۰۲ مهر ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۴
کد خبر: ۱۸۵۳۰۲
با سخنرانی آیت‌الله مؤمن؛

سال تحصیلی مؤسسه آموزش عالی امام رضا آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ سال تحصیلی مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) با سخنرانی آیت‌الله مؤمن آغاز شد.
مؤسسه آموزش عالي امام رضا(ع)
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم افتتاحیه آغاز سال تحصیلی مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) بعد از ظهر امروز با سخنرانی آیت‌الله مؤمن عضو فقهای شورای نگهبان برگزار شد.
بر اساس این گزارش، در این مراسم جمعی از طلاب جدیدالورود مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) و مدیران و مسؤولان این مؤسسه نیز حضور داشتند.
حجت‌الاسلام قرائی معاون آموزش و تهذیب مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) در این مراسم طی سخنانی وظیفه طلاب علوم دینی در راه تحصیل علم و دانش را سنگین ارزیابی کرد.
وی تأکید کرد: امروز طلاب باید وظایف و استعدادهای خود را شناسایی کنند و طبق این استعدادها به تکلیف خود و حفاظت از دین بپردازند.
حجت‌الاسلام حسین رحیمیان رییس مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) نیز در این مراسم ضمن خوشامدگویی به طلاب جدیدالورود این مؤسسه برای آنها در راه تحصیل علم و دانش آرزوی موفقیت کرد.
وی مسأله سلفی گری و وهابیت را از مشکلات اساسی امروز جهان اسلام خواند و گفت: امروز این فرقه ضاله با شعار جذاب توحید و نفی شرک و با پول برخی از کشورهای منطقه دست به اقدامات سیاسی، نظامی و علمی می‌زند.
رییس مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) وظیفه روحانیت در قبال اقدامات وهابیت را سنگین ارزیابی کرد و اظهار داشت: امروز هیچ کس به جز روحانیت نمی‌تواند در راه خدمت به دین و خنثی کردن توطئه‌های دشمنان انجام وظیفه کند.
آیت‌الله مؤمن عضو فقهای شورای نگهبان نیز در این مراسم بر ضرروت تبلیغ دین از سوی طلاب حوزه‌های علمیه تأکید کرد و گفت: کسانی که به امر تبلیغ دین می‌پردازند ابتدا باید خود را از لحاظ علمی آماده کنند و با زبان ساده مطالب را به مردم بیاموزند.
وی شبهات مطرح شده در جامعه را مورد توجه قرار داد و ابراز کرد: اسلام دینی کامل است و برای هر شبهه‌ای پاسخی دارد.
امسال 180 طلبه جدیدالورود در مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) در هفت رشته پذیرش و مشغول به تحصیل علوم دینی می‌شوند.
گفتنی است، در پایان این مراسم از پانزده نفر از ممتازان مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) تقدیر به عمل آمد و جوایزی به آنها اهدا شد./927/پ202/ج
ارسال نظرات