۰۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۷
کد خبر: ۱۸۵۷۳۸
با حضور آیت الله شبستری؛

نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز گشایش یافت

خبرگزاری رسا ـ یازدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز با حضور معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و آیت الله مجتهدشبستری گشایش یافت.
نمايشگاه کتاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، علی داننده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی امروز در مراسم افتتاحیه یازدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز با بیان این‌که فضای نمایشگاهی این رویداد بزرگ فرهنگی کشور در نوع خود بی‌نظیر است، اظهار داشت: نمایشگاه کتاب تبریز با 21 هزار مترمربع به لحاظ فضای نمایشگاهی از مکان نمایشگاه کتاب تهران نیز مناسب تر است.


وی با بیان این‌که میزان استقبال از نمایشگاه در سال گذشته نزدیک 500 هزار نفر بوده است، خاطرنشان کرد: با توجه به تخفیف 20 درصدی ناشران و 20 درصد تخفیف بن کتاب، میزان فروش و استقبال از نمایشگاه مناسب است که پیش بینی می شود تا سقف هفت میلیارد ریال بن کتاب به فروش خواهد رسید که ظرفیت افزایش آن در استان تا 10 میلیارد ریال نیز وجود دارد.

 

داننده با اشاره به این‌که بیش از یکصد هزار عنوان کتاب و 816 ناشر داخلی و خارجی در نمایشگاه یازدهم شرکت دارند، گفت: 30 برنامه جنبی در مقاطع سنی مختلف و موضوع های متنوع نیز در این نمایشگاه اجرا می شود که غرفه عفاف و حجاب، بیداری اسلامی، نشست های مربوط به دفاع مقدس و گفتمان انقلاب اسلامی از مهم ترین برنامه های جنبی است.


همچنین احمد علیرضابیگی، استاندار آذربایجان شرقی در پیامی به این رویداد بزرگ فرهنگی کشور اظهار داشت: کتاب میراث گرانبهایی است که در هر برهه‌ای از زمان فرهنگ‌ را در صفحات زرین خود پرورانده و به جامعه عرضه می‌دارد. آگاهی‌بخشی و بصیرت‌افزایی رسالت خطیری است که مولفان و پدیدآورندگان کتاب بر عهده دارند.


وی ادامه داد: در جهانی که کتاب در تعامل با پیشرفت علم و فناوری و روند رو به تزاید فضاهای مجازی است، پدیدآورندگان گنجینه‌‌های ارزشمند کتاب باید به گونه‌ای عمل کنند که جایگاه رفیع آن را حفظ کنند.کتاب دربردارنده اندیشه‏ها و تفکرات اندیشه‌وران و نخبگان ملت‏ها و عامل ارتقا اندیشه و معرفت جوامع بوده است.


بیگی افزود: بدیهی است هر تفکر و مذهبی که بخواهد بر اخلاقیات، عادات و اندیشه‏های یک ملت تاثیر گذاشته و پایدار بماند نیازمند تقویت و تحکیم پایه‌های فرهنگ مکتوب است و منزلت و جایگاه مقدس کتاب در میان مسلمانان نیز نشاندهنده‌ شان و مرتبه‌ی رفیع این اسباب تولید فکر،‌ علم و فناوری است.


استاندار آذربایجان‌شرقی تاکید کرده است: ایجاد نمایشگاه‌های گسترده کتاب برای توسعه فرصت‌ها و تقویت زمینه‌های مطالعه در موضوعات متنوع، گامی عملی برای تحقق این اهداف عالیه است. برگزاری هر ساله نمایشگاه بزرگ کتاب در تبریز و استقبال علاقه‎مندان به کتاب از این رویداد بر جایگاه با ارزش فرهنگ مطالعه در آذربایجان‌شرقی تاکید دارد.


بنابر این گزارش، یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز ظهر امروز با حضور آیت‌الله محسن مجتهد شبستری نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز، اسماعیلی معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، جمعی از مسؤولان استانی و 800 ناشر داخلی و 16 ناشر خارجی در محل نمایشگاه بین‌المللی تبریز آغاز به کار کرد.


در این نمایشگاه 102 هزار عنوان کتاب از ناشران داخلی و 45 هزار عنوان کتاب از ناشران خارجی در معرض بازدید و فروش قرار گرفته است؛ تمام کتاب‌های به نمایش گذاشته شده در سالن‌های امیرکبیر، سهند، آذربایجان، پروین اعتصامی و شهریار با 40 درصد تخفیف عرضه می‌شود که 20 درصد آن در قالب یارانه از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی و 20 درصد دیگر از سوی خود ناشر اعمال می‌شود.


گفتنی است، نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز از هفتم تا سیزدهم مهر از ساعت 10 صبح تا 20 در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تبریز پذیرای علاقه مندان و اصحاب علم و فرهنگ است./935/پ202/ب

ارسال نظرات