۰۱ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۳
کد خبر: ۱۸۵۰۹۴
امام جمعه کوهدشت:

گسترش فرهنگ وقف نیازمند انسجام فکری مردم و مسؤولان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهرستان کوهدشت با بیان این که وقف سنت حسنه‌ای است که ریشه در فرهنگ ایرانی اسلامی دارد، گفت: گسترش فرهنگ وقف نیازمند انسجام فکری مردم و مسؤولان است.
وقف

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، حجت الاسلام ابراهیم طهماسبی، امام جمعه شهرستان کوهدشت، صبح امروز در بازدید از موقوفات امام زاده محمد(ع) این شهرستان و همچنین چگونگی احداث هتل امام زاده، گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه در چند سال اخیر گام های بسیار خوب و قابل تقدیری در جهت تقویت، ساماندهی و رسیدگی به بقاع متبرکه برداشته است. 

 وی با اشاره به استقبال گرم مردم از بقاع متبرکه بیان داشت: توان بسیار مطلوبی در بقاع متبرکه برای انجام برنامه ها و فعالیت های فرهنگی وجود دارد که باید با برنامه ریزی مناسب و تلاشی مضاعف از توان موجود به شکل شایسته بهره گرفت.

امام جمعه کوهدشت با بیان این که وقف افزون بر آثار مذهبی، فرهنگی، آموزشی و اقتصادی، آثار جغرافیایی مهمی دارد، گفت: وقف در سیما و چشم انداز جغرافیایی شهرها مؤثر بوده است.

حجت الاسلام طهماسبی با اشاره به این که بقاع متبرکه قطب های فرهنگی جامعه هستند، گفت: وجود امامزاده ها در کشور ما خیرات و برکات فراوانی از جهات گوناگون معنوی، دینی، اخلاقی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی برای مردم داشته است.

وی در ادامه با اشاره به هجمه گسترده فرهنگی از سوی دشمنان اسلام تصریح کرد: امامزادگان و بقاع متبرکه جایگاه مناسبی برای مقابله با این هجمه ها است.

حجت الاسلام طهماسبی با اشاره به این که امروزه جوانان ما رغبت بسیاری برای حضور در امامزاده ها نشان می دهند، افزود: بزرگداشت و تجلیل امامزادگان سبب شناخت صحیح نسل جوان نسبت به آنان و سبب جهت گیری صحیح ذهنی نسل جوان به سوی امامت و ولایت است.

امام جمعه کوهدشت خاطرنشان کرد: برای گسترش فرهنگ وقف باید انسجام فکری و حرکتی چند جانبه از سوی نهادهای گوناگون و مردمی صورت بگیرد که وقف به عنوان آموزه ای دینی و لازم الاجرا همچون نماز و روزه در جامعه مطرح شود که با یاری خداوند متعال جامعه فردا را پویا و متعالی تر ببینیم./9451/پ202/غ

ارسال نظرات