۰۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۶
کد خبر: ۱۸۵۶۹۰

افزایش واردات نفت هند از ایران

خبرگزاری رسا ـ هند ضمن مخالفت با تحریم های نفتی ایران خواهان واردات نفت از ایران برای تامین نیاز های خود شده است.
کشتي نفتي

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، خبرگزاری رویترز در گزارشی از تمایل هند برای افزایش واردات نفت از ایران خبر داد.


در گزارش خبرگزاری رویترز آمده است که، وزارت نفت هند در نظر دارد واردات نفت خود از ایران را افزایش داده و برای سال جاری، این رقم را به میزان سال گذشته برساند.


همچنین گفته می شود هند در نظر دارد که برای سال جاری مالی به طور متوسط روزانه نزدیک به 260 هزار بشکه نفت خام از ایران وارد کند که این رقم برابر با واردات نفت از ایران در سال گذشته مالی است. سال مالی هند از 30 مارس، برابر با 10 فروردین شروع می‌شود.


لازم به ذکر است که بر اساس تحریم های تحمیلی آمریکا، این کشور از هند خواسته است که واردات نفت از ایران را تا 15 درصد کاهش دهد اما هند ضمن مخالفت شدید با این تحریم ها، می خواهد که واردات نفتش از ایران برای سال مالی جاری تقریبا برابر با میزان سال مالی گذشته باشد تا بتواند نیازهای خود را تامین کند.


محاسبات رویترز نشان می‌دهد که هند در 5 ماه اول سال جاری مالی تنها روزانه 141 هزار بشکه نفت از ایران وارد کرده که 44 درصد کمتری از سال گذشته است، با این حساب پالایشگاه‌های هندی برای باقی سال جاری، می‌توانند روزانه تا 345 هزار و 750 بشکه نفت از ایران بخرند تا متوسط واردات نفت هند از ایران به 260 هزار بشکه در روز برسد.


به گفته رویترز، سخنگوی وزارت خارجه هند جمعه گذشته اعلام کرد که این کشور می‌خواهد موضوع واردات نفت از ایران را در فهرست مذاکرات سران هند و آمریکا قرار دهد.


این خبرگزاری پیشتر از افزایش چشم‌گیر صادرات نفت ایران به هند در ماه میلادی اوت، خبر داده بود./1415/1409/ح

ارسال نظرات