۰۲ مهر ۱۳۹۲ - ۰۰:۵۹
کد خبر: ۱۸۵۱۹۰

آیین افتتاح نمایشگاه دفاع مقدس در اهواز برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ آیین افتتاح نمایشگاه دفاع مقدس با عنوان «لاله های 16 پایگاه» با حضور مسؤولان و مردم در شهرستان اهواز برگزار شد.
دفاع مقدس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، مراسم افتتاح نمایشگاه دفاع مقدس با عنوان «لاله های 16 پایگاه» با حضور آیت الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، مسؤولان، فرماندهان سپاه و سایر اقشار مردم در محل استقرار این نمایشگاه واقع در خیابان سلمان فارسی برگزار شد.

در ایتدای این مراسم فتح الله پور حسن، فرمانده سپاه ناحیه امام علی(ع) اهواز با بیان این که هفته دفاع مقدس بهانه ای برای یادآوری خاطرات جنگ است، اظهار داشت: دفاع مقدس برگ زرین تاریخ ایران است که باید برای آیندگان حفظ و به آنان منتقل شود.

وی ایستادگی رزمندگان و دفاع از خاک ایران را بسیار ارزشمند و غیرقابل توصیف دانست و گفت: برگزاری برنامه های گوناگون استخراج کوچکی از گنجینه بزرگ دفاع مقدس است.

در ادامه این مراسم آیت الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که برگزاری برنامه های گوناگون در جهت انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل های آینده بسیار ارزشمند است، اظهار داشت: فرهنگ دفاع مقدس برخاسته از اسلام ناب محمدی و اندیشه ملکوتی امام خمینی(ره) است.

امام جمعه موقت اهواز با بیان این که شجره طیبه دفاع مقدس با خون شهیدان سیراب شد، گفت: در طول تاریخ به دلایل گوناگون بخش هایی از سرزمین ایران جدا شد اما در هشت سال جنگ تحمیلی دشمن نتوانست یک وجب از خاک ایران را به تصرف خود درآورد.

بنابر این گزارش، بیان خاطرات جنگ، اجرای تئاتر و اجرای سرود از سوی ناشنوایان از دیگر برنامه های مراسم افتتاحیه این نمایشگاه بود.

نمایشگاه دفاع مقدس به همت حوزه بسیج 4 شهری اهواز دایر شده است و از یکم تا ششم مهر ماه از ساعت 16 تا 22 پذیرای علاقه‎مندان است.

در این نمایشگاه افزون بر معرفی دستاوردهای پایگاه های سپاه ناحیه امام علی (ع) برخی ادوات جنگی برای بازدید مردم در معرض عموم قرار گرفته است./9464/پ202/غ

ارسال نظرات