۰۴ مهر ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۱۸۵۴۸۷

خاطره استاد حوزه علمیه از یک طلبه شهید

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی به بیان خاطراتی از لحظه شهادت طلبه مراغه‌ای شهید عبداللهی پرداخت.
حجت الاسلام سيدشهاب الدين حسيني، مديرکل اوقاف و امور خيريه آذربايجان شرقي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، همزمان با هفته دفاع مقدس مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جنگ تحمیلی به همراه مسابقه قرآنی کارمندان دولت در آمفی تاتر قرآن اداره کل اوقاف استان در تبریز برگزار شد.


مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی در این مراسم با اشاره به این‌که هفته دفاع مقدس بیانگر جوانمردی ها و از خود گذشتگی های رزمندگان اسلام است، اظهار داشت: یاد کسانی که سرافرازانه در دفاع مقدس از مرز و بوم، اندیشه، آرمانهای امام و اسلام جان خود را نثار کردند، باید گرامی داشته شوند.


حجت الاسلام سید شهاب الدین حسینی خاطرنشان کرد: شهدا ره 70 ساله عارفان را یک شبه طی کردند، چنانکه انسان وقتی به وصیتنامه طلبه شهید عبداللهی که اهل مراغه بود، نگاه می کند، حیران می ماند که چگونه این جملات معنوی و بلند بر زبان و قلم این طلبه جوان جاری می شود.


وی افزود: هفته دفاع مقدس هفته جوانمردی، از خود گذشتگی، درس توکل، ایثار، شهادت و خلوص است، اما باید پرسید که بعد از شهدا و دفاع مقدس ما چه کرده ایم؟ کسانی که برای حراست از قرآن، دفاع از حریم ولایت از جان خود را نثار کردند، ما بالاتر از جان چیزی دیگری برای اهدا نداریم.


حجت الاسلام حسینی در ادامه تصریح کرد: آن شهید 13 ساله که یک گردان در حین عملیات از روی آن می گذشتند، در هنگام شهادت در آخرین لحظات این جمله را تکرار می کرد که ” قو علی خدمتک جوارحی ” ، امروز دیده بان انقلاب بعد از جنگ حرف از شبیخون فرهنگی، جنگ نرم و ناتوی فرهنگی می فرماید؛ اما ما در لبیک به ولی امر خود چه کاری کرده ایم.


همچنین سرهنگ رضوانی، مسؤول بسیج کارگری و کارمندی سپاه عاشورای آذربایجان شرقی با اشاره به توان نظامی رژیم بعثی و ایران اسلامی در 8 سال دفاع مقدس اظهار داشت: 32 سال پیش در چنین روزی صدام براساس مطالعه جنگ را علیه ما شروع کرد، در زمان آغاز جنگ صدام فقط 12 لشکر زرهی داشت این تعداد لشکر یعنی هزاران تانک و نفر بر اما در مقابل ، ایران از جهت امکانات واقعا چیزی نداشت.


وی در ادامه تصریح کرد: تهاجم دشمن براساس حساب و کتاب بود حتی آن روزی که صدام قرارداد الجزایز را در مقابل دوربین ها پاره و اعلام کرد، ادامه مصاحبه در تهران برگزار خواهد شد چیز گزافی نگفته بود چون واقعا با محاسبه های عادی درست بود اما آنها قدرت ایمان مردم ایران را مد نظر قرار نداده بودند.


حجت الاسلام حسینی افزود: این قرآن و آموزه های آن بود که معادلات دشمن را بر هم زد، این آموزه قرآن بود که یک نفر شما برابر با ده نفر دشمن است. این هنر امام بود که مردم را پای صحنه آورد و درسی به صدامیان دادند که هیچ وقت از صفحات زرین تاریخ پاک نخواهد شد./935/پ202/ع

ارسال نظرات