۰۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۱۸۵۶۳۶

معاون جدید تهذیب حوزه علمیه ارومیه معرفی شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم تودیع و معارفه معاون تهذیب حوزه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه با حضور امام جمعه موقت این شهر برگزار شد.
حجت الاسلام کاظم سلامتي،امام جمعه موقت اروميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام کاظم سلامتی، استاد اخلاق حوزه علمیه ارومیه امروز در مراسم معرفی معاون جدید تهذیب مدرسه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه با تأکید بر این‌که اخلاق اصل مهم نظام تربیتی و آموزشی حوزه محسوب می شود، اظهار داشت: تحصیل در حوزه یعنی سربازی امام زمان(عج) و این مسأله قداست دارد و آن به خاطر منتسب بودن به امام زمان و پوشیدن لباس امام صادق (ع) است.


حجت الاسلام سلامتی ادامه داد: وقت ها را نباید به بطالت بگذرانیم هم از لحاظ علمی وهم از لحاظ عملی، وقت را از لحاظ علمی به بطالت گذارندن یعنی این که درس ها را برای نمره و ممتاز شدن بخوانیم و صوری از کنار آنها بگذریم، بنده نمی گویم که نمره بد است، یا ممتاز شدن خوب نیست، این را باید دانست وقتی درس خواندن تکمیل می شود که طلبه فارغ از تحصیل شده بتواند همان درس را تدریس کند.


این استاد اخلاق حوزه به تفاوت های نظام آموزشی حوزه و دانشگاه اشاره کرد و افزود: حوزه با دانشگاه فرق هایی دارد که از آن  فرق ها همین مباحثه علمی است، علوم حوزوی مثل علوم دانشگاهی و دبیرستانی نیست که انسان تنها حفظ کند و نمره بگیرد و بعدا برای همیشه کنار بگذارد.


وی تاکید کرد: موقعیتی که امروز به دستتان آمده است را غنیمت بشمارید، آمدن به حوزه دل بخواهی نیست، شماها انتخاب می شوید و وارد شدن به حوزه در سایه توجهات ائمه معصومین است، بعد از ورود به حوزه باید همت ها را زیاد کنیم  و از ائمه هم طلب توجه کنیم. تعطیلات درسی نباید به تعطیلات حوزوی تبدیل شود.


حجت الاسلام سلامتی به ارزش گذاشتن به وقت از سوی آیت الله احمدی میانجی اشاره کرد و گفت: آن عالم وارسته می فرمود؛ بنده برای این که خوابم بیاید 3 دوره کتاب بحار الانوار را مطالعه کردم و برای آن مقدمه و حاشیه نوشتم و یاداشت برداری کردم و همچنین دو دوره کتاب شرح نهج البلاغه ابن ابی الحدیدید را مطالعه کردم.


وی قول دیگری از آیت الله میانجی را یادآور شد و گفت: ایشان همچنین می فرمودند؛ در شب های قدر ما با حضرات آیات مکارم شیرازی و علامه طباطبایی نظریات داروین را مباحثه می کردیم که یک بار با اعتراض مواجه شدیم که در این شب های قدر به جای قرآن خواندن چرا شما نظریات داروین را می خوانید؟ که در جواب علامه طباطبایی فرمودند: اگر این نظریات را مباحثه نکنیم و برای آنها جوابی ندهیم، شب قدری برای ما باقی نمی ماند.


این استاد اخلاق حوزه با تأکید بر این‌که طلاب باید میزان تقید به احکام الهی در وجود خود را محاسبه کنند، گفت: مرحوم آیت الله قوچانی نقل می کردند که تنها کسی که مرحوم آیت الله قاضی در نماز به او اقتدا کرده است؛ مرحوم آیت الله بهجت بودند و در مورد ایشان آیت الله قاضی گفته بودند که ایشان کسی است که حتی فکر گناه هم نمی کنند.


گفتنی است، در پایان این جلسه حجت الاسلام رسول سیدی به عنوان معاون جدید تهذیب حوزه علمیه امام خمینی ارومیه معرفی شد و از زحمات حجت الاسلام صادق حسن نژاد معاون سابق تهذیب این حوزه علمیه قدردانی شد./935/پ202/ب

ارسال نظرات