۰۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۱۸۵۳۸۳

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری رسا ـ برگزاری «جشنواره و نمایشگاه پیوند آسمانی» در تبریز و آزمون مبلغان حوزوی و سنتی در سراسر استان از مهمترین اخبار کوتاه آذربایجان شرقی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سیدمحمدشروین اسبقیان، مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جشنواره و نمایشگاه پیوند آسمانی با محوریت ازدواج آسان در هفته ازدواج 15 مهرماه در تبریز برگزار می‌شود.


وی با بیان این‌که اداره کل ورزش و جوانان در راستای گسترش فرهنگ ازدواج آسان، آگاهانه، بهنگام و پایدار در مسیر گام نهاده و سایر دستگاه‌ها نیز باید در این امر مهم همکاری کنند، تصریح کرد: «جشنواره و نمایشگاه پیوند آسمانی» با محوریت ازدواج آسان، در هفته ازدواج، برگزار می‌شود.


اسبقیان هدف از برگزاری این آیین را ارائه خدمات و تسهیلات با تخفیفات ویژه به زوج‌های جوان و همچنین آشنا نمودن آنها با مراکز ازدواج آسان و عملکرد دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی در حوزه ازدواج عنوان کرد و افزود: برگزاری کارگاه‌های آموزشی ازدواج موفق در کنار برنامه‌های نمایشگاه و آشنا کردن خانواده‌ها با جدیدترین کتب و نرم‌افزارهای حوزه ازدواج و خانواده از دیگر اهداف این جشنواره است.


دفاع مقدس حقانیت جمهوری اسلامی ایران را اثبات کرد

حجت‌الاسلام حمید عظیمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: تمام موفقیت‌های علمی و سیاسی کشور به‌برکت خون شهیدان انقلاب رقم خورده‌است و اکنون نیز جمهوری اسلامی به جایگاهی رسیده که دیگر برای دنیا اثبات شده که پیشرفت‌های کشور بی‌سابقه است.


وی هفته دفاع مقدس را یادآور دلاورمردی و قهرمانی‌های غیور مردان کشور بیان کرد و افزود: رزمندگان اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس راه و مرام امام حسین (ع) را ادامه دادند که همین راه باید امروز توسط آحاد مردم تداوم یابد.


مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با مهم ارزیابی کردن زنده نگهداشتن یاد و خاطره رشادت‌های رزمندگان اسلام گفت: زنده نگه داشتن یاد و خاطره رشادت‌ها و دلاورمردی‌های رزمندگان و شهدا دردوران دفاع مقدس و انتقال این ارزش‌ها به نسل‌های سوم انقلاب، تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل(ره) و بیعت با آرمان‌های والای رهبر انقلاب از وظایف خطیر همگان است.


همایش روز عفاف و پایداری در تبریز برگزار شد

نسرین پیرسمساری، مدیرکل امور بانوان استانداری آذربایجان شرقی امروز در همایش روز عفاف و پایداری در تبریز اظهار داشت: زنان ایرانی در دوران هشت سال دفاع مقدس حماسه های بزرگی آفریده و ثابت کردند که زن ایرانی، زن زینبی است.


وی با تأکید بر این‌که همه باید در مقابل عظمت همسران جانبازان و آنهایی که روز و شب در حال پرستاری از جانبازان شیمیایی، قطع نخاعی و موجی هستند، سر تعظیم فرود بیاورند، گفت: هر چه داریم به برکت خون شهدا و صیر زینب‌گونه مادران و همسران شهدا و ایثارگران است.


همچنین نسیبه عبدالعلی زاده، همسر شهید تجلایی گفت: تحمل مشقت های زندگی با یک جانباز 70 درصد کار بسیار سختی است و اغلب ما از انجام چنین امری عاجز هستیم. ما اهل ادعا هستیم ولی همسران جانبازان در عمل ایمان خود را ثابت کردند.


برگزاری آزمون مبلغات در شهرهای مختلف استان

آزمون بانوان مبلغ حوزوی و سنتی شهرهای مختلف استان آذربایجان شرقی به همت اداره کل تبلیغات اسلامی در راستای ساماندهی، سنجش اطلاعات و معلومات مبلغات برگزار شد.


گفتنی است، در این آزمون که با موضوعات احکام، اطلاعات عمومی و اصول عقاید بود، بیش از 60 نفر از مبلغات سنتی و حوزوی حضور داشتند و همه کسانی که حداقل نمره قبولی (12) را کسب کنند، می توانند به مرحله بعدی آزمون راه پیدا کنند./935/پ203/ع

ارسال نظرات