۰۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۸
کد خبر: ۱۸۵۳۹۱
مسؤول بسیج طلاب و روحانیان خراسان رضوی در بازدید از دفتر رسا:

عدم توجه لازم به رهنمودهای رهبری یکی از خلأها در مقابله با جنگ نرم دشمن است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام سرور با بیان این که اگر هماهنگ با نگاه بلند و مدبرانه رهبری حرکت کنیم، مشکلات این­گونه دامن­گیر ما نخواهد بود، گفت: طلاب نباید از فرهنگ جهادی و انقلابی، ارتباط با مردم و شناخت نیازهای آنان غافل شوند؛ طلبه باید اندیشه جهانی و راهبردی داشته باشد.
بازديد مسؤول مرکز بسيج طلاب و روحانيان خراسان رضوي از دفتر خبرگزاري رسا در خراسان بازديد مسؤول مرکز بسيج طلاب و روحانيان خراسان رضوي از دفتر خبرگزاري رسا در خراسان بازديد مسؤول مرکز بسيج طلاب و روحانيان خراسان رضوي از دفتر خبرگزاري رسا در خراسان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، همزمان با هفته دفاع مقدس، مسؤول مرکز بسیج طلاب و روحانیان خراسان رضوی و جمعی از مسؤولان این مرکز ظهر امروز در دفتر منطقه ای خبرگزاری رسا در خراسان حضور یافتند.

 

حجت الاسلام سیدرضا سرور، مسؤول مرکز بسیج طلاب و روحانیان خراسان رضوی در این دیدار ضمن آشنایی با سوابق و روند فعالیت های این خبرگزاری، با اشاره به هفته دفاع مقدس اظهار کرد: دفاع مقدس، مقطعی نورانی در انقلاب اسلامی و انقلاب اسلامی مقطع نورانی در تاریخ است که نمی شود با یک بزرگداشت معمولی از کنار آن ها گذشت.

 

وی با بیان این که تقدس دفاع ما به خاطر حضور روحانیت به عنوان پرچمدار اسلام و تشیع بود، افزود: اگر این حضور نبود، جنگ هشت ساله ما نیز مانند سایر جنگ ها یک نبرد نظامی صرف می شد اما ابتکار امام خمینی(ره) در مدیریت راهبردی و ارتباط دادن جنگ با آموزه های اسلامی و فرهنگ پرافتخار عاشورا، به جنگ ما تقدس بخشید.

 

خبرگزاری رسا مبلّغ منش جهادی و انقلابی در حوزه باشد

حجت الاسلام سرور، با تأکید بر این که فرهنگ دفاع مقدس تنها منحصر به آن هشت سال نبوده و امروز هم می بایست متناسب با اقتضائات زمان و مکان فرهنگ ما را غنی سازی کند، گفت: خبرگزاری رسا به عنوان رسانه منسوب به حوزه و حوزویان، باید مبلّغ منش جهادی و انقلابی در حوزه باشد.

 

مسؤول مرکز بسیج طلاب و روحانیان خراسان رضوی ادامه داد: این که رهبر معظم انقلاب در کنار هر یک از عرصه های پیشرفت جامعه، واژه جهاد را قرار می دهند بدین معناست که در این موارد از جمله اقتصاد، علم و سازنگی، انتظار حرکت شتاب­گونه، منطقی، مؤثر و کارآمد در مواجهه با رفتار دشمن را دارند. بر این اساس، یکی از رسالت های خبرگزاری رسا باید بازتاب صحیح منویات رهبری و گفتمان سازی در این رابطه باشد.  

 

یکی از خلأ ها در مقابله با جنگ نرم، عدم توجه لازم به رهنمودهای رهبری است

وی تصریح کرد: رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در هر یک دیدارها و سخنرانی ها باید بلافاصله حرف اول کشور شود و همه هماهنگ با ایشان در یک مسیر حرکت کنند. از اشکالات مدیران ما، مدیریت های سلیقه ای و بی توجه به راهبردهای رهبری است. اگر این خلأ ما در مقابله با جنگ نرم پر شده و هماهنگ با نگاه بلند و مدبرانه رهبری حرکت کنیم، مشکلات این­گونه دامن­گیر ما نخواهد بود.

 

حجت الاسلام سرور یادآور شد: طبق بررسی ها و مطالعات دقیق کارشناسی، رهبر معظم انقلاب شخصیتی استراتژیک و دارای اندیشه متعالی و راهبردی هستند که نقطه نهایی را رصد کرده و مطابق با آن نظر می دهند ولی این ها بازتاب درخوری ندارد. باید قدر این موهبت الهی را بیشتر بدانیم.

 

رسانه حوزوی، مطالبات متقابل مردم و حوزه را به متن جامعه بیاورد

وی ابراز کرد: دومین رسالت رسانه حوزوی این است که مطالبات حوزه را به متن جامعه بیاورد؛ امروز نه مطالبات مردم در حوزه دیده می شود و نه مطالبات حوزه از جامعه، این شکاف باید پر شود. نگاه نافذ و جامع حوزه برای آسیب شناسی و شناخت خلأها و واکسینه کردن مردم در برابر آسیب ها، با انتقال توقعات حوزه صورت می گیرد اما با این وجود، تاکنون توقعات مردم ازحوزه یا از رسانه ها منعکس نشده و یا خیلی کمرنگ بوده است.

 

مسؤول مرکز بسیج طلاب و روحانیان خراسان رضوی، جداسازی حوزه از مردم را توطئه دشمن خواند و خاطرنشان کرد: اگر ما آسیب ها را نشناسیم و به آن ها نپردازیم، دشمن روی آن دست می گذارد و ضربه می زند. اگر درخواست ها و انتظارات، همین طور در ذهن مردم انباشت شود ممکن است مانند آنچه در غرب اتفاق افتاد به اندیشه های تجددگرایانه و رنسانسی دیگر بینجامد.

 

وی گفت: همه افتخار نظام جمهوری اسلامی، هماهنگی سیاست و دیانت است اما در عمل آیا مردم این نگاه را در رفتار حوزه می بینند؟ در خیلی عرصه ها که می خواهیم وارد عمل شویم، با خلأ حضور روحانیان مواجه هستیم برای این که یا زمینه سازی نشده یا فرصت نداده اند یا اگر هم زمینه و فرصت فراهم بوده، در میان طلاب فرهنگ نادرستی به نام رفاه طلبی شکل گرفته که هنگام تبلیغ، مسائل مادی برایشان اولویت دارد چرا که روحیه جهادی شان ضعیف شده است.

 

طلبه باید اندیشه جهانی و راهبردی داشته باشد

حجت الاسلام سرور با تأکید بر این که طلاب نباید از فرهنگ جهادی و انقلابی، ارتباط با مردم و شناخت نیازهای آنان غافل شوند، تصریح کرد: در حوزه اندیشه راهبردی بسیار ضعف وجود دارد و بیشتر تاکتیکی و سطحی عمل می شود در حالی که طلبه باید اندیشه جهانی و راهبردی داشته باشد؛ البته در حوزه توان و عمل باید واقعیت را دید اما در حوزه اندیشه باید آرمانگرا بود و افق دید و برنامه ریزی بلند داشت.

 

وی اضافه کرد:  در نظام اسلامی بر خلاف غرب، اندیشه راهبردی ما هم آرمانی است هم متعالی و منتسب به وحی. همچنین از قدمت دیرینه، دوام و پویایی برخوردار است که دیگران از آن بی بهره اند.

 

مسؤول مرکز بسیج طلاب و روحانیان خراسان رضوی یادآور شد: طلبه وقتی می تواند در حوزه عمل، ایجاد ظرفیت کند که اندیشه آرمانی برخوردار باشد.

 

باید در همه عرصه ها توان بازدارندگی داشته باشیم

وی با اشاره به آیه شریفه «و أعدّوا لهم ما إستطعتم من قوة...»، اظهار کرد: این توصیه تنها نسبت به مهیا کردن ادوات نظامی نیست بلکه ما باید در همه عرصه ها از جمله فرهنگ، توان بازدارندگی داشته باشیم تا دشمن حتی فکر تجاوز هم نکند. البته اسلام به ذات خود دین صلح است و در پی جنگ نیست اما در برابر زیاده خواهی و تجاوز نیز آرام نمی نشیند.

 

حجت الاسلام سرور در پایان خاطرنشان کرد: فعالیت های مرکز بسیج طلاب و روحانیان تنها در فعالیت های سیاسی نظامی خلاصه نشده و زمینه های مختلف علمی و پژوهشی را نیز در بر می گیرد.

 

وی همچنین با اشاره به اهمیت روحیه انتقادپذیری مسؤولان و رسالت نقّادی رسانه ها، گفت: بهتر است پیش از بیگانگان، خودمان از درون و توسط خودی ها نقد شویم./930/پ202/ج

 

 

ارسال نظرات