۰۱ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۹
کد خبر: ۱۸۵۱۱۵
مدیر حوزه علمیه تبریز:

70 مقاله برتر طلاب به جشنواره علامه حلی ارسال می شود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام سیدی‌ثانی از موفقیت قابل قبول طلاب این مرکز علوم دینی در المپیاد علمی شمال غرب خبر داد و گفت: 70 مقاله برتر طلاب به جشنواره علامه حلی ارسال می شود.
حجت الاسلام سيدحسين سيدي ثاني، مدير حوزه علميه تبريز

حجت‌الاسلام سیدحسین سیدی ثانی، مدیر حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز که به مناسبت آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه، دانشگاه‌ها و مدارس ترتیب یافت، اظهار داشت: امسال قریب به 900 طلبه در مدارس علمیه حضرت ولی عصر(عج)، طالبیه، باقرالعلوم(ع)، امام صادق(ع) سفیران هدایت، و سالار شهیدان تحصیل می کنند.


وی با بیان این‌که ظرفیت پذیرش طلبه در مدارس علمیه فعال در شهر تبریز نسبت به سال‌های گذشته افزایش چشمگیری داشته است، افزود: روزهای گذشته کلنگ احداث مدرسه علمیه حضرت ثامن الحجج(ع) نیز در تبریز با حضور آیت الله شبستری به زمین زده شد که به زودی عملیات احداث آغاز می شود.


حجت الاسلام سیدی‌ثانی با اشاره به این‌که ارتقای سطح کیفی آموزش و توجه به تربیت طلاب محقق و پژوهشگر در دستور کار برنامه های آموزشی این مرکز علوم دینی قرار دارد، خاطرنشان کرد: در سال گذشته برنامه های متعددی از جمله برگزاری المپیاد علمی منطقه شمالغرب کشور اجرا شد که طلاب مدارس علمیه شهر تبریز موفق به کسب رتبه های ممتاز شدند.


مدیر حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) تبریز با بیان این‌که انجام کار تحقیقی و پژوهشی جزو تکالیف موظف طلاب در دوران تحصیل سطح یک محسوب می شود، گفت: تعداد 70 مقاله از طلاب این مدرسه به عنوان مقالات برتر انتخاب شده است که به جشنواره علامه حلی ارسال می شود.


وی با بیان این‌که برنامه‌ریزی دقیقی برای حضور آماده طلاب مدارس علمیه تبریز جهت شرکت در دومین المپیاد علمی
طلاب منطقه شمال غرب طرح‌ریزی شده است، افزود: برای اولین بار در سال تحصیلی جدید، امتحان جامع، در آستانه المپیاد علمی برگزار می شود که شیوه اجرایی آن از سوی معاونت آموزش اعلام می شود.


حجت الاسلام سیدی‌ثانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که رسالت امروز روحانیت فراتر از مرزهای جغرافیایی است، اظهار داشت: آشنایی طلاب با زبان‌های زنده روز دنیا و کار تبلیغی در فضای مجازی دیگر به امری بدیهی تبدیل شده که خوشبختانه طلاب ورودی جدید نیز با این مسائل آشنایی ابتدایی خوبی دارند.


وی با تاکید بر ضرورت حفظ هویت طلبگی در عین ورود به عرصه‌های نوین تبلیغی خاطرنشان کرد: اگر میثاق طلبگی که محقق نشود، سربازی امام زمان(عج) محقق نخواهد شد؛ زیرا انگیزه تحصیل در حوزه های علمیه، جلب رضایت حضرت ولی عصر(عج) است./935/ت302/ب

ارسال نظرات