۰۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۸
کد خبر: ۱۸۵۶۱۳

خبرهای کوتاه از خراسان رضوی

خبرگزاری رسا ـ شورای برنامه‌ریزی مدیریت حوزه علمیه خراسان به مناسبت سالروز شهادت شهید هاشمی نژاد، سخنان نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف، کسب رتبه نخست اداره کل اوقاف خراسان رضوی در اقدامات برنامه ای و برپایی نمایشگاه عکس دفاع مقدس از آثار جاویدالاثر کاظم اخوان عناوین مهمترین خبرهای کوتاه خراسان رضوی است.
اخبار کوتاه

 به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه علمی خراسان، شورای برنامه‌ریزی مدیریت حوزه علمیه خراسان ضمن دعوت از اقشار مختلف مردم برای حضور در مراسم سالروز شهادت شهید هاشمی نژاد در حرم مطهر رضوی، بیانیه ای به شرح زیر صادر کرد:

 

هفتم مهرماه، سالروز شهادت حجت الاسلام و المسلمین شهید هاشمی نژاد توسط یکی از مزدوران سازمان مجاهدین خلق است که بعد از 48 سال زندگی جوانمردانه و حق‌طلبانه به خیل یاران شهیدش پیوست.

او سخنوری دانشمند، وارسته و انقلابی بود که با نهایت شهامت و درایت، اوضاع زمان و موقعیت سیاسی و اجتماعی عصر خویش را می‌شناخت و می‌کوشید تا در مسیر ایجاد انقلاب شکوهمند اسلامی، همواره یار و مددکار حضرت امام خمینی(ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی باشد.

 

این شهید والا مقام در طول سوابق مبارزاتی خویش که از سال 1342 به اوج خود رسید؛ همواره با صلابت و هوشمندی عمل نمود و نقش مهمی در سازمان‌دهی تشکل‌های مردمی بر ضد نظام شاهنشاهی و شکل‌گیری انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) داشت.

 

او که پیوندی ناگسستنی با علمای عظام و خانواده روحانیت داشت، همواره از چشمه‌های ناب معارف الهی سیراب بود و با اتصال به این منبع عظیم و جاری، استوار و پایدار برای تشکیل حکومت اسلامی، زمینه‌سازی نمود.

 

روحانی متعهد و عالم، آگاه و روشن ضمیر، شهید جوانمرد سید عبدالکریم هاشمی نژاد با داشتن علم و تقوی در راه مبارزه با استبداد رژیم ستم شاهی مجاهدت نمود و همواره چون استادی فرهیخته و معلمی دلسوز در جهت ارشاد و هدایت اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان تلاش می‌کرد.

 

وقف، از مؤلفه های سبک زندگی اسلامی است

حجت الاسلام علی محمدی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف در جلسه هیئت نظارت که در محل قرارگاه اداره کل برگزارشد، بیان کرد: با توجه به اینکه در شش ماهه اول سال جاری ایام تعطیلات نوروز،انتخابات و ماه مبارک رمضان را داشتیم وقفه ای در برنامه ها افتاد امید است با همدلی و همبستگی بین بخش های داخلی این عقب افتادگی جبران شود.

 

وی ادامه داد: باید از مسائل جزئی و حاشیه ای پرهیز شود و اولویت ها را مورد توجه و در دستور کار قرار داد و لازمه جبران عقب افتادگی در برنامه ها یک حرکت جهادی است که باید اتفاق بیفتد.

محمدی ملاک اصلی کار را خالصانه بودن دانست و افزود: حرکتی که خالصانه باشد و به صورت جمعی انجام شود نتیجه بخش خواهد بود.

 

نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف نسبت به نحوه مدیریت اداری سازمانی اظهار داشت:  مدیریت صحیح در چار چوب اخلاق ائمه اطهار است و برای مدیریت صحیح باید اخلاق الهی اسلامی رعایت شود.

وی در ادامه بیان داشت: از نگاه بخشی، معاونتی، اداری باید صرف نظر کرد چرا که یکی از آفت های مدیریت نگاه بخشی است.

 

حجت الاسلام محمدی افزود: در یک اداره و سازمان همه بخش ها مکمل یکدیگر هستند اگر نقصی در یکی از بخش های یک اداره یا سازمان باشد کل آن مجموعه زیر سوال می رود و بلعکس اگر حرکتی عظیم در یک بخش صورت گیرد تمام آن مجموعه و سازمان تحسین می شود.

 

وی ابراز کرد: نباید به دنبال حاکم و محکوم، قاصر و مقصر بود بلکه باید به دنبال این باشیم که کار روی زمین مانده و تکلیف انجام شود.

 

حجت الاسلام محمدی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره سبک زندگی اسلامی ایرانی گفت: یک مولفه سبک زندگی اسلامی وقف کردن است پس باید در ترویج این مهم و این که با توجه به نیاز روز وقف صورت پذیرد اندیشید.

 

وی در خصوص ظرفیت عظیم امام زادگان بیان داشت: باید مدیریت در امامزادگان در شأن امامزاده و متناسب با نظام جمهوری اسلامی باشد.

 

 

اداره کل اوقاف خراسان رضوی رتبه اول در اقدامات برنامه ای به خصوص درقالب سامانه را داراست

در دومین روز از جلسه نظارت و تخصصی سازمان اوقاف که روز پنج شنبه انجام شد نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف، حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی از بخش های مختلف اداره کل بازدید کرد.

 

 گفتنی است نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف در حاشیه نظارت تخصصی اعضای ستاد سازمان اوقاف از فرآیند صدور اسناد اجاره، عملیات مالی و تکمیل اطاعات موقوفات در سامانه جامع بازدید کرد.

 

لازم به ذکر است در این بازدید حجت الاسلام والمسلمین  محمدی اعلام کرد: اداره کل اوقاف خراسان رضوی در اقدامات برنامه ای بخصوص در قالب سامانه جامع موقوفات رتبه اول را دارد.

 

اسامی برندگان مسابقه "مصلی و زمزم رضوی" اعلام شد

اسامی برندگان مسابقه پیامکی" مصلی و زمزم رضوی" که به مناسبت دهه کرامت برگزار شده بود، اعلام شد.

 

حجت الاسلام علی رفعتی مسئول فرهنگی اداره اوقاف ناحیه سه مشهد در خصوص مسابقه "مصلی و زمزم رضوی" بیان داشت: در این مسابقه پیامکی بیش از 730 نفر شرکت کردند که از این تعداد هشت نفر به عنوان برنده اعلام شدند.

 

وی افزود: سوالات این مسابقه از طریق روزنامه های قدس و شهرآرا منتشر شد و پاسخ ها از طریق سامانه پیامک10000114511 دریافت شد.

 

حجت الاسلام رفعتی برندگان این مسابقه را به شرح زیر اعلام کرد: زهرا صالحی، زهرا قهرمان، نجمه میرا طرقی، محمد حسن درویش، مریم مسنن مظفری از مشهد، شهین نصرتی از خوی، زیبا مرادخواه از لنگرود، زهره خالقی از تهران.

جوایز برگزیدگان به آنان اهدا شد.

 

برپایی نمایشگاه عکس آثار کاظم اخوان عکاس و هنرمند مشهدی

مجید عسکری، مدیر باشگاه خادمین  معنوی امام رضا(ع) افزود: این نمایشگاه متشکل از 30 تابلو عکس از آثار فاخر و بجا مانده از هنرمند مشهدی جاویدالاثر کاظم اخوان است که توسط ایشان و طی دوران حضورش در جنگ تحمیلی عکاسی و اکنون با چاپ بر روی تخته شاسی در ابعاد 50 * 70 ، در سالن ورودی ترمینال 1 فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد به نمایش در آمده است.

 

عسکری گفت: جاویدالاثر کاظم اخوان یکی از چهار دیپلمات ربوده شده ایرانی است که در تیر ماه سال 1361(چهارم جولای1982)، به دست عوامل رژیم صهیونیستی در جنوب لبنان به همراه سه دیپلمات دیگر کشورمان ربوده شده و تاکنون پیگیری های دیپلماتیک، نتیجه ای برای بازگشت ایشان به وطن در برنداشته است.

 

مدیر باشگاه خادمین معنوی امام رضا(ع) همچنین گفت: این نمایشگاه با همکاری پایگاه بسیج و روابط عمومی فرودگاه بین اللملی شهید هاشمی نژاد مشهد از تاریخ پنجم تا دوازدهم مهر ماه سال جاری و به مدت یک هفته برای بازدید تمامی زائرین و مجاورینی که به مشهد مقدس از طریق فرودگاه بین المللی مشهد وارد خواهند شد به نمایش در آمده است.

 

عسکری افزود: برپایی این نمایشگاه، فرصتی را ایجاد کرده است تا از مسافرین فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد جهت عضویت در باشگاه خادمین معنوی امام رضا(ع) بصورت غیر حضوری ثبت نام گردد. مسافرین محترم فرودگاه و دیگر هم وطننان عزیز و علاقه مند به عضویت در این باشگاه معنوی، کافی است با ارسال عدد 8 به سامانه پیامک 30003300009949  و یا از طریق سایت اینترنتی www.khademoreza.com در این باشگاه معنوی عضو شده و ضمن برخورداری از اجر معنوی از مزایای فرهنگی اجتماعی و رفاهی آن برخوردار شوند.

  

لازم به ذکر است در تابستان 1385 نیز نمایشگاهی از 75 اثر کاظم اخوان در حاشیه همایش ملی روایت هجران در محل فرهنگسرای بهشت مشهد به نمایش درآمد. علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به پایگاه اینترنتی www.aiadamha.blogfa.com   رجوع کنند./930/پ203/ع

 

 

ارسال نظرات