ذکر کرد و افزود: دشمنان دین و اخلاق و معنویت از همین ابزار و فضا استفاده می‌کنند و آنقدر فضای مجازی را به مسائل غیراخلاقی پر کردند که انسان تصور می‌کند جایی برای طرح مسائل اخلاقی نیست.
حجت‌الاسلام اسکندری به مشکلات و موانع فعالیت در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه فضای مجازی و اینترنت فضای مناسبی برای ترویج ارزش‌های الهی و انسانی است اما مشکلاتی در این عرصه وجود دارد که حجم وسیع مسائل غیرارزشی یکی از آنهاست.
وی اولویت‌بندی نشدن مطالب بر اساس نیازهای مخاطبان و نبود قالب‌های جذاب را از موانع محتواهای ارزشی ذکر کرد و یادآور شد: محتوای زیادی در فضای مجازی عرضه می‌شود اما به دلیل نیازسنجی نشدن محتواها، ممکن است بسیاری از این مطالب ارزشی مورد نیاز مؤمنان نباشد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم تأکید کرد: هر وبلاگ در حقیقت یک مجله است که بلاگرها، افکار و سلایق خود را عرضه می‌کنند اما این‌که این مطالب چقدر دسته‌بندی و اولویت‌بندی و در قالب‌های جذاب عرضه شده،‌ مهم است.
حجت‌الاسلام اسکندری اظهار کرد: باید ادبیات جهان را خوب بدانیم تا براساس همان ادبیات مطالب خودمان را تهیه و تدوین کنیم.
وی بکاربردن قالب‌های جذاب در تدوین محتوای ارزشی را در جذب مخاطب تأثیرگذار دانست و افزود: حجم زدگی سبب شده نتوانیم نیازهای واقعی مخاطبان را مورد توجه قرار دهیم و کمیت‌گرایی ما را از کیفیت مطالب باز می‌دارد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با قدردانی از شرکت وبلاگ‌نویسان در این جشنواره، به آنها توصیه کرد که در تهیه محتوای ارزشی با افرادی که در آن زمینه تخصص دارند مشورت کنند تا بر غنای محتوا بیفزایند.
علیرضا طالب‌پور، مدیرعامل مؤسسه اطلاع‌رسانی تبیان دیگر سخنران این جشنواره بود که به تشریح ویژگی‌های فضای مجازی، مدل‌های موفق در فضای مجازی، آسیب‌های شبکه‌های اجتماعی از جمله فیس‌بوک پرداخت.
در پایان این مراسم به برترین‌های این جشنواره جوایزی همچون کمک هزینه حج عمره، کمک هزینه سفر عتبات عالیات، کمک هزینه مشهد مقدس،‌ لپ تاپ،‌ سکه طلای بهار آزادی، دوربین دیجیتالی و کمک هزینه اقلام فرهنگی اهدا ‌شد./907/پ203/ی
ارسال نظرات