۰۵ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۱۸۵۵۵۱
حجت الاسلام والمسلمین خاتمی:

حمایت های آمریکا سبب افزایش جنایات رژیم صهیونیستی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه زنجان در خطبه های نماز جمعه با اشاره به حمایت های بی دریغ آمریکا از رژیم غاصب صهیونیستی گفت: این حمایت هایی که از سوی کشورهائی مانند آمریکا و انگلیس صورت می گیرد سبب افزایش جنایات اسرائیل در منطقه و جهان است.
حمایت های آمریکا سبب افزایش جنایات رژیم صهیونیستی می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی، امام جمعه زنجان در خطبه های این هفته نماز جمعه زنجان با گرامی داشت یاد و خاطره سرداران و شهدای دوران دفاع مقدس، گفت: یکی از راه های کسب تقوای الهی جهاد فی سبیل الله است که شهدا و رزمندگان بزرگوار ما توانستند به این درجه از تقوا نائل آیند.

 

وی در ادامه با اشاره به روایاتی به بیان جایگاه و ارزش شهدا در روز قیامت و پیشگاه خداوند متعال پرداخت و اظهار داشت: در روایات آمده است که شهدا در همان حالی که شهید شده و از میدان جهاد به سمت خداوند عروج کرده اند، در قیامت خداوند را ملاقات و زیارت می کنند و ملائکه نیز به آنها تبریک و خوش آمد گویی می کنند؛ البته این روایات در مورد امام حسین (ع) نیز وارد شده است که با همان حال شهادت خدای خویش را زیارت می کند.

 

حمایت های آمریکا سبب افزایش جنایات اسرائیل می شود

امام جمعه زنجان در ادامه به جنایت های اسرائیل در منطقه و جهان و حمایت های بی دریغ کشورهایی مانند آمریکا و انگلیس از آن اشاره و تصریح کرد: 65 سال است که این غده سرطانی ایجاد شده است و در این مدت برخی ها با رشادت تمام مقابل آن ایستادگی کرده اند؛ اما آن چیزی که ناراحت کننده است حمایت های بی دریغ کشورهائی مانند آمریکا و انگلیس از جنایات این متجاوز است که در فلسطین انجام می دهد.

 

وی در ادامه افزود: این حمایت ها سبب افزایش جنایات رژیم غاصب صهیونیستی در فلسطین و مناطق دیگر می شود، و خدا می داند کودکان و نوجوانان فلسطینی هم صدایشان به گوش جهانیان نمی رسد تا دادخواهی کنند.

 

حجت الاسلام خاتمی در ادامه به سخنان امام راحل (ره) در فراخواندن مسلمانان جهان برای مقاومت در برابر آمریکا و اسرائیل اشاره کرد و گفت: امام خمینی (ره) بارها فریاد بر می آوردند که ای مسلمانان! تا کی باید فلسطین و لبنان و سوریه زیر پای چکمه های تفاله های آمریکا لِه شوند و شما راحت بنشینید؛ ای آقایان عرب! چطور در حالی که شاهد چپاول گری ها و جنایات وحشتناک آمریکا و اسرائیل در جهان، افغانستان و کشورهای عربی هستید اینگونه راحتید.

 

وی در ادامه سخنان امام (ره) را اینگونه ادامه داد و افزود: تا کی باید با کارهای سازش کارانه به اسرائیل مهلت داده و شاهد جنایات وحشیانه آنها باشیم؛ تا کی شاهد چنین صحنه هائی خواهیم بود.

 

امام جمعه زنجان در پایان به سالروز شهادت شهید هاشمی نژاد اشاره و خاطر نشان کرد: در هفته پیش رو سالروز شهادت شهید هاشمی نژاد که یکی از شاگردان مکتب فقهی و عرفانی امام خمینی (ره) بود را پیش رو داریم و انصافا این بزرگوار عمر با برکت و قلم زیبای خود را در راه اسلام و تعالی این دین آسمانی صرف کرد. /949/پ202/ع

ارسال نظرات