۰۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۱
کد خبر: ۱۸۵۷۲۰

چند خبر کوتاه از اداره کل تبلیغات اسلامی قم

خبرگزاری رسا ـ معرفی روحانی مستقر روستای پستکان، تجلیل از بسیجیان دوران دفاع مقدس در روستای لنگرود و آغاز ثبت نام دوره آموزش تخصصی هنر در حوزه هنری قم چند خبر کوتاه از اداره کل تبلیغات اسلامی قم است.
سازمان تبليغات اسلامي
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس با حضور معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم در روستای پستکان برگزار شد.
حجت‌الاسلام محمود نجاریان‌زاده در این مراسم ضمن بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس، یاد و خاطره شهدای دوران دفاع مقدس را گرامی داشت.
وی گفت: دفاع مقدس مایه عزت و سربلندی جمهوری اسلامی است و دشمنان با مشاهده صحنه‌های دفاع جانانه رزمندگان سپاه اسلام به عظمت جمهوری اسلامی و رشادت‌های مردم پی برده‌اند.
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی، گسترش فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه ضروری دانست و افزود: این فرهنگ بالنده و غنی است که می‌تواند نظام جمهوری اسلامی را در برابر حوادث مختلف بیمه کند.
آغاز ثبت نام دوره آموزش تخصصی هنر در حوزه هنری قم
دفتر آموزش حوزه هنری استان قم علاقه‌مندان به ثبت‌نام در دوره‌های آموزش تخصصی هنر را فرا خواند.
ثبت‌نام دوره آموزش تخصصی هنر حوزه هنری استان قم در فصل پائیز از تاریخ 26 شهریور تا 8 مهر ماه 1392 انجام می‌شود.
این دوره شامل کلاس‌های انیمیشن، بازیگری تئاتر، نویسندگی خلاق، مبانی شعر، فیلم‌نامه‌نویسی، داستان‌نویسی، نمایش‌نامه‌نویسی حضوری و مجازی، تصویر‌برداری، عکاسی دیجیتال و ردیف‌های آوازی در مداحی است.
علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام در این دوره تخصصی می‌توانند هر روز از ساعت 8 تا 14 به حوزه هنری استان قم به نشانی خیابان شهداء(صفائیه)، کوچه 23، پلاک 8، مراجعه و یا با شماره تلفن‌ 37731852 تماس حاصل کنند.
کارگاه شعر طنز در قم برگزار شد
واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری استان قم برای ارتقای آثار طنزپردازان استان اقدام به تشکیل کارگاهی پیرامون شعر طنز کرده است.
در این کارگاه ضمن معرفی آثار فاخر طنز معاصر اشعار شاعران طنزپرداز استان مورد نقد و بررسی قرار گرفت.
اداره و نقد آثار در این کارگاه به عهده عباس احمدی از شاعران موفق در عرصه شعر جدی و طنز کشور بود.
شایان ذکر است که دکتر عباس احمدی، دبیر نخستین جشنواره طنز مکتوب در استان قم با عنوان «سوهان روح» بوده است، پیش از این کارگاه طنز در دو دوره و با حضور عباس احمدی و طنزپردازان فعال در حوزه هنری استان قم برگزار شده است.
اولین جلسه این کارگاه روز سه شنبه دوم مهرماه در حوزه هنری استان قم برگزار شد.
معرفی روحانی مستقر روستای پستکان قم
روحانی مستقر روستای پستکان از توابع بخش جعفرآباد قم با حضور معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم معرفی شد.
در این مراسم که در مسجد روستای پستکان برگزار شد، حجت‌الاسلام نجاریان‌زاده، معاون فرهنگی اداره کل، حجت‌الاسلام گل محمدی، کارشناس ادارات تابعه و مسؤول روحانیان مستقر اداره کل و حجت‌الاسلام ابراهیمی، سرپرست اداره تبلیغات اسلامی جعفریه حضور داشتند.
در این جلسه حجت‌الاسلام اسدی که از تجربه خوبی در زمینه تبلیغ دین برخوردار است به عنوان روحانی مستقر روستای پستکان معرفی شد و از تلاش‌های حجت‌الاسلام کریمی روحانی مستقر قبلی این روستا قدردانی شد.
حجت‌الاسلام اسدی پیش از این به مدت سه سال روحانی مستقر روستای حیدرآباد و بستان بوده است.
در این مراسم حجت‌الاسلام نجاریان‌زاده، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم به بایسته‌های تبلیغ دین اشاره کرد و خواستار تعامل بیشتر مردم با روحانی مستقر این روستا برای تسهیل در تبلیغ دین شد.
تجلیل از بسیجیان دوران دفاع مقدس در روستای لنگرود قم
رییس اداره تبلیغات اسلامی قنوات از برگزاری مراسم تجلیل از بسیجیان دوران دفاع مقدس در روستای لنگرود خبر داد.
حجت‌الاسلام سید حسین سجادی‌تبار اظهار داشت: به مناسبت فرارسیدن هفته دفاع مقدس اداره تبلیغات اسلامی با همکاری روحانی مستقر این روستا حجت‌الاسلام حسنی اقدام به برگزاری مراسم تجلیل از بسیجیان و خانواده شهدا کرد.
وی افزود: این مراسم پرفیض بعد از اقامه نماز مغرب و عشا با حضور پر شور اهالی و همچنین چند تن از فرماندهان دفاع مقدس برگزار شد.
وی در ادامه افزود: در ابتدا حجت‌الاسلام حسنی، روحانی مستقر روستای لنگرود پیرامون رشادت‌های رزمندگان صحبت کرد و متذکر شد تنها عاملی که سبب رشادت آن عزیزان شد ایمان به خدا و اعتقاد راسخ به قیامت و ولایت پذیری آنها بود.
برگزاری خاطره گویی و تجلیل از خانواده شهدا و بسیجیان از دیگر برنامه های این مراسم بود.
هم‌اندیشی بانوان فرهیخته در تبلیغات اسلامی قم
جلسه هم اندیشی بانوان فرهیخته استان قم با حضور مدیرکل امور خانواده استانداری قم در اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزار شد.
در این جلسه طرح جمعیت بانوان فرهیخته که از سوی سازمان تبلیغات اسلامی ارسال شده، توجیه و تبیین شده است.
اشرف یوسفی، کارشناس امور فرهنگی بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم در این جلسه به ضرورت ارائه طرح‌های بدیع و خلاق و کاربردی در حوزه فرهنگ اشاره کرد تا بتوان آسیب‌هایی که متوجه حوزه دین و فرهنگ است رفع کرد.
وی گفت: اجرای طرح‌هایی که به تعمیق باورهای دینی نسبت به واجبات و سبب گسترش فرهنگ دینی می‌شود ضروری است.
معصومه ظهیری، مدیرکل امور بانوان استانداری قم نیز در این جلسه اظهار کرد: استان قم نسبت به سال‌های قبل جایگاه بهتری در حوزه فرهنگ دینی و اجتماعی کسب کرده است.
وی افزود: برای گسترش فرهنگ دینی باید به صورت شبکه‌ای کار کنیم و از ظرفیت‌های سایر نهادها در پیشبرد اهداف مورد نظر استفاده کنیم.
مدیرکل امور بانوان استانداری قم بر لزوم اجرای طرح‌های کاربردی برای استفاده از ظرفیت زائرپذیری قم تأکید کرد و اظهار داشت: بستر خوبی برای اجرای طرح‌های فرهنگی حوزه دین در قم فراهم است که باید از این بسترها استفاده کرد.
وی در پایان از طرح‌های امور فرهنگی بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی قم قدردانی کرد.
کارگاه نقد آثار بانوان شاعر در قم
دوره جدید کارگاه نقد شعر بانوان با حضور استاد سید مهدی حسینی از سوی حوزه هنری قم آغاز شد.
در این کارگاه که با حضور بانوان شاعر استان قم همراه است علاوه بر نقد اشعار شاعران حاضر، در هر جلسه آثار یکی از شاعران شاخص انقلاب مورد بررسی قرار می‌گیرد.
اولین نشست این کارگاه در روز دوشنبه اول مهر ماه هم‌زمان با هفته شکوهمند دفاع مقدس برگزار شد.
بررسی آثار دفاع مقدس شاعر نام آشنای شعر جنگ، زنده یاد سید حسن حسینی و شعر‌خوانی و نقد آثار بانوان شاعر حاضر در جلسه از برنامه کاری این جلسه بود.
استاد سید مهدی حسینی از شاعران و منتقدان موفق استان قم است که تألیفات متعدد ادبی داشته و کارگاه‌های مختلفی را در حوزه ادبیات برگزار کرده است./907/پ203/ی
ارسال نظرات