۰۲ مهر ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۱۸۵۲۵۱
مدیر کل فرهنگ و ارشاد مازندران:

دفاع مقدس دائرة المعارفی ارزشمند برای نسل جوان است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان این که فداکاری و ایثار فرزندان ایران اسلامی در هشت سال دفاع مقدس را نمی توان با هیچ زبان و قلمی بیان کرد، گفت: دفاع مقدس حاوی فرهنگ غنی و ماندگار، دائره المعارفی ارزشمند برای نسل جوان جامعه امروز است.
مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران ظهر امروز در جمع تعدادی از جانبازان و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس در ساری با بیان این که فداکاری و ایثار فرزندان ایران اسلامی در هشت سال دفاع مقدس را نمی توان با هیچ زبان و قلمی بیان کرد، گفت: دفاع مقدس حاوی فرهنگ غنی و ماندگار، دائره المعارفی ارزشمند برای نسل جوان جامعه امروز است.

 

وی با اشاره به این که ملت ایران در برابر همه دنیا ایستادگی کرد، افزود: علیرغم توان نظامی ارتش بعثی عراق، اما رزمندگان ایران اسلامی با تکیه بر مفاهیم ناب اسلامی پیروز میدان مبارزه علیه کفر شدند.

 

مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی مازندران، ایمان و پایبندی به ولایت را از مهم ترین دلایل پیروزی ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس دانست و خاطرنشان کرد: با وجود اینکه دشمن از پیشرفته‌ترین تجهیزات و ادوات جنگی برخوردار بود، اما ملت ایران با خواست خداوند و ایمان موفق شد در این جنگ نابرابر بر دشمنان پیروز شود.

 

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان این که هشت سال دفاع مقدس، عزت و سربلندی برای ملت ایران به همراه داشت، ادامه داد: پیروزی ملت ایران در جنگ تحمیلی خفت و خواری دیگری را برای مستکبران عالم به ارمغان آورد.

 

وی اخلاص، شجاعت، ایثار، مردانگی و ولایت مداری و تبعیت از فرمان رهبری را از جمله ویژگی‌های بارز رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس برشمرد و خاطرنشان کرد: با وجود همه سختی و مشکلات آن دوران فرزندان غیور ایران اسلامی همانند اصحاب امام حسین(ع) مقاومت کردند و لحظه‌ای عقب ننشستند و با همه وجود و جانانه از کیان اسلام و انقلاب دفاع کردند.

 

وی در ادامه سخنان خود مقاومت و ایستادگی ملت ایران در صحنه های نبرد را مهم ترین عامل بروز بیداری اسلامی در منطقه دانست و گفت: ایران اسلامی الگوی بیداری اسلامی درمنطقه است که این مسأله دشمنان را دچار هراس کرده است.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان این که ظلم‌ستیزی و ولایت‌مداری رمز پیروزی رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس بود، ادامه داد: نظام مقدس جمهوری اسلامی پس از گذشت 34 سال از عمر با برکت خود امروز در میان ملت های دنیا به عنوان الگوی استکبار ستیزی مورد توجه قرار دارد.

 

حجت الاسلام ابراهیمی بر ضرورت حفظ روحیه ایثارگری و مقاومت در جامعه دینی تأکید کرد و گفت: در شرایط فعلی نیز رمز پیروزی بر توطئه های دشمنان تقویت روحیه مقاومت در جامعه است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان این که دشمنان به دنبال شکستن روحیه مقاومت در کشورهای اسلامی منطقه هستند، تصریح کرد: باید تلاش شود با ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بخش های مختلف جامعه مانع از تحقق این توطئه شوم دشمنان شد.

 

وی به وضعیت امروز سوریه اشاره کرد و با بیان این که هدف آمریکا و رژیم صهیونیستی از طرح حمله به این کشور تنها شکستن جبهه مقاومت در منطقه است، خاطرنشان کرد: آمریکایی ها می دانند که سوریه، لبنان، حماس و حزب الله با الگوی گرفتن از ایران اسلامی در برابر طرح ها و نقشه های آنها در منطقه مقاومت می کنند و به همین دلیل در تلاش هستند تا محور جبهه مقاومت در خاورمیانه را تضعیف و از بین ببرند.

 

حجت الاسلام ابراهیمی عزت و عظمت امروز نظام را مدیون خون های پاک شهدا دانست و گفت: استمرار جایگاه عزتمدانه کشورمان در عرصه جهانی نیز در گرو پاسداری از خون شهدا است.

 

وی با بیان این که دفاع مقدس بر اساس ایمان راسخ رزمندگان غیور این مرز و بوم پدیدار شده است، افزود: نظام سلطه با ترفندهای گوناگون و حربه جنگ نرم می خواهد به نوعی افکار و عقاید جوانان این کره خاکی را نسبت به افکار دفاع مقدس سست کند.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران تقدس زدایی از فرهنگ ها و ارزش های اصیل اسلامی و انقلابی را یکی از مهم ترین توطئه های امروز دشمنان دانست و خاطرنشان کرد: نهادینه کردن فرهنگ دفاع مقدس در جامعه ضرورتی مهم است که در بخش های مختلف جامعه احساس می شود.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی مازندران با اشاره به این که فطرت انسانی و خوی ارزشی سبب پیروزی رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس شده است، افزود: اعتقادات دینی، وحدت و پیروی از رهبری سه عامل مهم در خلق حماسه دفاع مقدس بوده است./950/پ201/ب

ارسال نظرات