۰۶ مهر ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۰
کد خبر: ۱۸۵۵۹۲
همزمان با سالروز شکست حصر آبادان؛

آیین اختتامیه پنجمین جشنواره پایتخت پنجره ها در آبادان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ آیین اختتامیه پنجمین جشنواره پایتخت پنجره ها، همزمان با سالروز شکست حصر آبادان در این شهرستان برگزار شد.
آيين اختتاميه پنجمين جشنواره منطقه اي پايتخت پنجره ها

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خوزستان، آیین اختتامیه پنجمین جشنواره پایتخت پنجره ها، شامگاه جمعه پنجم مهرماه همزمان با سالروز شکست حصر آبادان در سینما نفت این شهرستان با حضور مسؤولان و سایر اقشار مردم برگزار شد.

در ابتدای این مراسم محمود نادری، سرپرست حوزه هنری استان خوزستان، با بیان این که این جشنواره با هدف یادبود حماسه بزرگ گشودن حصر آبادان برگزار می شود، خاطر نشان کرد: پنجمین دوره از جشنواره پایتخت پنجرها به صورت منطقه ای در میان استان های خوزستان، بوشهر، کردستان، ایلام و کرمانشاه برگزار شد.

این مقام مسؤول با اشاره به رشته های پنجمین دوره از جشنواره پایتخت پنجره ها تصریح کرد: 1260 اثر در پنج بخش عکس، شعر، داستان، نمایشنامه خوانی و نمایشنامه نویسی به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد.

وی با اشاره به افزایش کیفیت سطح داوری آثار نسبت به دوره های گذشته خاطر نشان کرد: رقابت در بخش عکس این دوره از جشنواره با پذیرا بودن از 800 اثر در دو بخش مستند و خلاقه مورد استقبال خوب مخاطبان قرار گرفت.

سرپرست حوزه هنری استان خوزستان در ادامه تصریح کرد: در بخش شعر 260 قطعه در بخش داستان 150 اثر و در نمایشنامه خوانی و نمایشنامه نویسی نیز 50 اثر به دبیرخانه ارسال شد.

حجت الاسلام علی ابراهیمی، امام جمعه آبادان، و بهرام ایلخاص زاده، معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه آبادان از دیگر سخنرانان این مراسم بودند.

رونمایی از کتاب های «پای تخته سیاه»، «از داس تمام ساقه ها می ترسند»، «پاره های فیروزه ای»، «این شناسنامه رسمی و معتبر است» و «از دالپری تا دلتا» که حوزه هنری استان خوزستان چاپ آنان را برعهده داشت، از دیگر برنامه های مراسم اختتامییه این جشنواره بود.

بنابر این گزارش، در آیین اختتامیه پنجمین جشنواره پایتخت پنجره ها از فرزند حاج حبیب الله معلمی تقدیر به عمل آمد.

گفتنی است، در بخش عکس محسن نعامی پور از آبادان مقام نخست، مسعود امیری از آبادان مقام دوم و ایمان برغشی از آبادان مقام سوم را به خود اختصاص دادند.

در بخش تک عکس مستند به ترتیب سید رسول موسویان از آبادان، هادی آبیار از خرمشهر و میعاد آخی از اهواز مقام های اول تا سوم را کسب کردند.

در بخش عکس خلاقانه علی رمضانی از آبادان مقام نخست محمد جهانگیری شیخ شبانی از اهواز مقام دوم و نازلی عباسی از اهواز مقام سوم را کسب کرد.

در بخش شعر کلاسیک لیلا بنی تمیم از اندیمشک، محمد ایمانی از آبادان و صالح دروند از بوشهر موفق به کسب رتبه های اول تا سوم شدند.

در بخش شعر آزاد رقیه مفاخری از آبادان مقام نخست، شجاع گل ملایری از اهواز مقام دوم و سیده سلیمه رامهرمزی از رامهرمز مقام سوم را به خود اختصاص داد.

در بخش داستان کوتاه علی اکبر کنعانی از بوشهر، علی فاطمی از اهواز و فرشته حاجی دیوجی از بوشهر به ترتیب مقام های اول تا سوم را کسب کردند.

در بخش داستانک نیز افسانه سلطانی از آّبادان مقام نخست، مهران سبزقبا از اهواز مقام دوم و بهروز نوروزی از رامهرمز مقام سوم را کسب کرد./9464/پ202/غ

ارسال نظرات