۳۱ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۸
کد خبر: ۱۸۵۰۵۶

خبرهای کوتاه خراسان رضوی

خبرگزاری رسا ـ تولید لوازم التحریر با رویکرد ترویج فرهنگ مهدویت برای نخستین بار در ایران، برگزاری نخستین دوره آزمون اساتید طرح ملی حفظ و اعلام برنامه های صداوسیمای خراسان رضوی به مناسبت هفته دفاع مقدس عناوین مهم ترین خبرهای کوتاه خراسان رضوی است.
اخبار کوتاه

 به گزارش خبرگزاری رسا، به نقل از واحد خبر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج)شعبه خراسان رضوی، برای نخستین بار در ایران لوازم التحریر با رویکرد ترویج فرهنگ مهدویت از سوی این مرکز  در مشهد تولید شد.

 

حجت الاسلام سید جعفر موسوی نسب، مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) شعبه خراسان رضوی هدف از تولید لوازم التحریر گفت: امروز بیش از هر زمانی نیاز هست که  اشاعه فرهنگ اهل بیت (ع) و فرهنگ اسلام ناب و مهدویت گام برداریم.

 

وی با اشاره به مقابله نرم افزاری و سخت افزاری دشمن با اسلام، افزود: دشمن با  استفاده از راه های مختلف سعی دارد عقاید نوجوانان و جوانان را نسبت اسلام و اهل بیت (ع) سست کند.

 

وی با تأکید بر این که باید در این عرصه مجموعه ها و نهادهای فرهنگی برنامه مستقلی داشته باشند ، افزود: توجه به منویات مقام معظم رهبری که یکی از دغدغه های مهم ایشان بحث سبک زندگی اسلامی است رنگ و بوی اسلامی داشته باشد از سنین کودکی  برای فرزندان خود برنامه  ریزی داشته باشیم.

 

حجت الاسلام موسوی نسب  بیان کرد: یکی از مصادیقی که دشمن برای آن برنامه ریزی کرده است همین محصولات فرهنگی است که متاسفانه در داخل کشور ما امروزه یکی از جذابیت های نمادهایی را القا می کند نمادهای غیر اسلامی و برخی بسیار آسیب زا است.

 

وی افزود: امروز اگر دانش آموز ما، با شخصیت های اسلامی و نمادهای  اسلامی که در جامعه و زندگی اش وجود دارد آشنا شود، هیچ گاه به  سراغ نمادهای غربی نخواهد رفت.

 

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) شعبه خراسان رضوی تصریح کرد: ما باید در این راستا برنامه ریزی داشتنه باشیم، نمادهای اصیل  اسلامی خودمان را در زندگی روزمره پیاده کنیم، با این نمادها اصیل آشنا بشویم و  در مسیر زندگی خودمان آنها را الگو قرار دهیم.

 

وی در ادامه با بیان این که لوازم التحریر یکی از وسایلی است که در عرصه فرهنگ سازی به ویژه کودکان تأثیر بسیاری دارد، افزود: انچه که در بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) تهیه شده است تولید اقتصادی نبوده، بلکه نمونه کار فرهنگی است که تلاش دارد در مراکز تولید لوازم التحریر فرهنگ سازی شود.

 

حجت الاسلام موسوی نسب با بیان این که هم اکنون همه محصولات این نهاد در تمام شعب بنیاد در کشور توریع شده است، افزود: تولید دفاتر با تیراژ0 5 هزار و کیف، هزار عدد انجام شده است.

گفتنی است علاقه مندان برای تهیه کیف و دفاتر مذکور می توانند به یکی از شعب بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) در سطح کشور مراجعه کنند.

 

اولین دوره آزمون اساتید طرح ملی حفظ برگزار شد  

اولین دوره آزمون طرح ملی حفظ با حضور 305 شرکت کننده از 19 شهرستان استان، روز گذشته در 18 پایگاه استان خراسان رضوی برگزار شد.

 

این طرح از اوایل مرداد ماه سال جاری آغاز شد که در اولین دوره آزمون این طرح، جزء یک، دو وسه با طرح 50 سوال در زمینه حفظ و 10 سوال در زمینه مفاهیم قرآنی  به صورت کتبی برگزار شد.

 

در مجموع از بین 418 نفر ثبت نامی 305 نفر در این طرح شرکت کردند که ازاین تعداد 60 نفر از نیشابور ،57 نفر از سبزوار،51 نفر از مشهد،  40 نفر از کاشمر،18 نفر از گناباد، از جغتای و تربت حیدریه  هر کدام11 نفر، از قوچان و جوین هر یک 9 نفر،8 نفر از بجستان، 8 نفر ازطرقبه و شاندیز،6 نفر از چناران ،6 نفر از بردسکن، 4 نفر از تایباد، از درگز و کلات  هر یک 2 نفرو از شهرستان های تربت جام،رشتخوار و داورزن هر کدام 1 نفر حضور داشتند.

 

از بین شرکت کنندگان شهرستان نیشابور بیشترین تعداد را با 60 نفر شرکت کننده به خود اختصاص داد.

 

گفتنی است 92 درصد شرکت کنندگان در این طرح ملی را خواهران تشکیل می دهند که در اولین دوره این طرح از بین305 نفر به تفکیک 280 خواهر و 25 برادر حضور یافتند.

 

لازم به ذکر است هدف از برگزاری این آزمون تثبیت محفوظات اساتید و ارزیابی حسن حفظ آن ها است و نتایج آن تا پنجم مهرماه اعلام می شود.

 

روایت  خاطرات هفته دفاع مقدس  در برنامه های  صدا و سیمای  خراسان رضوی

 شبکه استانی صدای خراسان رضویبا تولید 10 قسمت نمایش رادیویی به زندگی 10 سردار شهید دفاع مقدس استان می پردازد.

 

این نمایش ها از 31 شهریور ماه ساعت 22 شب از شبکه استانی صدای خراسان رضوی به روی آنتن می رود.

 

 مستند رادیویی شهید کاوه به مدت 10 دقیقه، مستند گزارشی ویژه و مستند هفته دفاع مقدس به مدت 10 دقیقه که با حضور امیران ارتش به بحث آمادگی برای دفاع از میهن می پردازد از دیگر برنامه های صدای خراسان رضوی است.

  گفتنی است این مستندها ساعت 5/11 و 17:30 از شبکه استانی صدای خراسان رضوی پخش می شود.

 

 همچنین برنامه زیر یک سقف به دعوت از خانواده های ایثارگران پرداخته.برنامه صدای زائر پوشش اخبار مناسبت های این هفته را در خود جای داده است و برنامه  دلم هوای قصه کرده به بیان قصه های ویژه دفاع مقدس، به صورت موضوعی به موضوعات این  هفته اشاره دارند.

 

  شبکه استانی سیمای خراسان رضوی نیز  ویژه برنامه پلاک 8 شامل بخش های ادبیات دفاع مقدس، معرفی  فیلم های دفاع مقدس، شعرای جنگ ، شهدای مدارس، سرودها و مداحی های زمان جنگ، کارشناس، گفتگو با خانواده ی شهدا و جانبازان و... را در 8  قسمت 30 دقیقه ای در هفته دفاع مقدس پخش می کند.

 

مستند 30 دقیقه ای  آواز عندلیب که روایت یک گروه سرود نوجوان  است  که  در زمان جنگ  به منطقه جنگی اعزام  می شوند و نیز مستند نذر سرخ تعدادی از این نوجوانان شهید  می شوند،از دیگر ویژه برنامه های هفته دفاع مقدس است. همچنین مستند سخن عشق در 26 قسمت 15 دقیقه ای به تهیه کنندگی و کارگردانی جواد صداقتی و با مشارکت بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی تهیه شده است.

 

در این مستند صداهای به جا مانده از شهدا جمع آوری، موضوع بندی و ارتقاء کیفیت داده شده است و از رسانه پخش می شود. پخش این صداها برای زائران راهیان نور ، عکس العمل مخاطبان، استفاده از تصاویر آرشیوی شهدا، مصاحبه های قدیمی با رزمندگان، نریشن ، راوی ، توصیه های شهدا  و...از بخش های مختلف این برنامه است.

 

 این مستندها قبل از ویژه برنامه اذان مغرب در شبکه استانی سیمای خراسان رضوی و ساعت 12:15 ظهر از این شبکه در این هفته پخش می شود.

 

 مستند «وقت خوب دیدار» ساعت 3:15  دقیقه  روزهای هفته دفاع مقدس از شبکه استانی سیمای خراسان رضوی به بیان خاطرات رزمندگان جبهه های حق علیه باطل می پردازد. 

 

همچنین فیلم های هفته دفاع مقدس با عناوین به کبودی یاس، روزهای زندگی، ماجرا ، دوئل، جمعه داغ و ... ساعت 14:30 در روزهای این هفته  به روی آنتن می رود./930/پ203/ب

ارسال نظرات