۰۶ مهر ۱۳۹۲ - ۲۰:۱۱
کد خبر: ۱۸۵۶۹۳

آغاز به کار رسمی سه مدرسه علمیه خواهران در استان اصفهان

خبرگزاری رسا ـ سه مدرسه علمیه ویژه طلاب خواهران همزمان با دهه کرامت در استان اصفهان فعالیت خود را آغاز کردند.
حجت الاسلام سيد مهدي ابطحي مدير حوزه علميه خواهران اصفهان
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، حجت‌الاسلام سیدمهدی ابطحی مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان گفت: با توجه به استقبال بانوان از حوزه‌های علمیه سه مدرسه علمیه جدید با عنوان های حضرت فاطمه معصومه سلاماللهعلیها رهنان، سیدالشهدا علیهالسلام اصفهان و الزهرا سلاماللهعلیها چادگان در سال تحصیلی 93-92 برای نخستین بار فعالیت خود را آغاز کردند.
وی با بیان اینکه سهمیه پذیرش طلبه در مدرسه علمیه رهنان 45 نفر، مدرسه سیدالشهدا علیهالسلام اصفهان 25 نفر، و در مدرسه الزهرا سلاماللهعلیها چادگان 30 نفر در نظر گرفته شده است اظهار امیدواری کرد با توسعه محیط فیزیکی و آموزشی و با توجه به استقبال فراوان در سال‌های آینده ظرفیت پذیرش این مدارس افزایش یابد.
حجت‌الاسلام ابطحی اظهار داشت: موسس مدرسه حضرت فاطمه معصومه سلاماللهعلیها رهنان حجتالاسلام شریفی و مدیر آن اسدی مقدم و همچنین موسس مدرسه سیدالشهدا علیهالسلام اصفهان حجتالاسلام جعفری و مدیر آن «پایش» و موسس مدرسه الزهرا سلاماللهعلیهاچادگان حجتالاسلام سلیمانی و مدیر آن اسکندری است.
وی با بیان اینکه در استان اصفهان 42 مدرسه علمیه خواهران در سطح دو مشغول به فعالیت هستند گفت: با شروع به کار این سه مدرسه تعداد مدارس علمیه خواهران استان اصفهان به 45 مدرسه علمیه می‌رسد.
مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان با بیان اینکه استان اصفهان دارای بیشترین مدرسه علمیه خواهران در کل کشور است، گفت: اصفهان پایتخت فرهنگ و تمدن اسلامی است و در مقایسه با جمعیت آن تعداد حوزه‌های خواهران در مقایسه با سایر شهرها بسیار بیشتر است.
شایان ذکر است، مراسم آغاز سال تحصیلی این سه مدرسه علمیه همزمان با دهه کرامت با حضور آیت‌الله طباطبایی نژاد نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان و حجتالاسلام ابطحی مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان و برخی مسؤولان حوزوی و استانی برگزار شد./9191/د102/ی
ارسال نظرات