۰۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۱۸۵۳۸۹
رییس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور:

پاسخگویی به شبهات دینی رسالت مهم روحانیت آگاه است

خبرگزاری رسا ـ رییس مرکز اسلامی شمال کشور با بیان این که امروز نیز روحانیت مدافع حقیقی اسلام ناب است، ادامه داد: نقش حوزه و روحانیت در برابر هجمه های گسترده دشمن همواره تعیین کننده بوده است.
رييس مرکز بزرگ اسلامي شمال کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، حجت الاسلام علی خیرخواه، رییس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور در جمع طلاب مدرسه علمیه آق قلا به ضرورت فراگیری علم و دانش در دین مبین اسلام اشاره کرد و گفت: پیامبر گرامی اسلام از صدر اسلام تأکید ویژه ای به علم آموزی داشتند.

 

وی گسترش علم در جامعه را زمینه ساز اقتدار و عظمت کشور دانست و خاطرنشان کرد: باید از همه ظرفیت های موجود در کشور به منظور فراگیری علم بهره گرفت تا شاهد حفظ اقتدار کشور در عرصه جهانی باشیم.

 

حجت الاسلام خیرخواه حوزه های علمیه را یکی از مراکز مهم علم آموزی معرفی کرد و گفت: حوزه در تاریخ اسلام همواره بهترین پایگاه برای فراگیری علم دین بوده است.

 

رییس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور گسترش اسلام ناب در عرصه جهانی را مدیون تلاش های علمی علما و فقهای دینی در تاریخ اسلام دانست و خاطرنشان کرد: امام صادق(ع) با جنبش علمی که در دوران خود به وجود آورد، بستری را بر عزت و عظمت اسلام ناب در دنیا فراهم کردند.

 

وی با اشاره به این که امروز اسلام ناب در دنیا همچون ستاره ای تابان بر همه ملت ها می درخشد، تصریح کرد: دنیای کفر و استکبار از جهانی شدن اسلام ناب و حقیقی به شدت هراسان و عصبانی است و همه توان خود را در جهت انزوا و تضعیف اسلام ناب به کار گرفته است.

 

حجت الاسلام خیرخواه، علما و روحانیان را پیشگامان مقابله با بدعت ها و شبهات دینی دانست و خاطرنشان کرد: روحانیت آگاه و اصیل در تاریخ همواره در برابر نفاق ایستادگی کرد و مانع از تضعیف اسلام ناب شد.

 

رییس مرکز اسلامی شمال کشور با بیان این که امروز نیز روحانیت مدافع حقیقی اسلام ناب است، ادامه داد: نقش حوزه و روحانیت در برابر هجمه های گسترده دشمن همواره تعیین کننده بوده است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود دین مبین اسلام را کامل ترین دین معرفی کرد و با بیان این که عمل صحیح به دستورات دین عزت و سربلندی را برای ما به ارمغان خواهد آورد، ادامه داد: سعادت دنیا و آخرت هر فردی در عمل صحیح به دین و مفاهیم اسلامی است.

 

رییس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور، علم و ایمان را مکمل یکدیگر دانست و با بیان این که علم راه رسیدن به کمال را به انسان نشان می دهد، گفت: همراهی علم و اخلاق می تواند بستری را برای اوج و سربلندی انسان فراهم کند.

 

حجت الاسلام خیرخواه با بیان این که علما وروحانیان وارثان حقیقی پیامبر و ائمه معصومین(ع) هستند، گفت: رسالت امروز روحانیت همان رسالت ائمه اطهار(ع) در آن دوران سخت است که باید ر شرایط فعلی با جدیت و شکوه بیشتری دنبال شود.

 

وی با بیان این که علم و دانشی که انبیاء الهی برای جامعه اسلامی به یادگار گذاشتند بزرگترین میراث ماندگار برای جامعه امروز است، تصریح کرد: علما و فقهای دینی به عنوان جانشینان به حق ائمه معصومین(ع) در دوران غیبت رسالت انتقال علوم ناب دینی در جامعه را بر عهده دارند.

 

رییس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور با اشاره به این که امروز دشمنان با ترویج شبهات دینی و برخی بدعت ها به دنبال خدشه دار کردن اسلام ناب در جامعه دینی هستند، تصریح کرد: جهاد علمی طلاب و روحانیان تنها راه مقابله و خنثی کردن این توطئه های دشمنان است.

 

حجت الاسلام خیرخواه، هویت زدایی نسل جوان از مباحث دینی و مفاهیم ارزشمند اسلامی را مهم ترین هدف دشمنان در ترویج شبهات در جامعه دانست و خاطرنشان کرد: امروز عرفان های کاذب و انحرافی با رنگ و بوی های فریبنده تلاش می کنند نگاه نسل جوان ما به مباحث دینی را به سوی عرفان های انحرافی تغییر دهند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به شرایط امروز مدارس علمیه اشاره کرد و با بیان این که خوشبختانه امروز وضعیت تحصیل در مدارس علمیه بسیار مناسب است، گفت: طلاب باید از فرصت به وجود آمده در جهت کسب علم و دانش حوزوی بهره گیرند.

 

حجت الاسلام خیرخواه با بیان این که جامعه اسلامی امروز نیازمند طلابی مهذب و مستعد است، افزود: حوزه های علمیه باید طلابی پرورش دهند تا بتوانند در برابر هجمه ها و شبهات دشمنان پاسخ مناسبی داشته باشند.

 

رییس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس نیز گفت: اکنون با گذشت یک دهه از دوران دفاع مقدس، حفظ و پاسداری از ارزش‌های فرهنگی و معنوی دفاع مقدس یک وظیفه است./950/ پ202/ع

ارسال نظرات