۰۱ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۱۸۵۱۲۷
حجت الاسلام محمدیان:

مطالبات رهبری از آموزش و پرورش پیگیری می شود

خبرگزاری رسا ـ معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان این‌که تحول نهادین جامعه در گرو اجرای تحول آموزش و پرورش است، گفت: مطالبات رهبری از آموزش و پرورش به صورت جدی مورد پیگیری است.
حجت‎الاسلام محي‎الدين بهرام محمديان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام بهرام محمدیان، معاون وزیر آموزش و پرورش امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی در هنرستان شهید باهنر تبریز با اشاره به این‌که رهبر معظم انقلاب اسلامی مطالبات به‌حقی از نظام آموزشی کشور دارند، اظهار داشت: مطالب رهبری از آموزش و پرورش به صورت جدی مورد پیگیری است.


وی با بیان این‌که آموزش های ارایه شده در مدارس باید بر اساس نیاز بازار کار و بر محور تولید ثروت باشد، تصریح کرد: تأکید رهبری نظام بر تولید علم برای تولید ثروت است، مسأله‌ای که باید با ترسیم فرآیندهای جدید آموزشی در قالب تحول بنیادین آموزش و پرورش پیگیری شود.


حجت الاسلام محمدیان با اشاره به این‌که آموزش و پرورش امروز در فرآیند تحول بزرگ است و ما در فرایند بازسازی بزرگ جهت کسب رتبه های بالای علمی در جهان هستیم، خاطرنشان کرد: بر اساس سند تحول باید دانش آموزان ما بتوانند به مدارج بالای علمی و فنی دست پیدا کنند.


معاون وزیر آموزش و پرورش مهارت‌آموزش به دانش‌آموزان در دوران تحصیل را یکی از راهکارهای لازم برای تولید ثروت و کسب تجارت دانست و افزود: طبق سند تحول باید جذب دانش آموزان در هنرستان ها از 35 درصد به 50 درصد ارتقا یابد، همه باید مصمم به اجرای بند بند سند تحول آموزش و پرورش باشیم.


وی در بخش دیگری از سخنان خود مدرسه را محل کسب علم و تقویت دین و ایمان دانست و افزود: آموزش صحیح و تربیت دینی موجب رشد و بالندگی آینده‌سازان کشور خواهد بود، در حقیقت تعمیق تربیت دینی در مدارس و تقویت تشکل‌های دانش‌آموزی اولویت اصلی آموزش و پرورش است.


همچنین فیروز رضایی، مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در سخنانی با ارایه گزارشی از وضعیت نظام آموزشی استان اظهار داشت: 99 درصد سنین 16 تا 18 سال استان باسوادند، افزون بر این‌که رتبه قبولی کنکور در استان از 23 کشور به رتبه 11 صعود کرده است.


وی با بیان این‌که رتبه آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی در راستای ریشه کنی بی‌سوادی جزو رتبه های برتر کشور است، گفت: در پنج سال گذشته همواره رتبه سوم کشور را بدست آورده ایم، ضمن این‌که آموزش و پرورش استان در ارزیابی سال گذشته رتبه اول ارتقای کیفیت آموزشی در کشور را کسب کرد./935/پ203/ب

ارسال نظرات