۰۲ مهر ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۱۸۵۲۳۸

امام جمعه جدید اسکو معرفی شد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه جدید اسکو با پیشنهاد نماینده ولی فقیه در آذربایحجان شرقی و در حکمی از سوی رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور معرفی شد.
شوراي سياستگذاري ائمه جمعه کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، مراسم معارفه امام جمعه جدید اسکو امروز با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان، مسؤولان و جمعی از خانواده‌های شهدا و ایثارگران و اقشار مختلف مردم این شهرستان در مسجد جامع بازار این شهر برگزار شد.


آیت الله محسن مجتهدشبستری، امام جمعه تبریز در این مراسم با بیان این‌که یکی از برکات ارزشمند انقلاب اسلامی، برپایی نماز وحدت بخش جمعه در سراسر نقاط کشور است، اظهار داشت: نماز جمعه پایگاه محکم مسلمانان و نظام اسلامی در مقابله با توطئه‌ها و فتنه‌های دشمنان اسلام و تشیع محسوب می شود.


نماینده خبرگان رهبری با تشریح جایگاه نماز جمعه در جامعه اسلامی تصریح کرد: هر کجا نماز جمعه با عظمت تر، باشکوه‌تر و دشمن شکن تر برگزار شود، حضور دشمنان و منافقان در عرصه های مختلف جامعه ضعیف تر است، از این رو انتظار می رود ائمه جمعه محور وحدت و همدلی مردم منطقه باشند.


وی با بیان این‌که خطبه‌های نماز جمعه باید بصیرت‌بخش بوده و بیانگر نقاط ضعف و قوت دولت در ارایه خدمت به مردم باشد، افزود: ائمه جمعه به عنوان پدر معنوی منطقه باید دلسوز مردم بوده و به مشکلات اقشار مختلف جامعه به ویژه مردم مستضعف، خانواده های شهدا و ایثارگران توجه ویژه داشته باشند.


امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش وحدت بخش و دشمن شکن نماز جمعه گفت: از آنجایی که دشمنان اسلام به اهمیت وحدت و اتحاد در صفوف مسلمین واقفند، بیشترین هجمه ها را بر اجتماع هفتگی مسلمانان که نماد وحدت و اتحاد مردم تلقی می شود به عمل می آورند.


نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی نماز جمعه را نزدیک کننده قلوب مسلمین به همدیگر دانست و گفت: ائمه جمعه و مسؤولان برگزاری نماز جمعه باید اهمیت شایسته ای به حضور جوانان و نوجوانان در نماز‌های جمعه قائل شوند و با برنامه ریزی‌های منطقی و معقول زمینه حضور جوانان و نوجوانان را در سنگر مقدس نماز جمعه فراهم کنند.


گفتنی است، در پایان این مراسم ضمن تقدیر از زحمات حجت الاسلام منیب راد، حجت الاسلام سعید مرادپور به عنوان امام جمعه جدید شهرستان اسکو معرفی شد./935/پ202/ب

ارسال نظرات