۰۲ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۱۸۵۲۶۵
فرمانده سپاه عاشورا:

150 هزار نیروی انسانی در قرارگاه خاتم الانبیاء سپاه فعالیت دارند

خبرگزاری رسا ـ سردار پورجمشیدیان با اشاره به نقش کارآفرینی و سازندگی سپاه در جامعه گفت: هم اکنون 150 هزار نفر نیروی انسانی در قرارگاه خاتم الانبیاء سپاه فعالیت دارند که تنها 2 درصد این تعداد پاسدار هستند.
سردار علي‌اکبر پورجمشيديان، فرمانده سپاه عاشوراي آذربايجان‌شرقي

سردار علی اکبر پورجمشیدیان، فرمانده سپاه عاشورای آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با تبریک فرا رسیدن هفته دفاع مقدس اظهار داشت: قصد دشمنان نظام از راه‌اندازی جنگ هشت ساله این بود که با تهاجم همه جانبه انقلاب اسلامی نوپای ملت ایران را با شکست مواجه کرده و در نهایت اسلام و تشیع بر این کشور حاکم نشود.


وی مبارزه اصلی دشمنان با ایران اسلامی را مقابله با صدور فرهنگ و تفکر انقلاب اسلامی به ملت‌های مظلوم و مستضعف عالم دانست و خاطرنشان کرد: دوران دفاع مقدس میدانی برای ظهور و تجلی استعدادها و سرمایه های فکری و وجودی جوانان کشور بود که در نهایت موجب دستیابی به دستاوردهایی شد که در شرایط عادی امکان دسترسی به آن مسائل نبود.


سردار پورجمشیدیان ادامه داد: هنر ملت، دولت و رهبری این بود که تهدید جنگ تحمیلی را به فرصتی برای پیشرفت و تعالی تبدیل کردند، امروز همه تجربه های دوران دفاع مقدس را به عرصه های سازندگی منتقل کرده ایم که مصداق این امر حضور سپاه در عرصه های سازندگی کشور و مقابله با کارترهای بزرگ جهانی در پروژه های کلان است.


فرمانده سپاه عاشورا افزود: در شرایطی که کمپانی‌ها و کارترهای بزرگ بین المللی به دنبال گسترش سلطه در کشورهای محروم و اسلامی بوده و هستند و البته هر طور که می خواهند قیمت ها را تعیین می کنند، سپاه با ورود به پروژه های ملی و فراملی توانسته با کمترین قیمت بیشترین خدمت و بازدهی را داشته باشد.


وی با اشاره به نقش کارآفرینی و سازندگی سپاه در جامعه گفت: علیرغم تبلیغات مغرضانه رسانه‌های غربی علیه سپاه باید دانست که هم اکنون 150 هزار نفر نیروی انسانی در قرارگاه خاتم الانبیاء سپاه فعالیت دارند که تنها 2 درصد این تعداد پاسدار هستند.


سردار پورجمشیدیان نقش سپاه و بسیج در دوران دفاع مقدس و سازندگی کشور را غیرقابل انکار دانست و تصریح کرد: تجربه و سرمایه بزرگ سپاهیان بعد از دوران دفاع مقدس نیز در عرصه سازندگی وارد شد که حاصل آن موجب پیشرفت و آبادانی کشور و کوتاه کردن دست استکبار از منطقه است.


وی با اشاره به خدمات ارزشمند سپاه و بسیج در سازندگی مناطق زلزله‌زده ارسباران از احداث یادمان شهید حسن باقری در روستای افشرد شهرستان زلزله‌زده هریس خبر داد و اظهار داشت: این یادمان در سطح ملی طراحی و اجرا خواهد شد تا نسل های آینده با قهرمانان ملی و شهدای سرافراز دوران هشت سال دفاع مقدس به خوبی آشنا شوند.


فرمانده سپاه عاشورا ادامه داد: این روستای دورافتاده از سوی سپاه عاشورا بازسازی شده و برای گرامیداشت قهرمان ملی این روستا در دوران دفاع مقدس، تصمیم به طراحی و نصب یادمان شهید حسن باقری در این مکان گرفتیم که طراحی یادمان از سوی مهندسان و طراحان استان مرحله نهایی خود را سپری می کند./935/ت302/ب

ارسال نظرات