۰۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۱۸۵۳۵۷

درس خاج فقه و اصول در تبریز برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ همزمان با آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه، درس خارج فقه و خارج اصول در حوزه علمیه طالبیه تبریز برگزار می شود.
درس خارج

حجت الاسلام محرم صادقیان، معاون آموزشی حوزه علمیه طالبیه تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با بیان این‌که کرسی‌های درس خارج مطابق سال‌های گذشته در این مرکز علوم دینی برپاست، اظهار داشت: همزمان با آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه، درس خارج فقه و خارج اصول در حوزه علمیه طالبیه تبریز برگزار می شود.


وی ادامه داد: درس خارج فقه با موضوع قضا و شهادات از سوی آیت الله مجتهدشبستری نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و درس خارج اصول با موضوع استصحاب از سوی حجت الاسلام والمسلمین شریفی رییس‌کل دادگستری استان در حوزه علمیه طالبیه در حال برگزاری است.


حجت الاسلام صادقیان خاطرنشان کرد: درس خارج فقه هر هفته روزهای شنبه، یک‌شنبه و دوشنبه از ساعت 10 تا 11 و درس خارج اصول هر هفته روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 7 تا 8 صبح در مدرس امام خمینی(ره) کتابخانه دیانت حوزه علمیه طالبیه برگزار می شود.


معاون آموزشی حوزه علمیه طالبیه تبریز با بیان این‌که کرسی‌های درس خارج به همت آیت الله شبستری از سال‌ها پیش احیا و در شهر تبریز برگزار می شود، گفت: استقبال علما و فضلای حوزوی استان از دروس خارج فقه و اصول قابل توجه است و به دنبال گسترش این جلسات تخصصی در تبریز هستیم.


بنابر این گزارش، راه‌اندازی درس خارج فقه و اصول در مدارس علمیه مراغه و بناب نیز جزو برنامه‌های آموزشی متولیان حوزوی، ائمه جمعه و مدیران مدارس علمیه آذربایجان شرقی بوده است.


همچنین بر اساس برنامه ریزی و پیش بینی های مرکز مدیریت حوزه علمیه استان، تا چند سال آینده با گسترش مدارس علمیه و پذیرش طلاب سطوح عالی، تعداد دانش آموختگان درس خارج در حوزه های علمیه استان افزایش قابل توجهی خواهد داشت./935/پ203/ع

ارسال نظرات