۰۱ مهر ۱۳۹۲ - ۲۲:۳۹
کد خبر: ۱۸۵۱۸۴
فرمانده سپاه امام رضا:

پیام حضور پیکرهای شهدا لزوم بیداری و عدم غفلت از دشمن است

خبرگزاری رسا ـ احمدی با بیان این که جبهه نبرد امروز ما با دشمن دو هزار کیلومتر فراتر از جبهه های دفاع مقدس قرار گرفته است، تأکید کرد: این که شهدا هر از گاه از محل شهادتشان به شهرها می آیند برای بیدارگری است که مبادا خواب بمانیم و دشمن با ولی فقیه همان کند که با امیرمؤمنان علی(ع) و اباعبدالله الحسین(ع) کرد ولی ملت غافل و بی تفاوت بودند.
غلامرضا احمدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، غلامرضا احمدی، فرمانده سپاه امام رضا(ع) شب گذشته در مراسم وداع با پیکر شش شهید گمنام دفاع مقدس در محل جامعة الحسین مشهد از دفاع مقدس به عنوان قطعه نورانی تاریخ اسلام یاد کرد و گفت: با اطمینان می گویم امروز در جشن سربلندی ملت در برابر آتش افروزی بین المللی جنگ هشت ساله، جز امام خمینی(ره)، شهدا و ملت به احدی در دنیا مدیون نیستیم.

 

وی با تأکید بر ضرورت تبیین هرچه بیشتر حماسه دفاع مقدس با توجه به گذر سالیان بسیار از آن، دو جلد کتاب «اسناد منتشر نشده از جنگ ایران و عراق» را جزو آثار جامع در این زمینه عنوان و تصریح کرد: در این کتاب از 32 جلسه محرمانه صدام با امریکا پیش از شروع حمله، پرده برداری شده است که در آن تمام نیازمندی های یک جنگ پیروز کوتاه مدت را در اختیار صدام قرار دادند.

 

احمدی خاطرنشان کرد: در طی هشت سال دفاع مقدس، جبهه های نبرد، افزون بر جنوب و غرب کشور در داخل نیز وجود داشت به گونه ای که در داخل، رییس جمهوری چون بنی صدر قرار داشت و جریان نفاق هم چند بار تا حد براندازی نظام پیش رفت، وضعیت به گونه ای بود که بیش از پنج هزار تن از رزمندگان ما حتی پشت جبهه و هنگام بازگشت به خانه نیز از سوی منافقان ترور شدند.

 

فرمانده سپاه امام رضا(ع) ادامه داد: بنابراین جبهه نبرد از هم جدا نبود و جبهه سیاسی که بنی صدر و منافقان در داخل ایجاد کرده بودند ادامه همان تهاجم صدام و امریکا بود.

 

وی اضافه کرد: امروز باید شکرگذار حمایت بی دریغ الهی، امدادهای معصومین(ع)، مدیریت پیامبرگونه امام خمینی(ره) و فهم و اطاعت عمیق ملت از ولایت فقیه باشیم.

 

احمدی خطاب به جوانان با طرح این پرسش که جبهه درگیری امروز شما با دشمن کجاست؟، گفت: وزیر جنگ رژیم صهیونیستی پس از جنگ 33 روزه اعلام کرد این جنگ، جنگ اول ایران و اسرائیل بود نه جنگ هفتم اسرائیل و اعراب. این سخن بدین معناست که جبهه امروز ما با دشمن دوهزار کیلومتر فراتر از مرزهای ظاهری در لبنان واقع شده است.

 

فرمانده سپاه امام رضا(ع) افزود: همچنین روزنامه نگار مصری و کارشناس ارشد سیاسی اعلام می کند که ایرانی ها دو بار در تاریخ به ساحل شرق مدیترانه(بیروت) رسیدند؛ یک بار در عصر هخامنش و یک بار هم امروز در جمهوری اسلامی.

 

وی یادآور شد: شهدا در واقع به دو طریق هدایتگری دارند؛ نخست آن هنگام که دشمن به خاک ما تجاوز کرد و او را بیرون راندند و دوم پس از دفاع مقدس که هر از گاه از محل شهادتشان به شهرها می آیند و بیدارگری می کنند که مبادا خواب بمانید و دشمن با ولی فقیه همان کند که با امیرمؤمنان علی(ع) و اباعبدالله الحسین(ع) کرد ولی ملت غافل و بی تفاوت بودند گویا اتفاقی نیفتاده است./930/پ202/ب

ارسال نظرات