۰۵ مهر ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۱۸۵۵۶۰
آیت الله شبستری:

هراس آمریکا نه از بمب اتم، بلکه از گسترش نفوذ ایران در منطقه است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی هشدار داد: میانه رو خواندن رییس جمهوری اسلامی ایران از سوی اوباما می تواند هدفی شیطانی برای جدا کردن حجت الاسلام روحانی از ملت باشد.
آيت الله مجتهدي شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در خطبه های نماز جمعه تبریز با اشاره سخنرانی حجت الاسلام روحانی در اجلاس سالانه سازمان ملل اظهار داشت: سفر رییس جمهور به نیویورک و سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل و اجلاس سران غیرمتعهدها همان مواضع رهبری نظام بوده است.


وی با بیان این‌که سخنان رییس جمهور کشورمان سرشار از عزت، حکمت و مصلحت بوده است، خاطرنشان کرد: در شرایطی که عده ای در داخل و عده ای در خارج منتظر مذاکرات رو در روی مقامات ایرانی و آمریکایی بودند، شرایط برخلاف خواست غرب و ایالات متحده رقم خورد.


نماینده خبرگان رهبری ایران به دنبال شفاف‌سازی در فعالیت های هسته ای خود بوده و است، تصریح کرد: انتظاری که امروز از مقامات دولت اوباما می رود، این است که آنان نیز در مواضع خود شفاف سازی کنند و دست از تحریم های ظالمانه و خصمانه در جهت نشان دادن حسن نیت خود قدم بردارند.


آیت الله شبستری با تأکید بر این‌که پرونده هسته ای ایران باید از دستور کار شورای امنیت خارج شود، تصریح کرد: فعالیت های هسته ای ایران بهانه ای برای تحریم جمهوری اسلامی است، امریکا از بمب اتمی نمی ترسد بلکه از گسترش نفوذ جمهوری اسلامی در منطقه می ترسد.


وی با اشاره به این‌که سخنان اوباما در سازمان ملل نشان دهنده اشتیاق مقامات کاخ سفید برای برقراری رابطه با ایران است، گفت: هفته دفاع مقدس یادآور جنایات آمریکایی ها علیه ملت ایران است، ملت ایران هیچگاه این رفتارهای ظالمانه را از یاد نخواهند برد، آمریکا چگونه می تواند گذشته خود را جبران کند.


نماینده خبرگان رهبری با اشاره به سخنان رییس جمهور آمریکا در اجلاس سازمان ملل نیز گفت: هرچند اظهارارت اوباما لحنی همراه با نرمش دارد، ولی میانه رو خواندن رییس جمهوری اسلامی ایران می تواند هدفی شیطانی برای جدا کردن وی از ملت باشد.


وی در ادامه با اشاره به تلاش رسانه های غربی و آمریکایی در تحریف سخنان حجت الاسلام روحانی گفت: آنان تلاش داشتند با ایجاد تردید در سخنان صریح و واضح رییس جمهور و همچنین ایجاد برخی القائات غلط در اذهان عمومی اینگونه وانمود کنند که ایران خواهان و مصر ایجاد رابطه با آمریکاست.


آیت الله شبستری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن هفته دفاع مقدس اظهار داشت: رژه و رزمایش نیروهای نظامی و انتظامی در نخستین روز هفته دفاع مقدس نشان از اوج عظمت و اقتدار ایران اسلامی دارد، دشمنان باید بدانند قدرت بازدارندگی ایران ارتقا یافته است./935/پ202/ج

ارسال نظرات