۰۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۹
کد خبر: ۱۸۵۶۶۵

اردوگاه طلاب حوزه علمیه در رشت احداث می شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دفتر نماینده ولی فقیه در گیلان از ساخت اردوگاه طلاب حوزه علمیه کشور در رشت خبر داد.
 حوزه علميه اميرالمؤمنين(ع) رشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، مهدی مجرد، مسؤول دفتر نماینده ولی فقیه در گیلان عصر امروز در جمع خبرنگاران از ساخت اردوگاه طلاب حوزه علمیه سراسر کشور در رشت خبر داد.

 

وی از اختصاص ده هکتار زمین برای ساخت این اردوگاه بزرگ در رشت خبر داد و افزود: ساخت این مجموعه در شورای عالی حوزه های علمیه به تصویب رسیده است.

 

مجرد با بیان این که این اردوگاه یک مجموعه مناسبی برای طلاب حوزه های علمیه کشور خواهد بود، خاطرنشان کرد: این اردوگاه در حوزه علمیه امیرالمؤمنین(ع) رشت احداث خواهد شد.

 

مسؤول دفتر نماینده ولی فقیه در گیلان، تعداد حجره های حوزه علمیه امیرالمؤمنین(ع) رشت را حدود 400 حجره اعلام کرد و افزود: از این تعداد 132 حجره آماده بهره برداری است.

 

وی همچنین از احداث حجره هایی برای طلاب متأهل حوزه علمیه امیرالمؤمنین (ع) رشت خبر داد و خاطرنشان کرد: برنامه ریزی لازم برای احداث 50 واحد متأهلی برای طلاب صورت گرفته است.

 

مجرد همچنین از ساخت یکی از بزرگترین مساجد استان در کنار حوزه علمیه امیرالمؤمنین(ع) رشت خبر داد و تصریح کرد: ساخت این حوزه علمیه عظیم می تواند بستری برای رونق فعالیت های دینی و فرهنگی منطقه فراهم کند.

 

وی به جایگاه گیلان در پرورش عالمان و فقهای دینی اشاره کرد و بیان داشت: آغاز به کار حوزه علمیه امیرالمؤمنین(ع) در رشت از تمرکز حضور طلاب در قم می کاهد.

 

مسؤول دفتر نماینده ولی فقیه در گیلان در بخش دیگری از سخنان خود از اهداء 40 سکه بهار آزادی از سوی یکی از خیران استان برای فعالیت های حوزه علمیه امیرالمؤمنین(ع) خبر داد و گفت: این تعداد سکه از سوی حاج جوشن پیربسیجی گیلانی که در دوران دفاع مقدس و پس از آن در برنامه های مختلف و یا به عنوان عیدی دریافت کرده بود به حوزه امیرالمومنین (ع) هدیه کرد.

 

وی افزود: این بسیجی و رزمنده هشت سال دفاع مقدس تاکنون درجه مجاهدی را نیز دریافت کرده است و پیش از این نیز منزل مسکونی خود را برای دفاع از دستاوردهای دفاع مقدس وقف کرد.

 

مجرد در ادامه سخنان خود با اشاره به این که تاکنون فاز نخست حوزه علمیه امیرالمؤمنین(ع) افتتاح و بهره برداری رسیده است، گفت: فازهای دو و سه این پروژه مهم دینی نیز در حال اجرا  است که با کمک های مردمی و همچنین حمایت های دیگر به اتمام خواهد رسید./950/پ203/ب

ارسال نظرات