۰۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۷
کد خبر: ۱۸۵۳۶۹

نخستین یادواره شهدای بمباران تبریز برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ پس از ماه‌ها بحث پیرامون برگزاری یادواره شهدای بمباران تبریز، بالاخره این محفل معنوی هفته آینده برگزار خواهد شد.
بمباران


به گزارش خبرنگار
خبرگزاری رسا در تبریز، نخستین یادواره شهدای بمباران تبریز که قرار بود سال گذشته همزمان با رونمایی از یادمان و ویژه نامه شهدای بمباران تبریز برگزار شود، امسال به همت نهادها، سازمان‌ها و رسانه‌های استان آذربایجان شرقی در تبریز برگزار می شود.


بنابر این گزارش، سال گذشته یادمان شهدای بمباران در نقاط مختلف تبریز رونمایی شد و حتی نشریه‌ای با نام «  بِأَیِّ ذَنْبٍ قُتِلَتْ  » به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز منتشر شد، اما خبری از برگزاری خود یادواره نشد که در نهایت بر اساس آخرین اخبار منتشر شده قرار یادواره ای در تبریز با نام شهدای بمباران های تبریز برگزار شود.


این یادواره با هدف گرامیداشت یاد و خاطره شهدای بمباران، تبیین مظلومیت مردم ایران اسلامی و محکوم کردن کشتار غیرنظامیان در جنگ‌ها سه شنبه هفته آینده مصادف با نهم مهر ازساعت 15:30 در محل فرهنگسرای الغدیر تبریز برگزار خواهد شد.


بر اساس این گزارش، در دوران دفاع مقدس چهل نقطه از شهر تبریز اعم از مسکونی، نظامی، بهداشتی، صنعتی و پالایشگاهی مورد بمباران هواپیماهای جنگنده رژیم بعث عراق قرار گرفت و بیش از 300 تن از شهروندان تبریزی که عمدتا زنان و کودکان بی‌دفاع بوده‌اند در این حملات به شهادت رسیده‌اند.


این یادواره با مشارکت شهرداری تبریز، لشکر 21 حمزه آذربایجان، سپاه عاشورا، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، بنیاد شهید و امور ایثارگران استان و صدا و سمیا استان برگزار خواهد شد. در این یادواره قرار است سردار رحیم نوعی اقدم سخنرانی کند.


شهرداری تبریز سال گذشته با رونمایی از یادمان‌های بمباران های تبریز گامی در راستای پاسداشت شهدای بمباران و غیرنظامیان شهید شده در جنگ شهرها برداشت اما
برگزاری نخستین یادواره شهدای بمباران تبریز با تأخیر بیش از 20 سال جای بسی تأمل و تأسف دارد که متولیان امر باید پاسخگوی مظلومیت خانواده شهدای بمباران باشند.


گفتنی است، دانشکده فنی دانشگاه تبریز، پالایشگاه تبریز، بیمارستان ها و مجتمع های مسکونی از جمله اهداف دشمن بعثی در تجاوز به حریم هوایی تبریز بود که از گزند موشک ها در امان نماند./935/پ203/ع

ارسال نظرات