۰۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۴
کد خبر: ۱۸۵۳۸۱

چند خبر کوتاه از خوزستان

خبرگزاری رسا ـ برگزاری شب شعر ایثار در در کتابخانه مرکزی اهواز و پخش برنامه روایت راویان در سیمای مرکز خوزستان از مهم ترین عناوین چند خبر کوتاه از خوزستان هستند.
خبرکوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز، به مناسبت هفته دفاع مقدس ویژه برنامه «روایت روایان» از صدا و سیمای مرکز استان خوزستان به مدت یک هفته پخش خواهد شد.

روایت روایان عنوان برنامه ای تولید سیمای مرکز خوزستان است که با مدت زمان 60 دقیقه به مناسبت هفته دفاع مقدس به تهیه کنندگی سید حسین موسوی نژاد تهیه و پخش می شود.

برنامه روایت راویان با آیتم هایی همچون آرم، روز شمار جنگ کارشناس، مصاحبه با راویان جنگ در مناطق جنگی، پخش تصاویر یادمان های دفاع مقدس و مصاحبه های پخش نشده از جنگ، گزارش، گروه مارش، نقش شهرستان ها در جنگ، مداحی، سرود و کلیپ های جنگی پخش می شود.

این برنامه با هدف زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و ایثارگری جانبازان 8 سال دفاع مقدس تولید و با حضور فرماندهان و کارشناسان سپاه و ارتش به بیان خاطرات و رشادت رزمندگان می پردازد.

از دیگر ویژگی این برنامه را استفاده از لوکیشن های طبیعی شهر اهواز برای فضا سازی صحنه های دفاع مقدس خواهد بود.

گفتنی است، دست اندر کاران تولید این ویژه برنامه می توان امید مسرتی و بهزاد خیراللهی، دستیاران تهیه، علیرضا امید خدا، جواد عقیلی و سید بهاء الدین طاهری تصویر برداران را نام برد.

برگزاری شب شعر ایثار در در کتابخانه مرکزی اهواز

همزمان با چهارمین روز از بزرگداشت هفته دفاع مقدس، شب شعر ایثار در تالا مهتاب کتابخانه مرکزی استان خوزستان برگزار می‌شود.

این برنامه به ‌مناسبت پاسداشت سی و سومین هفته دفاع مقدس از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان با حضور شاعران شاهد و ایثارگر، شاعران برجسته استانی و کشوری برگزار می شود.

مراسم شب شعر ایثار توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران مناطق 1 و 2 اهواز و با مشارکت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اهواز، حوزه هنری خوزستان و پایگاه مقاومت بسیج شهید عباس‌پور برگزار خواهد شد.

در این مراسم  40 شاعر دفاع مقدس استان تقدیر می‌شوند.

برگزاری نخستین همایش شعر و ادب فارسی در شوشتر

معصومه نیک‌فرد، رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان شوشتر از برگزاری نخستین همایش شعر و ادب فارسی در این شهرستان با عنوان بزرگداشت استاد شهریار خبر داد.

نیک فرد در ادامه افزود: این برنامه از سوی اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان شوشتر با همکاری اعضای کانون ادبی مهر همزمان با روز درگذشت استاد شهریار در کتابخانه عمومی علامه شیخ شوشتری برگزار شد.

وی با بیان این که کانون ادبی شهرستان شوشتر برگزاری نشست‌های تخصصی شعر و ادب را از اولویت‌های مهم خود قرار داده است، گفت: برگزاری چنین نشست هایی جامعه را بیش از پیش با بزرگان، مفاخر ادبی و مشاهیر ایران آشنا می کند.

سخنرانی اساتید ادبیات پیرامون جایگاه استاد شهریار در ادب پارسی و تشریح زندگی نامه و آثار و فعالیت‌های او و همچنین شعر خوانی شعرای شهرستان شوشتر و همچنین اجرای برنامه نقالی از دیگربرنامه های این مراسم بود./9464/د101/غ

ارسال نظرات