۰۱ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۷
کد خبر: ۱۸۵۱۲۰
نماینده خبرگان رهبری:

دانش‌آموزان از درس حجاب و عفاف غفلت نکنند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله شبستری با بیان این‌که معلمان مدارس در کنار تعلیم به مسائل تربیت دینی دانش‌آموزان نیز توجه کنند، گفت: دانش‌آموزان از درس حجاب و عفاف غفلت نکنند.
آيت الله شبستري  امام جمعه تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجا‌ن‌شرقی امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی که در دبیرستان دخترانه شاهد نورالزهرا تبریز برگزار شد، اظهار داشت: دوران تحصیل سرشار از فرصت‌های ارزشمندی است که پشتوانه‌ای برای موفقیت در آینده محسوب می شوند.


وی با بیان این‌که دقایق عمر گران‌قیمت و طلایی است، از این رو نباید مورد غفلت قرار گیرد، خطاب به دانش‌آموزان تصریح کرد: مراقب باشید این سرمایه گران‌قیمت با کسالت، بیکاری و بطالت از دست نرود، بهتر است اوقات خود را با مطالعه کتاب های مفید و انس با قرآن سپری کنید.


نماینده خبرگان رهبری با بیان این‌که کار فرهنگی و تربیت دینی باید از دوران مدرسه آغاز شود، ادامه داد: دانش آموزان هیچگاه از درس حجاب، نماز، قرآن و دستورات دینی غفلت نکنند و بدانند عفاف و حجاب برای دختران یک ارزش محسوب می شود، در این راستا دبیران مدارس نیز رسالت خطیری بر عهده دارند.


آیت الله شبستری با بیان این‌که معلمان مدارس در کنار تعلیم به مسائل تربیت دینی دانش‌آموزان نیز توجه کنند، گفت: توجه به تربیت دینی دانش‌آموزان از دوران کودکی و نوجوانی، بهترین راهکار پیشگیری از وقوع جرائم در جامعه است، جامعه‌ای که افرادش باسواد و متدین باشد، در برابر آسیب‌های اخلاقی و اجتماعی مصونیت دارد.


امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود خواستار مجاهدت علمی دانش آموزان و عهد با خداوند متعال برای دستیابی به مراحل عالی علمی و اخلاقی شد و اظهار داشت: آغاز سال تحصیلی دوران عهد بستن با خالق هستی برای سعی و تلاش در کسب علم و دانش است، چراکه علم اندوزی یک سرمایه ارزشمند برای انسان محسوب می شود.


وی با تأکید بر این‌که اصلاح فکر غلط مدرک گرایی در دانشگاه‌ها باید از دوران تحصیل دانش آموزان در مدارس آغاز شود، گفت: نظم در تحصیل، احترام به معلم، تحصیل هدفمند، برنامه‌ریزی درسی و توجه به توصیه های بزرگان و پیشوایان دینی از جمله عوامل موفقیت دانش آموزان است./935/پ203/ج

ارسال نظرات