۰۱ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۱
کد خبر: ۱۸۵۱۱۳
مدیر حوزه علمیه کوهدشت خبرداد؛

تدریس سطح دو حوزوی در حوزه علمیه باقرالعلوم کوهدشت

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه باقرالعلوم شهرستان کوهدشت با بیان این که تا کنون تنها کلاس‌های سطح یک در حوزه علمیه باقرالعلوم برگزار می‌شد، گفت: همزمان با سال تحصیلی جدید، مجوز برپایی کلاس های سطح دو حوزه را اخذ کردیم.
حوزه علميه

حجت الاسلام حسین سبحانی، مدیر حوزه علمیه باقرالعلوم شهرستان کوهدشت در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با بیان این که حوزه علمیه باقرالعلوم کوهدشت 150 طلبه دارد، اظهار داشت: در سال تحصیلی جدید کلاس های سطح دو نیز در این حوزه علمیه برگزار می شوند.

وی با بیان این که سطح دو حوزه دوره‌ای سه ساله است، گفت: طلاب در حوزه علمیه باقرالعلوم(ع) به مدت سه سال به تحصیل در دروس حوزوی مشغول می شوند.

مدیر حوزه علمیه باقرالعلوم خاطرنشان کرد: هسته نخستین این حوزه از سال ‌1351 از سوی حجت الاسلام مروجی در محل مسجد جامع کوهدشت شکل گرفت.

وی در ادامه تصریح کرد: حوزه علمیه باقرالعلوم از سال 1363 به عنوان نخستین حوزه علمیه کوهدشت آغاز به کار کرد که هم اکنون نیز تنها حوزه علمیه این شهرستان است.

حجت الاسلام سبحانی با اشاره به این که 150 طلبه در این حوزه تحصیل می‌کنند و به شکلی منظم تحصیل کار هستند، اظهار داشت: حوزه علمیه باقرالعلوم سالیان متوالی به عنوان حوزه علمیه نمونه غرب کشور انتخاب شده‌ است و چند بار نیز مورد تشویق مرکز مدیریت حوزه های علمیه لرستان قرار گرفته است.

وی در ادامه با بیان این که در سه مقطع سیکل، دیپلم و دانشگاه طلبه پذیرش می‌شود، بیان داشت: داوطلبان در مقاطع سیکل و دیپلم آزمون ورودی دارند اما کسانی که مدرک دانشگاهی دارند مدارکشان حکم آزمون ورودی دارد.

مدیر حوزه علمیه کوهدشت افزود: پس از آزمون ورودی، مصاحبه و گزینش کد داوطلبی طلبگی برای این افراد صادر می شود.

حجت الاسلام سبحانی تصریح کرد: این افراد با دریافت کد داوطلبی طلبگی، پس از آن که شش پایه را پشت سر بگذارند، مرحله نخست طلبگی را می‌گذرانند.

گفتنی است، نخستین طلاب حوزه علمیه باقرالعلوم(ع) حجت الاسلام محمدرضا مبلغی مدیرحوزه های علمیه لرستان، حجت الاسلام طهماسبی امام‌ جمعه کنونی شهرستان کوهدشت و حجت الاسلام سوری بوده اند./9451/ت302/غ

ارسال نظرات