۰۲ مهر ۱۳۹۲ - ۲۱:۰۱
کد خبر: ۱۸۵۳۰۶

شهادت روحانیون در جبهه ها نشان از هجرت آنها برای تبلیغ عملی دین دارد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بیرجند در جمع علمای استان در دیدار با آیت الله رسولی محلاتی با بیان این که قدمت تحصیل حوزوی در بیرجند سابقه 700 ساله دارد، گفت: شهادت روحانیون نشان حقیقی از تبلیغ عملی آنان در عرصه دین و پایبندی به سخنان اهل بیت(ع) است.
علي رضايي امام جمعه بيرجند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند حجت الاسلام علی رضایی بیرجندی، امام جمعه بیرجند، شب گذشته در مراسم دیدار علمای خراسان جنوبی با آیت الله رسولی محلاتی  با بیان این که خراسان جنوبی در طول تاریخ  علمای برجسته و فاضلی را در عرصه دین وعلم تربیت کرده و آنها را در اختیار پیشرفت و تعالی کشور قرار داده است، گفت: حوزه های علمیه خراسان جنوبی بیش از 700 سال قدمت دارد و در حال حاضر بیش از هزار طلبه در استان مشغول به تحصیل هستند.

 

وی با اشاره به این که مدرسه علمیه تخصصی امیر المومنین یکی از مدارس برجسته استان در مقطع کارشناسی ارشد در زمینه کلام است، گفت: این حوزه در هر سال تحصیلی ظرفیت پذیرش بیش از 30 طلبه را دارد.

 

امام جمعه بیرجند با بیان این که طلاب و روحانیون خراسان جنوبی در طول سال حضور  پر رنگی در فعالیت های تبلیغی دارند، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از سه هزار مبلغ برای تبلیغ احکام وامور دینی به نقاط مختلف استان اعزام شده اند.

 

حجت الاسلام رضایی بیرجندی ادامه داد: خراسان جنوبی از استان های محروم کشور است و این موضوع در حوزه های علمیه هم نمود دارد بر همین اساس حوزه های علمیه و طلاب نیازمند توجه هرچه بیشتر مرکز هستند.

 

وی با بیان این که طلاب خراسان جنوبی در مبارزه با رژیم پهلوانی و دوران دفاع مقدس حضور پرشوری در سطح جامعه داشتند، افزود: اگر ولایتمداری و احسان طلاب نبود قطعا ایران هم مانند سایر کشورهای منطقه باید یوغ استکبار را به گردن می‌انداخت.

 

امام جمعه بیرجند یادآورشد: تربیت طلاب موفق و پرشور کردن حضور مردم در مساجد مهم ترین برنامه حوزه های علمیه و دفتر امام جمعه در طول سال است.

 

آیت الله رسولی محلاتی، نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز در این مراسم با قدر دانی از اساتید حوزه های علمیه و روحانیون استان گفت: آنچه پیروزی انقلاب و موفقیت در دوران دفاع مقدس را رقم زد احسان و ایثار رزمندگان بود که آنها را به مقام بالای شهادت رساند.

 

وی افزود: احسان به معنای نیکی و کمک به دیگران است و انسان های محسن در قرآن کریم داری جایگاه برجسته ای هستند.

 

نماینده ولی فقیه دربنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد: احسان به معنای صدقه دادن نیست بلکه انسان محسن باید در تمامی مراحل زندگی و عرصه های مختلف  تقوای الهی را پیشه کند.

 

آیت الله رسولی محلاتی احسان را بالاترین درجه برای دست یابی به قرب الهی و کمال عنوان کردو افزود: احسان رمز موفقیت رزمندگان در دوران دفاع مقدس بود.

 

وی افزود: طلاب یا احسان وتقوا باید درآموختن علوم اسلامی پیشگام بوده و پرچم عدالتخواهی را در سراسر جهان بر افراشته کنند.

 

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یادآورشد: روحانیون با ترویج فرهنگ ایثار وشهادت باید دین خود را به شهدا، امام شهدا و خانواده های جانبازان و ایثارگران ادا کنند./968/پ202/ع 

ارسال نظرات